Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - لاهيجان - ايرنا - رئيس سازمان چاي گفت: 102 ميليارد تومان از مطالبات چايکاران شمال کشور بابت خريد تضميني برگ سبز چاي پرداخت شده است.

حبيب جهانساز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين مبلغ سه ميلياد و 400 ميليون تومان ديروز (يکشنبه) به حساب بانک سپه چايکاران واريز شده و بقيه مطالبات نيز از آغاز فصل برداشت چاي در ارديبهشت ماه سال جاري بتدريج پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: تاکنون 73 هزار و 777 تن برگ سبز چاي به ارزش اقتصادي 156 ميليارد و 500 ميليون تومان توسط چايکاران شمال کشور برداشت و تحويل کارخانه هاي چايسازي شده که از نظر وزني، شش درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان مي دهد.
رئيس سازمان چاي ادامه داد: از مجموع برگ سبز چاي برداشت شده، 36 هزار و 442 تن درجه يک و 37هزار و 335 تن درجه 2 است.
به گفته جهانساز، از 152 کارخانه چايسازي گيلان و مازندران، 37 کارخانه در تحويل گرفتن برگ سبز چاي فعال هستند و تاکنون 16 هزار و 600 تن چاي خشک با کيفيت توسط اين واحدها عمل آوري شده است.
استان هاي گيلان و مازندران بين 25 تا 28 هزار هکتار باغ چاي دارند که 21 هزار هکتار آن در چرخه توليد است. بيش از 50 هزار خانوار چايکار نيز در استان هاي يادشده، در توليد برگ سبز چاي فعاليت دارند و يکصد هزار خانوار، زندگي و درآمدشان از راه چايکاري تامين مي شود.
همه ساله برداشت برگ سبز چاي از باغ هاي شمال کشور در سه چين بهاره، تابستانه و پاييزه صورت مي گيرد که چين بهاره از اوايل ارديبهشت ماه، تابستانه از نيمه دوم خردادماه و چين پاييزه در شهريور و مهرماه انجام مي شود.
چتر حمايت هاي دولت تدبير و اميد از محصول چاي همچنان ادامه دارد و از سال 1392 تاکنون بيش از 92ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت به کشاورزان چايکار و دست اندرکاران صنعت چاي پرداخت شده است.
نرخ خريد تضميني برگ سبز چاي درجه يک و درجه 2 در سال زراعي جاري از سوي شوراي عالي اقتصاد، به ترتيب 27 هزار و 292 ريال و همچنين 15 هزار و 283 ريال تعيين شده است.
لاهيجان در 40 کيلومتري شرق مرکز استان گيلان واقع است و سازمان چاي کشور، در اين شهرستان قرار دارد.
6029/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲میلیارد تومان از مطالبات زرشک کاران سربیشه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان جنوبی، مسئول تعاون روستایی سربیشه گفت: با ورود اتحادیه تعاون روستایی این شهرستان در خصوص خرید توافقی زرشک و پیرو تصویب نامه اتاق اصناف کشاورزی شهرستان در خصوص قیمت گذاری زرشک تازه، قیمت‌ها نسبت به سال ۱۴۰۱ برای هر کیلوگرم زرشک تازه ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان به نفع زرشک کاران افزایش یافت.


ضیایی افزود:هر کیلوگرم زرشک بین ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان به فروش رسید.


وی گفت: حدود ۱۰۰ تن زرشک به ارزش بیش از ۲میلیارد تومان از زرشک کاران به مرکز خرید اتحادیه تحویل و تمامی مطالبات زرشکاران براساس توافق صورت گرفته بین آنان و اتحادیه تعاون روستایی پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • ۹۶ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
  • رأی پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد/ محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد/ محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • صدور رای پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی/ محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • پرداخت بیش از ۲میلیارد تومان از مطالبات زرشک کاران سربیشه
  • پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۰۵ میلیارد تومان مطالبه چایکاران از دولت؛ تاثیر تخلفات چای دبش ادامه دارد
  • پرداخت ۹۶ درصدی مطالبات چای‌کاران
  • پرداخت ۹۶ درصدی مطالبات چایکاران