Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@11:41:15 GMT

بهشتی دیدنی در جنوب ایران +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۸۹۵۰

بهشتی دیدنی در جنوب ایران +تصاویر

تمی یکی ازبزرگترین و زیباترین دریاچه‌های کوهستانی ایران است و در شمال استان خوزستان و ۱۴۷کیلومتری شمال شرق شهرستان دزفول در بخش کوهستانی سردشت قرار دارد آفتاب‌‌نیوز : تمی یکی ازبزرگترین و زیباترین دریاچه‌های کوهستانی ایران است و در شمال استان خوزستان و ۱۴۷کیلومتری شمال شرق شهرستان دزفول در بخش کوهستانی سردشت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمی در گویش بختیاری به مکانی صاف و هموار که در جایی بلند قرار گرفته گفته می‌شود.

آب این دریاچه از سیلابهای بهاری و ذوب برفهای کوههای اطراف دریاچه که دارای یخچال های دایمی است و در سراسر سال پوشیده از برف و یخ هستند تامین می‌شود و به سبب موقعیت خاص جغرافیایی‌اش، آب این دریاچه فاقد جریان است. دریاچه شط تمی در واقع یک دریاچه بسته و فاقد هرگونه آبزی است. مراتع، چمن زارها و پوشش گیاهی خاص وسیعی که در اطراف این دریاچه از دشت موز تا دشت تمی گسترده شده محل مناسبی برای اردو زدن عشایر هنگام کوچ بزرگ خود از گرمسیر واقع در جلگه خوزستان به سمت اشترانکوه، قالی کوه و زردکوه بختیاری و محل ییلاقی بسیار خوبی برای عشایر دزفول است.


دریاچه تمی از دو قسمت اصلی و تقریبا بیضی شکل در شمال فلات به طول حدود چهارهزار متر و عرض یک هزارمتر و دریاچه فصلی مثلثی شکل در جنوب تشکیل شده است و دو دریاچه بوسیله تنگه‌ای به یکدیگر متصل هستند. برای دسترسی به دریاچه قبلاً از مسیر الیگودرز، بزنوید ،دستگرد، پز، لیروک (در کنار رودخانه زلقی ) استفاده می‌شد که از دستگرد به بعد مسیر باید پیاده طی می‌شد. ولی به تازگی با آماده شدن جاده الیگودرز- لیروک، این مسیر کوتاه‌تر شده استفاده می‌شود و قسمت بسیاری از راه را می توان با خودرو طی کرد ولی کوهنوردان گاهی از همان مسیر قبلی استفاده می کنند.





لست سکند
کد خبر: ۵۳۴۵۹۰ تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دزفول مراتع خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیکی محور‌های شریانی و غیرشریانی کشور در آخرین روز سال ۱۴۰۲

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور با اعلام آخرین وضعیت ترافیکی محور‌های شریانی و غیرشریانی کشور در آخرین روز سال ۱۴۰۲ از ممنوعیت تردد همه وسایل نقلیه از محور چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی خبر داد.

به نقل از وزارت راه، طبق اطلاعات مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، امروز سه شنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲، تردد کلیه وسایل نقلیه از محور چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است و ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا هریجان، در آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) محدوده شهرستانک و حدفاصل تونل البرز تا پل زنگوله، در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پلور تا بایجان و محدوده سه راهی چلاو، ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – رشت مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های تونل شیرین، کندلات و سراوان مشاهده می‌شود. اما تردد در محور فیروزکوه (رفت و برگشت) روان است.

ضمنا محور چالوس و آزادراه قزوین – رشت دارای بارش باران و سایر محور‌های شمالی فاقد مداخلات جوی هستند.

ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل زیاران تا مهرگان وجود دارد و در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، گیلان، زنجان، قزوین، البرز، مازندران، تهران، کرمانشاه، همدان، لرستان، کردستان، مرکزی، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران دارند.

محور مسدود غیرشریانی محور هشتگرد–طالقان و محور‌های دارای انسداد فصلی؛ سروآباد - پاوه، سی سخت - پادنا، گنجنامه – تویسرکان، وازک – بلده و پونل – خلخال اعلام شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ترافیک جاده‌های کشور در آخرین روز سال ۱۴۰۲
  • ممنوعیت تردد در محور چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت ترافیکی محور‌های شریانی و غیرشریانی کشور در آخرین روز سال ۱۴۰۲
  • ممنوعیت تردد در محور چالوس و آزادراه تهران - شمال (شمال به جنوب)
  • ممنوعیت تردد در محور چالوس و آزادراه تهران - شمال ( شمال به جنوب)
  • ممنوعیت تردد در محورهای چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ جاده چالوس یکطرفه شد
  • جاده چالوس یکطرفه شد
  • این محور پر ترافیک یکطرفه شد