Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:56:11 GMT

جوان نهاوندی به علت شکست عشقی خودکشی کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۹۰۶۴

جوان نهاوندی به علت شکست عشقی خودکشی کرد

همدان- ایرنا- بخشدار گیان نهاوند گفت: یک جوان 21 ساله ساکن این شهر به خاطر شکست عشقی اقدام به خوردن سم کشاورزی کرده و جان باخت.

هاشم جهانگیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جوان از مدتی پیش عاشق دختری شده بود بنابراین از خانواده خود می خواهد به خواستاگاری این دختر بروند.
وی اضافه کرد: خانواده وی با این تصمیم پسرشان مخالفت کرده و اقدامی انجام نمی دهند تا اینکه جوان دیگری با خواستگاری از این دختر، از او جواب مثبت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخشدار گیان بیان کرد: جوان ناکام از کم توجهی به خواسته او و مواجه شدن با یک شکست عشقی به والدین اعتراض کرد اما با برخورد خشن و فیزیکی پدر مواجه شد.
جهانگیری ادامه داد: این جوان پس از برخورد فیزیکی پدر اقدام به نوشیدن یک شیشه سم کشاورزی کرد که به این دلیل در بیمارستان بستری شد اما در نهایت جان باخت.
7526/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی نوشیدن سم شکست عشقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی شاخص فلاکت در استان کهگیلویه و بویراحمد براساس آخرین آمار‌های اعلان شده نشان می‌دهد که از نرخ ۶۰ درصد گذشته است.

اگرچه جداول مُنتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد را برابر با ۷.۷ درصد دانسته و از کاهش ۸.۷ درصدی آن نسبت به تابستان ۱۴۰۱ خبر می‌دهد، اما با کمترین مشاهده عینی در سطح جامعه بخوبی می‌توان به این مهم پی برد که اساسا چنین جداولی از اشتغال در این استان نمی‌تواند چندان صحت داشته باشد و بیکاری در بین تمام اقشار بویژه جوانان جویای کار موج می‌زند.

نسبت اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد طی تابستان ۱۴۰۲ برابر با ۳۰ درصد بوده که نسبت به تابستان ۱۴۰۱ (۳۱ درصد) افزایش یافته و این آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان اشتغال در این استان کاهش یافته است.

نرخ مشارکت اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان ۱۴۰۲ برابر با ۳۲.۵ درصد بوده که نسبت به تابستان ۱۴۰۱ (۳۴ درصد)، کاهش یافته و این کاهش نشان می‌دهد که میزان مشارکت اقتصادی در این استان کاهش یافته است.

نرخ طلاق در استان هم سیرصعودی دارد.

اخبار نگران کننده‌ای از نرخ خودکشی در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در فضای مجازی منتشر و بر تعداد کسانی که دست به خودکشی می‌زنند روزانه نیز افزوده می‌شود.

برخی کارشناسان معتقدند تمامی عوامل عنوان شده نظیر نرخ‌های تورم، فلاکت، بیکاری، اشتغال، مشارکت اقتصادی و طلاق در خودکشی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد دخالت دارد و دولت سیزدهم باید برای جلوگیری از روند صعودی و تاسفبار خودکشی‌ها دست به اقدامات و تدابیر جدید و ویژه‌ای بزند.

خودکشی‌های روز‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
بر اساس آخرین اخبار دریافتی ایلنا، در روز‌های اخیر، خودکشی‌های متعددی در شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ و بویراحمد رخ داده که یکی از آن‌ها جوان ۲۴ ساله‌ای در روستای مُندان از توابع بخش سرفاریاب در شهرستان چُرام بوده که با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داده است.

جوان ۳۸ ساله‌ای که پدر کودک سه ماهه‌ای بوده نیز در منطقه محمودآباد یاسوج یک هفته پیش خود را حلق آویز کرد و دومین خودکشی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ۴۸ ساعت گذشته این استان بوده است.

دختر ۱۸ ساله‌ای نیز در روستای آب کاسه در محدوده منطقه فیلگاه در ۲۰ کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه دست به خودکشی زد.

دختربچه ۱۴ ساله از اهالی روستای فیلگاه کهگیلویه بزرگ که در شهر بهبهان از توابع استان خوزستان با خانواده‌اش سکونت داشت نیز خود را به دار زد.

مَرد حدود ۴۰ یاسوجی نیز یک هفته پیش در شهرک جهاد یاسوج با خوردن قُرص دست به خودکشی زد و فوت کرد.

پسر مجرد حدود ۲۶ ساله در روستای مَزدک در هشت کیلومتری یاسوج، خودکشی کرد و در روستای خود بخاک سپرده شد و این در حالیست که رفیق صمیمی همین پسر، یک هفته پیشتر، در روستای گنجه‌ای دست به خودکشی زده و او نیز بخاک سپرده شده بود.

خانم متاهل ۲۸ ساله‌ای در روستای نِسَه کوه ویسی در ۱۵ کیلومتری شهر لوداب از توابع شهرستان بویراحمد با شلیک اسلحه به زندگی خود پایان داد و راهی گورستان شد و خواهر او نیز سال گذشته به همین شکل و با شلیک اسلحه به زندگی خود پایان داده بود.

یک خانم مُطلقه ۲۲ ساله که با برادر خود در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کرد نیز ده روز پیش خود را به دار زد و به زندگی خود پایان داد.

مادرِ این خانم مُطلقه در سال‌های گذشته نیز خود را طعمه آتش کرده و جانش را از دست داده بود.

امکان انتشار آمار خودکشی‌ها وجود ندارد/ اخبار محرمانه است
این‌ها نمونه‌هایی از خودکشی‌هایی است که آمار آن‌ها با پیگیری‌های گسترده ایلنا از یاسوج بدست آمده و البته هیچ نهاد اداری حاضر به دادن آمار‌های دقیق خودکشی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.

برخی منابع خبری در گفتگو با ایلنا از یاسوج تاکید کردند که امکان انتشار آمار‌های خودکشی در استان کهگیلویه و بویراحمد را ندارند چراکه انتشار این آمار‌ها محرمانه است.

به گفته رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد، معمولاً افرادی که خودکشی می‌کنند سابقه بیماری افسردگی، اختلال دوقطبی و سایر بیماری‌های روانی را دارند و گاهی بیماری‌های جسمی مثل تشنج، دیابت و بیماری قلبی دلیلی برای خودکشی است.

«بهنام نیازی» در گفتگو با ایلنا، فقر، اعتیاد، مشکلات خانوادگی و اجتماعی را از دلایل وقوع خودکشی عنوان کرده و اظهار داشت: چندی پیش کودکی ۱۱ ساله اقدام به خودکشی کرده بود، فرزند طلاق بود، پدرش از کار افتاده بود و دچار فقر خانوادگی بودند. آموزش و پرورش و مدرسه برای این دختر مراسم یادبود برگزار کردند، که به اعتقاد من این کار، باعث می‌شود الگوبرداری منفی برای دانش‌آموزان اتفاق افتد.

برگزاری مراسم یادبود برای فردی که خودکشی کرده، اشتباه است
وی با بیان اینکه قبلاً در استان کهگیلویه و بویراحمد اگر کسی خودکشی می‌کرد، حتی افراد در مراسم تشییع او حضور پیدا نمی‌کردند و در نقطه‌ای دور از قبرستان او را مدفون می‌کردند تا نشان دهند که این عمل زشت و تابو است، خاطرنشان کرد: متاسفانه اکنون فضای فرهنگی تغییر کرده و می‌بینیم که مثل گذشته نیست.

نیازی معتقد است برگزاری مراسم یادبود برای فردی که خودکشی کرده، اشتباه است و نباید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای کاهش آمار خودکشی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته مرکزی به اسم سِراج برای کنترل، پیشگیری و درمان بیماری‌های آسیب اجتماعی افتتاح کرد و این مرکز دارای کارشناس روان، روان درمانگر، پزشک عمومی، پزشک متخصص حوزه روان است.

نیازی گفت: از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و حوزه‌های نظارتی خواهش کردیم که نظارت بر عطاری‌ها و محل فروش قرص‌ها و مخدر‌ها را افزایش دهند و برخورد کنند که در زمستان سال گذشته، یک عطاری با چهار هزار و ۵۰۰ قرص مخدر و قرص سقط جنین که توزیع‌کننده این قرص‌ها در جنوب کشور بوده در یاسوج پلمپ شد.

وی با اظهار تاسف از اینکه در سال ۱۴۰۲ آمار بالایی در اقدام به خودکشی در شهرستان بویراحمد داشته‌ایم، تصریح کرد: بعقیده ما، خانواده‌ها سعی نکنند با حرف زدن با بیمار و مشاوره و صرفاً مُنصرف کردن او از خودکشی، حُجت را بر خود تمام کنند بلکه باید فرد را حتماً به حوزه درمان بیاورند و زیر نظر پزشک متخصص اعصاب و روان دارو استفاده کند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: وقتی افکار خودکشی سراغ یک فرد می‌آید صرفاً گفتگو با یک فرد مُعتمد یا بزرگ خانواده، مشکل را حل نمی‌کند بلکه باید فرد زیر نظر دکتر روانپزشک دارو مصرف کند و از سویی اگر نوجوانی هیچ بیماری روانی و زمینه‌ای نداشته باشد، ولی برای اولین بار اقدام به خودکشی کرده است، آموزش و پرورش باید حضور فعالی داشته باشد و او را به حوزه بهداشت و درمان ارجاع دهند.

نیازی افزود: از شهرداری‌ها خواسته‌ایم از نصب بنر‌های ترحیم در سطح شهر خودداری کنند، چون سیمای شهر‌ها را افسرده می‌کند و ممکن است قهرمان‌پروری شود و افراد الگوبرداری منفی از این موضوع کنند.

شاهد شیوع پدیده شوم خودکشی در استان هستیم
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اما با اظهار تاسف از وقوع پدیده شوم خودکشی در سنین مختلف در این استان، اظهارداشت: عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا یک خودکشی اتفاق بیفتد و متاسفانه در استان ما شاهد شیوع این پدیده شوم و تاسفبار هستیم.

«مسعود نوری» به ایلنا گفت: مُتولیان اصلی، موضوع خودکشی را دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی برعهده دارند و برخی نهاد‌های دیگر بعنوان نهاد‌های مُعین در این موضوع می‌توانند ورود داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد اگرچه دارای مواهب الهی و منابع انسانی تحصیلکرده و کارآمد در حوزه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: متاسفانه وجود برخی مشکلات اقتصادی از مهمترین علل وقوع خودکشی‌ها در این استان شده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از اینکه زیرساخت‌های لازم برای ایجاد روحیه نشاط در استان کم است، یادآور شد: ما معتقدیم باید تمامی نهاد‌های فرهنگی و عمرانی برای فراهم کردن این زیرساخت ها، تلاش‌های بیشتری از خود نشان دهند.

نوری گفت: استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای ارتقای روحیه نشاط با هدف پیشگیری از روند صعودی پدیده شوم خودکشی در مناطق مختلف این استان قصد دارد پارک‌های بانوان را فعال‌تر و شاداب‌تر کرده و از سویی در برخی از مناطق آسیب‌زا نظیر حاشیه شهر‌ها و یا روستا‌های مهاجرپذیر پرجمعیت، اقدام به تاسیس اورژانس‌های اجتماعی تحت حمایت بهزیستی با حضور مشاوران و کارشناسان کند.

وی از تهیه و تدوین ۹ طرح تخصصی برای ایجاد نشاط اجتماعی در استانداری این استان هم خبرداد و اظهارداشت: برخی از این طرح‌ها هم اکنون در برخی استان‌های کشور درحال اجرایی شدن بوده، اما متاسفانه بدلیل نبود زیرساخت‌ها و اعتبارات لازم، امکان اجرایی شدن آن‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از حضور مدیران استانی در شورای اداری شهرستان‌های استان با محوریت استانداری هم خبرداد و ادامه داد: برای اولین بار، استانداری اقدام به برگزاری نشست شورا‌های اداری شهرستانی با حضور مدیران مرتبط استانی باهدف مقابله با پدیده خودکشی کرده و این نشست‌ها ماهیانه برگزار می‌شود.

رسانه‌ها از اخبار نادرست در حوزه آسیب‌های اجتماعی خودداری کنند
نوری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از شیوع برخی اخبار در فضای مجازی و رسانه‌ها حول محور آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: متاسفانه گا‌ها شاهد شیوع برخی اخبار نادرست در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستیم که معتقدیم بار منفی این گونه اخبار برای استان به مراتب بیشتر از بار مثبت آن است.

وی گفت: نبود فرصت‌های اشتغال و بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر دلایل وقوع برخی خودکشی‌ها بوده که می‌طلبد دستگاه‌های صنعتی استان نسبت به احداث و راه اندازی کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی با هدف فراهم کردن بستر‌های اشتغالزایی تلاش‌های بیشتری از خود نشان دهند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه در صورت اجرای پروژه‌های گردشگری نظیر تله کابین یاسوج بطورحتم علاوه براینکه شاهد فراهم شدن فرصت‌های شغلی جدید هستیم شاهد افزایش روحیه نشاط و اُمید در بین جوانان نیزخواهیم بود، اظهارداشت: در سالجاری برنامه‌های ویژه‌ای برای گسترده شدن فعالیت‌های علمی و میدانی باهدف کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی بویژه آمار خودکشی را در نظر گرفته ایم.

خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد، بیکاری و کمبود امکانات طی سه سال
«سیدجواد هاشمی مهر» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم به ایلنا گفت: آمار خودکشی در سطح استان بالا بوده، بطوری که رتبه اول تا سوم کشور را بخود اختصاص داده است.

«مهدی روشنفکر» نماینده بویراحمد واحد هم به ایلنا گفت: فقر، فلاکت، بدبختی، آسیب‌های اجتماعی، کمبود امکانات و تجهیزات در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند و مشکلات زیادی را بر مردم این استان مُستولی کرده است.

وی بدون اشاره به نام شهرستان و یا منطقه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با آمار تاسفبار خودکشی، اظهارداشت: آمار این استان در خودکشی بسیار بالا است بگونه‌ای که در یکی از مناطق، طی سه سال، شاهد خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد، بیکاری و کمبود امکانات هستیم.

حمید پیروی نایب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی هم پیشتر گفت: در استان‌های زاگرس‌نشین آمار خودکشی بیشتر بوده و به نسبت جمعیت، خودکشی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از سایر استان‌های کشور است.

وی افزود: عوامل مختلفی در خودکشی افراد دخیل است، از عوامل اقتصادی و اجتماعی گرفته تا مشکلات روانشناختی، حدود ۶۰ درصد از افرادی که خودکشی می‌کنند، حین انجام خودکشی، افسردگی داشته‌اند.

نایب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی تاکیدکرده بود که دولت سیزدهم بایستی توجه بیشتری به استان‌های زاگرنشین در موضوع آسیب‌های اجتماعی بویژه پدیده شوم خودکشی داشته باشد.

کسی که خودکشی می‌کند همانند یک قاتل و مجرم در پیشگاه خداوند حاضر می‌شود. چون او هم یک نفر را کشته است و آن فرد، خود شخص است؛ بنابراین خودکشی، همان قتل است و فرد قاتل محسوب می‌شود.

به همین دلیل است که بر اساس روایات این نکته مشخص می‌شود که کسی که خودکشی می‌کند بسیار سخت جان می‌دهد. وقتی فرشته‌های عذاب بر او نازل می‌شوند، آن‌ها در حالی هستند که به خود ظلم کرده‌اند. چنانکه در قرآن کریم می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِکَةُ ظَالِمِی أَنْفُسِهِمْ؛ آنان که فرشتگان، جانشان را در حالی که ظالم به خود بوده‌اند می‌گیرند.»

و فرشتگان به آن‌ها می‌گویند: «بَلَی إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ؛ آری، خداوند به آنچه انجام می‌دادید عالم است.»

گزارش: ضرغام علیبازی

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف | علت فوت زهره فکور صبور چه بود؟
  • جزییات جدید از پرونده مرگ مشکوک زهره فکورصبور
  • جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد
  • آخرین خبر از پرونده مرگ زهره فکور صبور
  • پرونده مرگ خانم بازیگر بار دیگر بسته شد
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز
  • نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد
  • خودکشی جوان تهرانی در ایستگاه مترو سرسبز
  • اقدام به خودکشی یک مرد جوان در مترو تهران