Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@21:17:23 GMT

حذف بدرقه فیزیکی متهمان در کلانتری‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۹۱۰۳

 رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به استفاده حد اکثری از فن آوری‌های روز برای حذف بدرقه فیزیکی متهمان در کلانتری‌ها گفت:قصد داریم با استفاده از تجهیزات به روز و بهره مندی از ویدو کنفرانس بین متهمان و قاضی پرونده از انتقال متهمان به دادسرا و بدرقه متهمان جلوگیری کنیم.
سردار محمد شرفی  اظهار داشت: در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ شاهد کاهش میزان ۵۰ درصدی فرار متهمان از زندان و در حین بدرقه متهمان با مامور در راه دادسرا و زندان بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه برای متهمان به هیچ وجه از دستبند و پابند‌های الکترونیکی استفاده نمیشود افزود:قصد ما در پلیس پیشگیری بر این است که حضور متهم را در اماکن عمومی با لباس زندان و خصوصا با دسن بند به حد اقل ممکن برسانیم.

سردار شرفی ادامه داد: برای کسب و ارتقاء رضایت مندی مردمی از روند خدمات انتظامی، هدف گذاری ویژه‌ای کرده ایم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با اعلام اینکه فعالیت کلانتری‌ها در همه جای کشور شبانه روزی است افزود: ماموران کلانتری موظف هستند در هر ساعت از شبانه روز به مراجعات شهروندان و تماس‌های ۱۱۰ پاسخ بدهند. در صورت گزارش مردمی درباره عدم کمک رسانی مام. وران پلیس قطعا با ماموران خاطی برخورد خواهد شد.

وی درباره افزایش آمار جرایم خشن در بافت‌های فرسوده و لزوم حضور بیشتر ماموران پلیس در نزدیکی این بافت‌ها افزئد:با افزایش میزان گشت‌های پیاده و موتوری سعی کرده ایم تا کمبود‌های موجود در بحث کلانتری در سطح کلان شهر‌ها را جبران کنیم. در این خصوص با شهرداری‌ها و دستگاه قضا رابطه خوبی داریم. پتکسازی بافت‌های فرسوده و خانه‌های خالی از سکنه که به محلی برای تردد معتادان تبدیل شده است با هماهنگی دسنگاه قضا در اسرع وقت انجام میشود. جدا از آن شهروندان هم می‌توانند با معرفی خانه‌های خالی و زمین هلای بایر که به محل رفت و آمد معتادان و افراد تبهکار تبدیل شده است پلیس را برقراری امنیت در سطح محله‌ها یاری کنند.

وی به اجرای طرح سفیران صیانت در پلیس پیشگیری اشاره کرد و گفت: تیمی از رده‌های نظارتی اعم از بازرسی، حفاظت و عقیدتی به صورت سیار در کلانتری‌ها حضور می‌یابند و شیوه خدمات دهی و نوع برخورد با مراجعه کنندگان را ارزیابی و رصد می‌کنند که تاکنونی ۱۲۵ کلانتری مورد بازرسی قرار گرفته است؛ و این باز یابی‌ها در همه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی با جدیت دنبال میشود.

شرفی با اشاره به اینکه ماموران کلانتری‌ها بایسد در آمادگی بدنی بالایی برای برخورد با متهمان قرار داشته باشند افزود:بیش از ۵ هزار نفر از همکرانم در کلانتری هال دوره‌های دفاع شخصی را طی کرده و در صورت درگیر شدذن با متهمان بدون استفاده از سلاح گرم توانایی زمینگیر کردن متهمان را دارند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، برون سپاری برخی از خدمات انتظامی به بخش خصوصی را از رویکرد‌های این پلیس معرفی و خاطر نشان کرد: بر مبنای این دیدگاه ۷ نوع از فعالیت کلانتری‌ها به بخش خصوصی واگذار و در قالب دفاتر خدمات انتظامی پلیس + ۱۰ ارائه می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: برای صدور مجدد مدارک مفقودین نیز دیگر نیازی به مراجعه به کلانتری و پاسگاه‌ها نیست، فردی که مدارک خود را گم کرده باید به ساختار و واحد‌های مربوطه مراجعه و آن واحد مستقیم از کلانتری استعلام می‌کند، یعنی اگر فردی شناسنامه اش مفقود شد دیگر نیازی به مراجعه به کلانتری ندارد و باید به سازمان ثبت احوال مراجعه کند و سازمان ثبت احوال به صورت مستقیم از واحد انتظامی استعلام می‌گیرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا همچنین از نوسازی ناوگان خودرویی پلیس خبر داد و گفت: با تدابیر فرمانده ناجا و اقدامات انجام شده عمر خودرو‌های پلیس پیشگیری از ۱۰ سال به پنج سال کاهش پیدا کرد و علاوه بر آن ۶۵۴۲ قلم از تجهیزات ما تامین شده و سهمیه سوخت‌مان نیز افزایش یافت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا پیشگیری از وقوع جرایم خشن به ویژه در مناطق حاشیه‌ای را هدف دیگری برشمرد و گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده میزان رضایت از پلیس پیشگیری افزایش یابد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دادسرا زندان شبانه روزی ماموران پلیس زمین استفاده از سلاح بخش خصوصی استفاده از سلاح خودرو دادسرا رئیس پلیس زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان‌گیری در دولت‌آباد/ ۳ متهم از اتباع دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: با تلاش مأموران کلانتری دولت‌آباد طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه ۳ متهم که از اتباع کشور همسایه بودند دستگیر و ۳ فرد ربوده شده آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، سرهنگ محمدقاسم طرهانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی گروگانگیری در ری اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر ربایش یک مرد جوان از اتباع کشور همسایه و درخواست مبلغ زیادی پول در قبال‌ آزادی وی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار عوامل کلانتری دولت‌آباد قرار گرفت.

 وی افزود: تیم عملیات کلانتری به‌منظور حفظ جان گروگان، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی محل نگهداری او و دستگیری عامل یا عاملان این اقدام شرارت‌آمیز آغاز کردند.

 فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه گفت: در بررسی جزئیات این پرونده مشخص شد آدم‌ربایان به علت دریافت باج افرادی را ربوده که با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و بررسی سرنخ‌ها موجود مخفیگاه متهمان در محدوده دولت‌آباد شناسایی شد و پس از انجام هماهنگی‌های لازم پرسنل عملیات کلانتری سریعاً به موقعیت اعزام شدند.

سرهنگ طرهانی تصریح کرد: پس از حضور مأموران در محل طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه 3 متهم که از اتباع کشور همسایه بودند دستگیر شدند و 3 فرد ربوده شده آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

نجات کودک 4 ساله در گروگان‌گیری مسلحانه

وی ادامه داد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی به‌ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که جهت دریافت مبلغ 2 میلیارد ریال، نقشه ربودن افراد را طراحی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی شد، خاطرنشان کرد: پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت اجتماعی با هرگونه ارتکاب جرم که آسایش و آرامش مردم را سلب کند قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تقسیم استان اصفهان به ۲۱۲ بلوک انتظامی / ارتقای امنیت حاشیه زاینده‌رود
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در حین سرقت
  • دستگیری ۲ سارق و یک مالخر در شهرستان بشرویه
  • گروگان‌گیری اتباع در محله دولت آباد شهر ری
  • گروگان‌گیری در محله دولت آباد شهر ری
  • جزئیات گروگان گیری در جنوب تهران تشریح شد/آزادی ۳ مرد ربوده شده
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت 
  • گروگان گیری در دولت آباد تهران/ دستگیری ۳ متهم از اتباع
  • گروگان‌ گیری در دولت‌ آباد تهران/ دستگیری ۳ متهم از اتباع
  • گروگان‌گیری در دولت‌آباد/ ۳ متهم از اتباع دستگیر شدند