Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@14:01:41 GMT

مسکن اجتماعی آخوندی یک وعده تبلیغاتی بود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۹۱۵۶

مسکن اجتماعی آخوندی یک وعده تبلیغاتی بود

به گزارش جهان نيوز، آمارها نشان می‌دهد که معاملات مسکن طی چند ماه گذشته وضعیت خوبی نداشته است و در این بین مستاجران و خریداران بیشترین ضربه را از وضعیت گرانی مسکن متحمل شده‌اند.
  بازار اجاره به گفته بسیاری از مشاوران املاک و کارشناسان مسکن دچار نوسان قیمتی شدیدی شده به طوری که یکی از مشاوران املاک واقع در منطقه جنوب تهران معتقد است قیمت اجاره‌ها نسبت به سال گذشته 25 تا 30 درصد گران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال اگر سال گذشته رهن خانه 40 متری، 40 میلیون تومان بود، امسال 30 تا 40درصد گران‌تر شده و مالک، این واحد را با درنظر گرفتن پول پیش 10 میلیون تومانی، ماهیانه یک میلیون و 300 هزار تومان اجاره می‌دهد.

در همین خصوص، فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اینکه از سال گذشته حجم خانوار مستاجر در کشور چندین برابر شده است، گفت: دولت باید شرایط بازار اجاره را تغییر دهد و به مالکانی که قراردادهای خود را دو تا سه ساله منعقد می‌کنند بسته‌های تشویقی ارائه دهد همین موضوع می‌تواند انگیزه‌ای برای کاهش نرخ‌های اجاره باشد.

بخش دیگر بازار مسکن، طرح‌ مسکن اجتماعی است که دولت در ابتدای روی کار آمدن خود این طرح‌ها را مطرح کرد اما در اجرای آن تا به امروز هیچ گامی برنداشته است و تنها وعده‌های مختلفی در این باره ارائه داده است.

طرح مسکن اجتماعی به منظور خانه دار شدن خانواده‌های کم‌بضاعت و محروم مطرح  و از همان ابتدا اجرای آن از جانب وزیر راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار شد با این حال  بنیاد مسکن اعلام می‌کند که طرح‌ و نقشه‌های مختلفی را برای ساخت مسکن اجتماعی به دولت ارائه کرده است اما تا به امروز دولت (سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی) حتی یک ریال نیز برای اجرایی کردن این طرح پرداخت نکرده است.

حسن محتشم، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان در همین زمینه بیان کرد: مسکن اجتماعی تجربه‌ای مربوط به سال 77 است که در آن دوران آخوندی وزیر راه و شهرسازی بود  این طرح در آن زمان به دلیل نواقصش مورد استقبال قرار نگرفت.

وی افزود: با بر روی کار آمدن مجدد آخوندی به عنوان وزیر دولت فعلی، طرح مسکن اجتماعی مجددا مطرح شد و بسیاری از انبوه‌سازان و سازندگان مسکن از آن طرح استقبال کردند.این عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان ادامه داد: متاسفانه مسکن اجتماعی همچناندر قالب یک طرح باقی مانده است و در این دولت نیز وزیر راه و شهرسازی تنها به عنوان یک وعده و شوی تبلیغاتی آن را مطرح کرده است.

به گفته محتشم، طرح مسکن اجتماعی می‌توانست جایگزین مناسبی برای مسکن مهر باشد اما متاسفانه برای این طرح هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکن مهر امسال تمام نمی‌شود گفت: هیچ اراده‌ای از مسئولان دولتی برای اتمام این واحدها نمی‌بینم.
گفتنی است، چندی پیش حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که وعده رئیس‌جمهور برای اتمام ساخت واحدهای مسکن مهر تا پایان سال 96، بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته است.

منبع: کیهان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران

علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۱۶۹ هزار مسکن سهم استان است که یک چهارم آن سهم بنیاد مسکن و ساخت خانه‌های روستایی است.

او افزود: در بدو کار اجرای طرح هادی به بنیاد مسکن واگذار شد که در ادامه راه‌اندازی معاونت عمرانی در بنیاد مسکن منشا تحول در این دستگاه شده است.

دیوسالار گفت: روستا‌هایی که دارای ویژگی‌های تاریخی هستند در کنار روستا‌های هدف گردشگری شناسایی و کار‌های بسیار خوبی در این روستا‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: بنیاد مسکن کالبدی محور نیست و حتی اشتغال روستائیان نیز از دغدغه‌های آن است.

دیوسالار گفت: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است که به دنبال نهادینه کردن فعالیت‌ها است.

او افزود: بنیاد مسکن در تمامی سوانح و حوادث حاضر است و عملا به صورت جهادی در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • مسعود پزشکیان: وعده تورم تک‌رقمی دادند، اما نه‌تنها نصف نشد بلکه چندین برابر شد
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟