Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-23@18:12:40 GMT

سفر به دهکده کوه پانی | دهکده شناور تایلند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۹۱۶۲

در خلیجی امن در جنوب تایلند، در زیر سایه صخره ای عظیم آهکی و تقریبا عمودی، صدها کلبه، آلونک، رستوران و خانه در کنار هم جمع شده اند تا دهکده کوه پانی را تشکیل دهند. دریا در این جا کم عمق و آرام است و اجازه داده است که ماهیگیران خانه هایشان را با امنیت کامل بالای سطح آب روی پایه های چوبی بسازند. بیشتر از 300 خانواده و نزدیک به 1500 نفر ساکن دائمی دهکده شناور تایلند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این مردم نوادگان "توبابو" و خانواده و دوستانش هستند، کسانی که همه مسیر را از اندونزی تا اینجا کشتی رانی کردند و حدود 200 سال پیش در این جا ساکن شدند. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای معرفی دهکده شناور کوه پانی...

دهکده شناور تایلندی

در آن روز ها، خارجی ها اجازه نداشتند در تایلند مالک زمین باشند و توبابو و دو خانواده دیگر خانه هایشان را روی پایه های چوبی درون خلیج ساختند. در طول قرن ها اندازه و ثروت دهکده گسترش یافته است. حالا در این دهکده مدرسه، مسجد، مرکز درمانی، تعدادی فروشگاه سوغاتی فروشی، مجموعه ای از رستوران های بزرگ و حتی یک زمین فوتبال شناور وجود دارد. توان زندگی مردم در دهکده کوپنیی بر اساس رونق فعالیت ماهیگیری است. اما از حدود چند سال پیش صنعت گردشگری منبع درآمد جدیدی برای ساکنان این دهکده به وجود آورده است. این روز ها، نیمی از مردم محلی در زمینه ی ارائه سرویس های گردشگری به گردشگران فعالیت می کنند، اما چهل درصد مردم هنوز به ماهیگیری مشغول اند.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: تایلند جهانگردی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم

سرهنگ مسعود احسانی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف در محدوده ۵ مایلی شهرستان قشم توقیف شد.

وی افزود: از این شناور‌ها ۱۱ تخته ترال، ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز و ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط و ادوات کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به دستگیری ۶ متهم در این رابطه گفت: پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و پایگاه حفاظت منابع و آبزیان این شهرستان دلالت داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تعمیرات اساسی یدک کش فتح ۱ کوت امیر
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • وجود ۳۸۰ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • جوانترین مدیرکل خوش جمعیت ایران را بشناسید