Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، اداره تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان در زمینه شاخص‌های اختصاصی جشنواره شهید رجایی در موفق به کسب رتبه نخست کشور شد.
فرید بهرامی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان با اعلام این خبر گفت: این موفقیت بزرگ حاصل زحمات تمامی معلمین محترم و خدوم تربیت بدنی، کارشناسان تربیت‌بدنی، معاونین محترم پرورشی و تربیت بدنی، روسای ادارات شهرستان و مناطق، و همکاران محترم ستادی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و ورزشی دانش‌آموزان لرستان گفت: یکی از اولویت‌های ما شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان استان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان اجتماعی جشنواره شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش از جذب نخبگان از جمله نخبگان قرآنی از مهر امسال خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی در کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور گفت: براساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب نخبگان بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد و این به معنای استخدام رسمی است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان برای مهر 1403 از میان نخبگان قرآنی یعنی حافظان و قاریان قرآن که مقام دارند، دانشجو معلم استخدام می‌کند.

صحرایی گفت: نخبگان در حوزه‌های ورزشی و هنری هم می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در برنامه تربیت اوان کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است.

وی با اشاره به اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، اگر این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد، در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی با اشاره به اینکه پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود نه در جاهای دیگر افزود: همواره قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی ظرف یک ماه ارائه شود و برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود، این کار اجرا شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی در حال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان اینگونه تربیت شود.

طرح اتقان را به رتبه‌بندی مرتبط کنید

صحرایی درباره طرح اتقان بیان کرد: این طرح ارتقای توانمندی قرآنی معلمان دوره ابتدایی است و باید آن را به رتبه‌بندی معلمان مرتبط کنید و معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود. معلمان بدون سواد قرآنی وارد آموزش و پرورش نمی‌شوند اما ممکن است در گذر زمان به دلیل اینکه با آن مانوس نبودند، فراموش کنند و باید در دوره‌های ضمن خدمت به آموزش قرآن توجه کرد.

صحرایی ادامه داد: برای تسری طرح اتقان به دوره متوسطه دوم بیاندیشید همچنین دوره‌های تأمین مدرسان قرآن برگزار شود؛ نیم میلیون نفر از معلمان باید در طرح مسطورا شرکت کنند که تا کنون حدود 450 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مؤسسات نباید در کنار مدارس قد علم کنند بلکه مدرسه را تقویت کنند، نباید به مدرسه آسیب بزنیم و نگذاریم آموزش و پرورش نحیف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد معلم می‌شوند
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • تجمع دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه ایران علیه رژیم صهیونیستی +تصاویر
  • رونمایی از بزرگ‌ترین دیوارنگاره دانشگاهی با موضوع عملیات «وعده صادق» +عکس