Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر کویت طی گفتگوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق، آمادگی کشورش را برای کمک به بغداد جهت عبور از پیامد‌های تظاهرات اعتراض‌آمیز کنونی در مناطق جنوبی این کشور اعلام کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در تماس تلفنی خود با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در خصوص اعتراضات کنونی در عراق و پیامد‌های آن رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر کویت بر آمادگی کشورش برای ارائه انواع کمک‌های ممکن به عراق جهت عبور از پیامد‌های این حادثه تأکید و ابراز امیدواری کرد که امنیت و صلح بر عراق حاکم شود و ملت عراق برای وحدت، همبستگی و یکپارچه کردن تمامی تلاش‌ها جهت منافع ملی کشورشان تلاش کند تا کشور عراق بتواند این شرایط را پشت سر بگذارد.

العبادی نیز در این گفتگو، درباره وضعیت امنیت کنونی در برخی استان‌های عراق به امیر کویت اطمینان‌خاطر داد.

استان‌های جنوبی عراق از یکشنبه گذشته شاهد اعتراضات علیه اوضاع نابسامان اقتصادی، خدمت‌رسانی شهری و قطعی مکرر آب و برق، فساد اداری و بیکاری جوانان است که این اعتراضات بر اساس گزارش رسانه‌ای، تاکنون به کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن ده‌ها تن از جمله ۳۱ نیروی امنیتی منجر شده است.

دولت بغداد برای فرونشاندن این اعتراضات چندین مسأله را در محور تلاش‌های خود قرار داده است از جمله اختصاص ۳.۵ تریلیون دینار به استان بصره و نیز اختصاص بودجه لازم برای نمک‌زدایی آب، پاکسازی کانال و شبکه‌های آبی و تامین خدمات بهداشتی در مناطق جنوبی.

نخست‌وزیر عراق همچنین روز گذشته به نیرو‌های امنیتی دستور داد به سمت تظاهرات‌کنندگانی که به اوضاع نابسامان خدمات‌دهی و بیکاری جوانان معترض هستند، تیراندازی نکنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعلام آمادگی کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم خلبان ستاد نعمت الله صدقی صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش با حضور معاون رئیس جمهور در بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در دوران دفاع مقدس نقش مهم و برجسته‌ای داشت.

وی اضافه کرد: مجموع ارتش در استان بوشهر شامل نیروی هوایی، دریایی و پدافند در دوران دفاع مقدس در پاسداری از میهن حماسه‌ها آفریند و شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب کردند.

فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر افزود: پایگاه ششم شکاری تنها ۲ ساعت پس از حمله عراق به ایران اسلامی با کمک مجموعه پدافند نخستین پاسخ را به رژیم بعث عراق داد.

وی یادآور شد: حماسه هفت آذر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در مجموعه ارتش مستقر در استان بوشهر در آب‌های سرزمینی خلیج فارس نیز هیچ وقت از یاد نخواهد رفت.

صدقی ادامه داد: مجموعه ارتش در استان بوشهر تا پای جان و توان در حفاظت از مرزهای میهن اسلامی تحت امر فرمانده کل قوا ایفای نقش خواهند کرد.

کد خبر 6081904

دیگر خبرها

  • تایید عبور پرتابه‌های ناشناس از آسمان عراق | واکنش فوری عراق به وقوع انفجارهای شدید در این کشور
  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • امیر واحدی: سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش به اسرائیل : خطا کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • خطای راهبردی کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • امیر موسوی: قدرت ایران گزینه نظامی دشمن را کنار زد
  • امیر واحدی: آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به سوخو ۲۴ هستیم
  • امیر واحدی: جنگنده‌ بمب‌افکن‌های ارتش برای هرگونه عملیات آماده‌اند
  • نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند
  • آمادگی کامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی برای عبور از پیک تابستان ۱۴۰۳