Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيروهاي پليس فرانسه شامگاه يکشنبه در پاريس با گروهي از طرفداران تيم ملي فوتبال اين کشور درگير شده و اقدام به شليک گاز اشک آور کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، ساعاتي پس از قهرماني تيم ملي فوتبال فرانسه در جام جهاني روسيه 2018، جشن و پايکوبي فرانسوي‌ها در پاريس به درگيري هواداران فوتبال با پليس منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پي اين درگيري، پليس دستور تخليه خيابان شانزه ليزه، محل اصلي تجمع هواداران تيم ملي را صادر کرد.
اين خيابان که به طاق پيروزي در ميدان شارل دوگل منتهي مي‌شود، يکشنبه صحنه حضور ده ها هزار طرفدار تيم ملي فرانسه بود.
اقدام پليس براي تخليه محل ياد شده به دنبال آن صورت گرفت که عده اي به بهانه شادي و قهرماني تيم ملي فوتبال فرانسه در جام جهاني، به برخي کسب و کارها و اموال عمومي آسيب رساندند.
برخي از اين افراد به سمت پليس سنگ پرتاب کردند و پليس هم از گاز اشک آور و ماشين هاي آب پاش براي متفرق کردن جمعيت استفاده کرد.
پيش از اين هم گزارش‌هايي از درگيري در ليون، سومين شهر بزگ فرانسه منتشر شده بود.
تيم ملي فوتبال فرانسه شامگاه يکشنبه در ديدار پاياني رقابت‌هاي جام جهاني2018، با نتيجه 4 به 2 کرواسي را مغلوب کرد.
فرانسوي ها براي دومين بار جام جهاني فوتبال را به خانه بردند
پس از اين قهرماني، ميليون‌ها نفر از مردم فرانسه به خيابان‌ها ريختند و اين پيروزي را جشن گرفتند.
در روزهاي گذشته نزديک به 110 هزار نيروي پليس براي تامين امنيت جشن روز باستيل و همچنين ديدار نهايي رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال در خيابان‌ها مستقر شده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد
  • آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد