Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@10:19:57 GMT

آغاز اردوهای جهادی در شهرستان سامان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۹۴۰۷

آغاز اردوهای جهادی در شهرستان سامان

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان سامان،  گفت: اردوهای جهادی تابستانه این ناحیه در قالب 13 گروه جهادی و با حضور 162 نفر از بسیجیان خواهر و برادر بسیجی در عرصه های؛ فنی و عمرانی، فرهنگی ،  اقتصادی، آب رسانی و سلامت و بهداشت در مناطق محروم  شهرستان سامان شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ پاسدار مهرداد رحیمی افزود: این اردو ها از تاریخ 10/تیرماه شروع شده و  تا بیستم مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان خواهر و برادر به مدت 41 روز کاری طبق جدول تقویم اردوهای جهادی به هم استانی های عزیز مان در 6 شهر و روستای محروم شهرستان سامان خدمت رسانی می کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار

نخستین اردوی جهادی استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیران دستگاه‌های اجرایی در نخستین پنجشنبه کاری از دومین‌ماه سال ۱۴۰۳ در بخش ناغان شهرستان کیار برگزار شد و در این نشست مصوبات و تصمیماتی برای توسعه این بخش به دستگاه‌های اجرایی محول شده است و روند اجرایی این مصوبات در شورای اداری پیگیری و بررسی شد.

شجاع ذیلابی فرماندار کیار با اشاره به پیامد‌های ناشی از جاده شهرکرد، شلمزار و ناغان که در اذهان برخی به عنوان جاده مرگ تلقی می‌شد، گفت: تلفات مرگبار این جاده موجب نگرانی خانواده‌های بخش ناغان و شهرستان اردل شده بود که سال گذشته ۲۰ کیلومتر از این جاده از مسیر شهرکرد به ناغان افتتاح شد.

وی افزود: انتظار می‌رود با توجه به تاکید استاندار مابقی جاده مرگ تا پایان سال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ذیلابی با اشاره به نگرانی مردم از جابه‌جایی مسیر جاده به طرف خوزستان از ناغان به سمت لردگان، اظهار داشت: در زمان حاضر با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری، امروز مشکل تردد اتوبوس از این جاده برطرف شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان و اصفهان باید در جریان قرار گیرند.

وی گفت: مشاغل منطقه وابسته به این جاده است نیاز است که هرچه سریع‌ترمشکلات موجود در این مسیر برطرف شود.

ذیلابی در خصوص تونل زره، اضافه کرد: با تاکید استاندار چهارمحال و بختیاری، حفاری و خاکبرداری این طول به طول یک‌هزار و ۴۷۰ متر انجام و پُل‌ها زده و به مرحله کفبرداری و لاینیگ رسیده است.

وی گفت: با توجه به اینکه برای ادامه کار به اعتبارات نقدی نیاز است انتظار می‌رود پیمانکار این طرح از نظر مالی مورد حمایت لازم قرار گیرد.

ذیلابی با بیان اینکه تونل زره از مطالبه‌های به حق مردم ناغان است، یادآور شد: البته تلاش اداره کل راه وشهرسازی استان مبنی بر جذب اعتبار لازم از محل اعتبارات ماده ۵۶ برای تزریق به این طرح است.

وی ادامه داد: روکش آسفالت از سراهی جوزستان به طرف معدن با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده و تنها پنج تا ۶ کیلومتر از این مسیر باقی‌مانده که نیاز است این کار انجام شود.

فرماندار کیار افتتاح جاده آب‌گلور با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، به سرانجام رساندن سالن‌های ورزشی خیری مدرسه‌ها، نصب بیش از ۴۵ کیلومتر فیبر نوری و اینترنت، فعالیت مجتمع‌های دام و طیور، کشت ۵۰ هکتار بذر بادام دیم در روستای چهارطاق، تکمیل مجتمع مسکونی ۶۲ واحدی روستای دورک، را از جمله اقدامات انجام شده در این بخش عنوان کرد.

وی یادآور شد: در بخش بهداشت و درمان نیز خانه بهداشت روستای سرتنگ محمود در حال تکمیل است.

ذیلابی با اشاره به اهمیت گازرسانی، گفت: هم اکنون تنها چهار تا پنج روستای این بخش از نعمت گاز محروم بودند که عملیات گازرسانی به روستای کهن دژ انجام و آماده افتتاح است.

وی در خصوص ساماندهی رودخانه افزود: با همت شرکت آب منطقه‌ای با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار این کار بزرگ در دستور قرار گرفت و در این ارتباط پمپاژ ناغان که ۲۵ سال رها شده بود با همت شرکت آب منطقه‌ای لوله‌گذاری انجام شد.

فرماندار کیار با بیان اینکه اجرای پمپاژ ناغان از مصوبه‌های سفر دولت به چهارمحال و بختیاری بود، گفت: با انجام این طرح ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی از این آب برخوردار می‌شوند.

وی در خصوص مجتمع کشاورزی جغدان گفت: کار واگذاری اراضی این مجتمع کشاورزی ۶۰ هکتاری (۲۰ هکتار گلخانه و ۴۰ هکتار دامداری) انجام شده است.

فرماندار کیار با اشاره به بهره‌برداری از طرح پمپاژ گل سفید اضافه کرد: بخش ناغان ۱۰ پمپاژ آب دارد که تاکنون چهار پمپاژ افتتاح شد و بیش از یک هزار هکتار از زمین‌های شیب دار از این آب برخوردار شده است.

ذیلابی با اشاره به تاثیر اجرای پمپاژ آب در ایجاد اشتغال و توسعه کشاورزی، گفت: شش پمپاژ دیگر نیز در این بخش وجود دارد که امسال تا سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان

وی با اشاره به برخی مشکلات زیست محیطی در خصوص توسعه روستا‌های ناغان، بیان داشت: براساس آخرین دستورالعمل مشکل این روستا‌ها باید در دستور کار قرار گیرد که انتظار می‌رود این کار از سوی محیط زیست مورد توجه قرار گیرد.

ذیلابی با اشاره به قابلیت آبزی‌پروری در ناغان، افزود: این بخش بیش از ۱۲۰ پرورش آبزیان دارد که تاکنون ۸۰ پرورش آبزی ساماندهی شده است.

وی تکمیل ساختمان دادگستری شهرستان کیار را مورد تاکید قرار داد.

روح الله غلامی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با همت این اداره کل از سراهی جوزستان تا روستای معدن ۶۰ کیلومتر محور روستایی بود که بخش عمده آن آسفالت شده و تنها هفت کیلومتر باقی‌مانده که در دستور کار است.

وی در خصوص پل روستای کُل کُله قرارداد مشاوره برای احداث پل جدید بسته شده است.

غلامی با بیان اینکه شهرستان کیار از جمله شهرستان‌هایی است که کیلومتر جاده خاکی ندارد، اظهار داشت: تنها روستای ده‌کُهنه این شهرستان از سمت خانمیرزا بخش ارمند معادل ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر است که عددی برای این محور پیش بینی شده که کار بهسازی انجام شود.

خدایار باقری هارونی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص روند اجرای نهضت ملی در شهرستان کیار گفت: با برطرف کردن مشکلات تامین زمین تا پایان این ماه عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مشکل تامین زمین ملی برای اجرای نهضت ملی افزود: بخش خصوصی و مردم ناغان در این خصوص همکاری لازم داشته‌اند.

باقری هارونی در خصوص تونل زره با اشاره به مطالبات پیمانکار این طرح، اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌ها انجام شده اعتبار لازم از محل اعتبارات ماده ۵۶ برای این طرح در حال ابلاغ است.

وی با اشاره به ابلاغ اعتبارات عمرانی استان‌های سردسیر به خزانه گفت: انتظار می‌رود روند اجرای این طرح با جذب به موقع اعتبارات ملی و از محل اعتبارات دور دوم سفربا سرعت پیش رود.

فردوس کریمی مدیرشرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه مهم پمپاژ ناغان در شهر ناغان شهرستان کیار گفت: بازدید‌ها انجام شده نشان داد اگر این طرح اجرا شود باز هم نواقصی در تامین آب باغات و اراضی شمال این منطقه باقی می‌ماند.

وی افزود: در این ارتباط با بازنگری انجام شده تخصیص جدیدی به نیاز آبی ناغان اضافه شد و هم‌اکنون۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات ناغان زیرپوشش آبیاری قرار داده شده است.

کریمی یادآور شد: در قالب طرح پمپاژ آب ناغان سه ایستگاه پمپاژ، ۲ باب مخزن، هفت کیلومتر خط انتقال اجرا شده و در حال تملک اراضی هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصدی طرح پمپاژ آب ناغان بیان کرد:تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و برای تکمیل و بهره‌برداری به یک هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

کریمی بیان داشت: در دولت سیزدهم ۸۵ مورد ساماندهی پرورش ماهی برای نخستین بار و همچنین تخصیص ۲هزار و ۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه‌ها و دامداری‌های ناغان انجام شده است.

وی افزود: همچنین ساماندهی و لایروبی رودخانه کارون در شهرستان ناغان و مطالعات و تعیین حریم و بستر انجام شده است.

کریمی در خصوص وجود منازل مسکونی در بستر رودخانه گفت: باید استعلام‌های لازم انجام می‌شد که در این شرایط به ناچار یا باید ساحل‌سازی و یا راهی برای عبور رودخانه ایجاد شود.

حمیدرضا غفاری مدیرعامل شهرک‌های صنعتی چهارمحال وبختیاری گفت: ناحیه صنعتی ناغان ۳۷ هکتار است که ۲۹ هکتار آن فاز عملیاتی دارد.

وی افزود: تاکنون ۳۵ قرارداد تخصیص زمین با سرمایه گذاران مختلفی در ناحیه صنعتی ناغان منعقد شده است.

غفاری اضافه کرد: همچنین ۱۳ قرارداد جدید، هشت مورد دیوار کشی،۱۰ اسکله و سوله و یک مورد ماشین آلات و سوله در حال نصب است.

فرشید ریاحی سامانی مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱۲میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی برای ۴۳ رروستای بخش ناغان در دولت سیزدهم هزینه شده است.

وی با اشاره به معرفی ۳۹۲ فقره تسهیلات مسکن روستایی به بانک عامل در ناغان افزود: از این شمال ۳۳۴فقره معادل ۸۵ درصد منجر به انعقاد قرارداد تسهیلات شده که ۳۰۰ واحد کار آغاز و ۲۱۱ واحد عملیات اجریی آنها به اتمام رسیده است.

ریاحی یادآور شد: همچنین ۲۹ قطعه زمین روستایی و ۱۲ قطعه زمین نیز در طرح جوانی جمعیت در ناغان واگذار شده است.

وی با اشاره به صدور ۳۷۲ جلد سند روستایی در ناغان اضافه کرد: ۳۴۴ هکتار زمین در پنج روستای بخش ناغان شناسایی شده که به دلیل برخی تداخلات و مسائل زیست محیطی و حرائم با مشکل روبرو است که انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌ها این الحاق و تملک انجام شود.

ریاحی در خصوص نهضت ملی مسکن در شهر‌های شلمزار، دستنا، گهرو افزود: زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای این شهر‌ها تامین و دراختیار بنیاد قرار داده شده و فرایند گروه‌بندی و قرعه کشی انجام شده است.

وی گفت: در زمان حاضر عملیات آماده سازی فاز اول در شلمزار انجام و عملیات اجرایی ۵۶ واحد نیز آغاز شده است.

جهانبخش سلیمیان مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: از ۳۳ روستای بخش ناغان در زمان حاضر ۲۸ روستا گازدار شده است.

وی با اشاره به بهره برداری از طرح گازرسانی به روستای کهن دژ بخش ناغان افزود: روستا‌های سرتنگ محمود، اسلام آباد، محمود آباد و فیرزوآباد این بخش باقی‌مانده که در دستور کار قرار دارد.

سلیمیان در خصوص گازرسانی به روستای چهارطاق بخش ناغان اضافه کرد: گازرسانی به این روستا به دلیل بالابودن سرانه هنوز انجام نشده، اما در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: گازرسانی به گلخانه جغدان و شهرک صنعتی ناغان انجام شده و سالانه ۳۰ میلیون مترمکعب گاز برای این ۲ بخش تامین می‌شود.

محمود سلیمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با تقدیر از همکاری خیران و همچنین نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ایجاد زیرساخت‌های ورزشی گفت: تلاش می‌شود با اجرای طرح‌های مختلف ورزشی از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری و به این صورت زمینه ایجاد نشاط و شادابی در منطقه فراهم شود.

وی افزود: پرداختن به ورزش‌های همگانی از دیگر راهبرد‌های اداره کل ورزش و جوانان در استان است.

سلیمی اضافه کرد: امروز با رویکرد جدید و حمایت مدیریت ارشد استان طرح‌ها و برنامه‌های ورزشی از حرکت لاکپشتی خارج شده است.

شهرستان کیار در فاصله ۳۵کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

ناغان در شهرستان کیار چهارمحال و بختیاری است که به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید ماهیان سردآبی و انگور کشور به شمار می‌رود که می‌تواند یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری طبیعی این استان باشد.

بخش ناغان از ظرفیت‌های مهمی برای توسعه گردشگری و اقتصاد گردشگری برخوردار است و با اختصاص اعتبار لازم و توسعه زیرساخت‌ها می‌تواند در این زمینه در استان نقش‌آفرینی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • برگزاری کنگره ملی هزارو ۶۶شهید قوچان