Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@02:28:22 GMT

بیش‌ترین آمار فیلترینگ در کدام کشورهاست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۹۴۲۳

بیش‌ترین آمار فیلترینگ در کدام کشورهاست؟

در برخی از کشورها قوانین و مقررات سخت‌گیرانه بیشتری درباره فعالیت وب‌سایت‌ها، شبکه های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که درنهایت ممکن است به سانسور، فیلترینگ و مسدود کردن آن‌ها منجر شود.

به گزارش مشرق به نقل از وب سایت گاردین، طبق گزارشی که به تازگی موسسه تحقیقاتی اوپن نت اینیشیتیو (OpenNet Initiative) منتشر کرده است، در اعمال فیلترینگ‌ در کشورهای مختلف، مسائل سیاسی، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، بحران‌های اقتصادی و امور امنیتی دخیل بوده است که همگی موجب می‌شود، مقامات بلندمرتبه در دولت برخی از کشورها تصمیم بگیرند که ادامه فعالیت آزادانه شبکه‌های اجتماعی مذکور دیگر به صلاح نخواهد بود و به ضرر منافع عمومی و امنیت ملی کشور تمام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید:

چه‌کسی مسئول فیلترینگ در کشور است؟

فهرست زیر به ترتیب شدت و تعداد دفعات فیلترینگ در کشورهای مختلف جهان را نشان می‌دهد:

۱. سوریه

۲. چین

۳. کوبا

۴. اتیوپی

۵. ازبکستان

۶. عربستان سعودی

۷. روسیه

از طرفی دیگر کشورهایی که در این میان در فهرست آزادانه‌ترین کشورها در دنیای مجازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی جای گرفته‌اند، نیز به ترتیب در زیر آمده است:

۱. ایسلند

۲. استونی

۳. کانادا

۴. استرالیا

۵. آلمان

۶. ایالات متحده آمریکا

بر اساس تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته، ۸۳ درصد از مردم و شهروندان این کشورها بر این باورند که استفاده آزادانه از اینترنت و دسترسی رایگان و آسان به شبکه‌های اجتماعی جزو حقوق بشر است که باید در تمامی جوامع در نظر گرفته و رعایت شوند.

فیلترینگ، عبارت است از محدود کردن دسترسی کاربران اینترنت به وب‌گاه‌ها و خدمات اینترنتی که از دیدگاه متولیان فرهنگی و سیاسی هر کشور برای مصرف عموم مناسب نیست، اِعمال فیلتر معمولاً به وسیلهٔ ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی انجام می‌شود ولی تعیین سطح، مصادیق و سیاست‌های فیلترینگ با حکومت‌هاست.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی شبکه های اجتماعی فناوری فیلترینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت ورج، این خبر کمی گیج‌کننده و دور از انتظار به نظر می‌رسد؛ چراکه شبکه اجتماعی فعال در حوزه کسب‌وکار و کاریابی، چرا باید پا به دنیای بازی بگذارد، ولی این مهم اخیرا شکل گرفته است و کاربران لینکدین می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایل یا دسکتاپ خود، ۳ بازی گوناگون را انجام دهند.

هرکدام از این ۳ بازی جدید لینکدین را تنها یک بار در روز می‌توانید امتحان کنید. پس از تمام‌شدن نوبت روزانه، کاربر می‌تواند آمار مربوط به عملکردش در بازی را مشاهده کند.

همچنین اطلاعاتی درباره دیگر کاربران و نفرات برتر، همراه با افرادی که در شبکه دوستی شما اقدام به امتحان بازی مشابه کرده‌اند، نمایش داده‌ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود

به نظر می‌رسد، اینگونه دامنه دنبال‌کردن و متصل‌شدن کاربران به یکدیگر نیز تقویت شود.

کد خبر 849112 برچسب‌ها بازی شبکه‌ اجتماعی اینترنت بازی آنلاین و کامپیوتری

دیگر خبرها

  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • (عکس) ژیلا صادقی با این تیپ خفن در خارج سوژه شبکه‌های اجتماعی شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست