Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم صالحی عمران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور قلمداد می شود، جمعیت دانشجویی آن، ۲۰۰ هزار نفر است این ۲۰۰ هزار نفر در ۱۷۳ مرکز، دانشکده و آموزشکده مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: ۵۲ مرکز این دانشگاه به دختران دانشجو اختصاص دارد، دانشجویان دختر و پسر در این دانشگاه جدا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین  ۳۱ درصد دانشجویان این دانشگاه را خانم ها و ۶۹ درصد را آقایان تشکیل می دهند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود:  دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دراین دانشگاه فعال است، اما ۷۸ درصد دانشجویان در دوره های کاردانی و تکنسین مشغول به تحصیل هستند. دروس این دانشگاه نیز ۷۰ درصد عملی و ۳۰ درصد نظری است.

صالحی عمران ادامه داد: ظرفیت خوبی در دانشگاه ایجاد شده، ۱۵۰ هزار نفر ظرفیت سازی کرده ایم،  برخی رشته های دانشگاه با آزمون و برخی بدون آزمون هستند، دوره های کارشناسی ناپیوسته نیز بعد از دو سال که از تحصیل دانشجویان گذشت، با هدف ارائه مهارت های پیشرفته برگزار می شود در حال حاضر ۳۲۹ کد رشته محل به دانشگاه اضافه شده است.

وی به امکانات رفاهی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: یک سری امکانات رفاهی به دانشجویان ارائه می شود که از جمله آن می توان به تسهیلات خوابگاهی اشاره کرد، در حال حاضر ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه خوابگاهی بوده و  از ۱۸۸ خوابگاه دانشگاه، ۶۲ خوابگاه به دانشجویان دختر و۱۲۶ خوابگاه به دانشجویان پسر اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: ۹۴ سالن ورزشی سرپوشیده در سراسر کشور برای استفاده دانشجویان اختصاص داده شده و همچنین، ۱۶ نوع وام به دانشجویان ارائه می شود و ۲ نوع وام تحصیلی نیز توسط خود دانشگاه ارائه می شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای به خدمات مشاوره ای اشاره کرد و افزود:  ۱۲۰ اتاق مشاوره در مراکز و آموزشکده های دانشگاه  به دانشجویان خدمات مشاوره ای ارائه می کنند.

کد خبر 4347131 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای مهارتهای فنی و حرفه ای وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی حکم انتصاب پذیرش دانشجو دانشگاه پیام نور دانشگاه تهران دانشگاه های ایران حسین توکلی اعضای هیات علمی منصور غلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی کرج برگزار شد که تیم خوزستان دربازی فینال رشته ورزشی فوتسال با نتیجه ۲ برصفر تیم مازندران را شکست داد و جام قهرمانی را برای استان به ارمغان آورد.

علی محمد غیبی و مجتبی محمدیان از تیم خوزستان با به ثمر رساندن ۶ گل به صورت مشترک آقای گل مسابقات شدند.

محمدباقر پویانفر بازیکن خوش تکنیک و خلاق تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان به عنوان بهترین بازیکن مسابقات جام شهدای مهارت شناخته شد.

علی مجمد غیبی، محمد رشیدی، رحیم محمودی، مجتبی محمدیان، حسین رضاگاه، محمدباقر پویانفر، ماشاللله حیاتیان نسب، رضا رایگان، عبدالله حاجت، تورج احمدی و احسان اکبرزاده نفرات تسکیل دهنده تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان بودند.

مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ۶ رشته فوتسال، والیبال، شنا، دارت، شطرنج و تنیس روی میز برگزار شد.

۳۶۰ ورزشکار در ۲ بخش بانوان وآقایان مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه کشور به رقابت پرداختند.

دیگر خبرها

  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان فنی و حرفه‌ای
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان