Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@04:20:54 GMT

5 ماده غذايي که قند خون را کنترل مي‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۹۵۲۲

5 ماده غذايي که قند خون را کنترل مي‌کنند

خبرگزاري آريا - مصرف مواد غذايي غني از فيبر يکي از راه‌هاي کنترل ديابت است. تحقيقات نشان مي‌دهد فيبر موجود در مواد غذايي گياهي روند افزايش قند خون را کند مي‌کند.
به گزارش جام جم، براي اين‌که 20 تا 35 گرم فيبر مورد نياز روزانه را از رژيم غذايي خود دريافت کنيد مواد غذايي زير را در رژيم ديابتي خود بگنجانيد:
عدس
عدس‌ها حبوباتي غني از فيبر و پروتئين هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 40 درصد کل کربوهيدرات موجود درعدس را فيبرها تشکيل مي‌دهند، بنابراين واکنش قند خوني پاييني دارند. بر اساس اعلام وزارت کشاورزي آمريکا (USDA)، در هر 100 گرم عدس بيش از 15 گرم فيبر و تقريبا 18 گرم پروتئين وجود دارد.
دانه کتان
دانه‌هاي کتان منبع غني از يک فيبر نامحلول به نام ليگنان هستند. مصرف منظم دانه‌هاي کتان به کاهش ريسک مشکلات قلبي و سکته‌هاي مرتبط با ديابت کمک مي‌کند. دانه کتان سطح قند خون را در بدن تنظيم و سلامت روده‌ها و حساسيت به انسولين را تقويت مي‌کند.
غلات کامل
نان گندم سبوس‌دار، پاستا، برنج قهوه‌اي و جو دوسر مواد غذايي غني از فيبر و داراي کربوهيدرات‌هاي پيچيده هستند که چون هضم آنها به کندي صورت مي‌گيرد افزايش ناگهاني در قند خون ايجاد نمي‌کنند. انواع غلات کامل، قند خون را کنترل مي‌کنند.
شنبليله
دانه‌هاي شنبليله و برگ‌هاي آن هردو تاثير بسيار خوبي بر کنترل ديابت دارند. فيبر فراوان اين ماده غذايي روند هضم را کنترل و جذب کربوهيدرات‌ها و قندها را در بدن تنظيم مي‌کند. اين ماده غذايي همچنين تحمل گلوکز بدن را تقويت کرده و سطح کلسترول بد را کاهش مي‌دهد.
امرود
امرود يا گلابي وحشي شاخص قند خون پاييني دارد و غني از فيبرهاي غذايي است که به جلوگيري از يبوست کمک مي‌کند. يبوست يک مشکل معمول در افراد ديابتي است. امرود مي‌تواند به کند شدن روند جذب قندها در بدن کمک کند بنابراين يک ميان وعده بسيار خوب براي افراد ديابتي
به شمار مي‌آيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود