Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز دکتر عبدالرضا مصری با بیان این مطلب، افزود: تلاش مسئولان و پرسنل بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی استان قابل تقدیر است و خوشبختانه امروز ما داغ این را به دل نداریم که مصدومی به دلیل نبود خدمات امدادی و پزشکی خدای ناکرده از دنیا رفته باشد.

دکتر مصری با تقدیر از تمامی نیروهای امدادی و کادر بهداشت و درمان در خدمات رسانی شایسته به زلزله زدگان، عنوان کرد: بحران زلزله مساله ای است که شاید ۱۰۰ سال یک بار هم اتفاق نیافتد که جایی محک بخورد، اما دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه محک خورد و سربلند از این بحران بیرون آمد و علیرغم تخریب دو بیمارستان شهرستان های اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب ، بهترین خدمات را در مجموع ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور اساتید مجرب و امکانات بهداشتی و درمانی در استان وضعیت کلی حوزه سلامت در کرمانشاه را تقریبا مناسب ارزیابی کرد و در خصوص ضریب اشغال تخت ها و پراکندگی امکانات در استان، گفت: با توجه به فاصله دورترین نقاط استان و برخورداری از جاده های خوب، تمایل و علاقه مندی مردم برای انجام امور تخصصی در مرکز استان بیشتر است و قاعدتا به تبع آن نیز تمرکز امکانات در مرکز استان نیز بیشتر خواهد بود، اما در کل، استان کرمانشاه از نظر دسترسی، امکانات و تجهیزات پزشکی و خدمات پاراکلینیکی در سطح بالایی است.

دکتر مصری در ادامه با اشاره به طرح تحول سلامت، گفت: بعد از اجرای این طرح تغییرات عمده ای از جمله نوسازی و ساخت مجدد بسیاری از بیمارستان ها را شاهد بودیم و خدمات و امکانات پاراکلینیکی زیادی در مراکز درمانی دولتی ایجاد شد.

وی در ادامه از خریداری بهترین و به روز ترین دستگاه MRI در بیمارستان امام رضا (ع) خبر داد و افزود: خوشبختانه خدمات پاراکلینیکی در مراکزی که بیشتر مراجعه را داریم تمرکز پیدا کرده است و برخلاف گذشته که برای یک جراحی کوچک بیماران به تهران مراجعه می کردند، امروزه در بیمارستان های استان بهترین جراحی ها و خدمات ارائه می شود.

دکتر مصری مراجعه بیماران از استان های همجوار و حتی خارج از کشور به کرمانشاه را یک امتیاز دانست و اظهار کرد: هرکس که وارد استان شود، هزینه خواهد کرد و این به سود مردم است و ما باید منابعی را که در اختیار داریم به درستی هدایت کرده تا از این فرصت و امتیاز استفاده کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود حمایت از نیروهایی که در استان در حال فعالیت مخلصانه هستند و کم حاشیه کردن خدمت برای مدیران را وظیفه همگان دانست و عنوان کرد: یک نفر که مسئول شد، همگی باید بدون انتظار در حد توان به او کمک کنیم و در چنین شرایطی است که فکر مدیر بازتر شده و به دنبال امکانات بیشتر خواهد رفت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان به نقش مهم آگاهی بخشی و آموزش در ارتقای سطح بهداشت و درمان جامعه اشاره کرد و افزود: سبک زندگی مردم به میزان اطلاعات و سواد سلامت مرتبط است و اگر دانش آحاد جامعه در این حوزه بالا برود، شاهد ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی در استان هستیم.

700

نقش مهم آگاهی بخشی و آموزش در ارتقای سطح بهداشت و درمان جامعه سلامت زلزله عبدالرضا مصری زلرله کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان امام رضا (ع)

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سلامت زلزله عبدالرضا مصری دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته گفت: اائه خدمات داندانپزشکی مانند معاینات، ترمیم سطحی دندان و کشیدن در مراکز جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان به جز ویزیت رایگان جهت جمعیت گروه هدف (کودکان زیر ۶ سال – کودکان ۶-۱۲سال – خانم‌های باردار) با تعرفه دولتی جهت سایرین انجام می‌شود.


حسن ذبیحی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون در این شهرستان افزود: با تلاش کارکنان بهداشت تاکنون ۸۴ درصد جمعیت شهرستان اردستان خطرسنجی شدند که بیش از ۱۶ درصد جمعیت شهرستان اردستان که حدود ۳۹۵۹ نفر می‌شوند، مبتلا به دیابت و تقریبا ۳۰ درصد جمعیت که حدود ۶۹۳۸ نفر می‌شوند، دچار فشارخون هستند.


وی اردستان عامل مرگ و میر در شهرستان اردستان را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: به طور کلی فشار خون، مصرف دخانیات، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن و مصرف چربی‌های مضر مهم‌ترین علت بروز این بیماری است.

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز