Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به انعقاد قرارداد وزارت نفت با این دانشگاه در خصوص ازدیاد برداشت، گفت: بر این اساس مطالعات ژئومکانیکی میادین و چاه‌های نفتی برای ازدیاد برداشت، به این دانشگاه واگذار شده است.

 

به گزارش «انرژی امروز» از «صنعت و بازار» به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی فاتح همکاری وزارت نفت با دانشگاه‌ها را سرمایه‌گذاری در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص دانست و افزود: این اقدامات موجب شده تا دانشگاه‌ها به‌صورت مساله‌محور وارد حوزه‌ای شوند که مورد نیاز صنعت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی حضور دانشگاه‌ها در پروژه‌های صنعت نفت را به معنای حرکت دانشگاه‌ها به سمت حل معضلات کشور دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده میان این دانشگاه با وزارت نفت، طرح «کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف منابع هیدروکربوری و فناوری‌های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه‌های اکتشافی» به دانشگاه شاهرود واگذار شد.

به گفته رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این همکاری، مطالعات حوزه ژئومکانیک در چاه‌های نفتی و میادین نفتی از سوی این دانشگاه انجام خواهد شد.

 

فاتح با اشاره به سابقه تحقیقاتی اساتید این دانشگاه در حوزه صنعت نفت، یادآور شد: مطالعات ژئومکانیک یکی از حوزه‌های تحقیقاتی در زمینه ازدیاد برداشت از میادین نفتی است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود دراین‌باره توضیح داد: برای این‌که ازدیاد برداشت صورت گیرد، باید مطالعاتی در زمینه قابلیت تنظیم پایداری چاه انجام شود. وی مطالعات لایه‌های مختلف زمین، جنس لایه‌ها و استحکام آن‌ها را از دیگر زمینه‌های مطالعاتی برای ازدیاد برداشت عنوان کرد.

 

فاتح با اشاره به ضرورت ایجاد و تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با بخش‌های صنعتی، اظهار کرد: برای دستیابی به این هدف دانشگاه‌های کشور باید کارآفرین باشند. در این صورت می‌توان ارتباط مؤثری را با صنعت برقرار کرد و از سوی دیگر صنعت نیز باید کارآفرین باشد. تا زمانی که صنعت تنها به‌صورت مونتاژکاری و خط تولید وارداتی کار کند، نیازی به یافته‌های دانشگاهی ندارد. وی اضافه کرد: اگر صنایع به بخش‌های تحقیق و توسعه خود توجه داشته باشند، این مهم نیاز به نوآوری و خلاقیت دارد و در این صورت است که پای دانشگاه‌ها به صنعت باز خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با تأکید بر اینکه صنعت باید تقاضا داشته باشد و دانشگاه‌ها نیز باید قادر باشند به این نیازها پاسخ دهند، ادامه داد: در قراردادهایی که از سوی صنعت نفت با دانشگاه‌ها منعقد شد، نشان داد که این صنعت تقاضاهایی دارد و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند به آن نیازها پاسخ دهند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.   محمد علی نعمت‌نژاد افزود: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهر امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.   نعمت نژاد گفت: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.   او افزود: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.   خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود