Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:38:16 GMT

توسعه‌ اقتصادی در غیاب بخش خصوصی ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۸۹۸۵۶

توسعه‌ اقتصادی در غیاب بخش خصوصی ممکن نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: بدون استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی نمی‌توان برنامه‌ توسعه اقتصادی استان را پیش برد.

سعید فرخی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی در توسعه اقتصادی استان مرکزی و تعامل معاونت اقتصادی استانداری با اتاق اصناف و اتاق بازرگانی به عنوان نمادهایی از بخش خصوصی بیان کرد: به منظور توسعه مراودات و همکاری‌ها سلسله جلسات مداومی جدا از ساختار رسمی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با فعالان این بخش برگزار می‌شود و این تعاملات و رایزنی‌ها در برنامه‌های توسعه‌ای استان نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخی با تاکید براینکه هیچ کار و برنامه‌ریزی بدون حضور بخش خصوصی ممکن نیست، گفت: مسلما برنامه‌ریزی از بالا به پایین برنامه‌ریزی قابل قبول است، اما همواره نمی‌توان به اثربخشی این نوع عملکرد و برنامه‌ریزی مطمئن بود، به همین دلیل مجموعه مدیریتی استان مرکزی تعامل با بخش خصوصی را با جدیت دنبال می‌کند تا برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی استان با مشارکت بخش خصوصی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه این نوع تعامل با بخش خصوصی نیز در کلیه شهرستان‌های استان حاکم است و از ظرفیت و توان انجمن‌های مختلف استفاده می‌شود تا مراودات دوجانبه شکل گیرد، افزود: این رویکرد مدیریتی در استان مرکزی تلاش دارد با همفکری و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی اقدامی مشترک را دنبال کند شاید یکی از دلایلی که تاکنون رشد و توسعه اقتصادی استان مرکزی در حد انتظار نبوده عدم هماهنگی‌ بخش‌های مختلف است که خوشبختانه این هماهنگی در حال شکل‌گیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی ضرورت حرکت رو به جلو را تعامل با بخش‌های مختلف دانست و عنوان کرد: در مسیر حرکت رو به جلوی استان علاوه بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز نظرخواهی و مشورت صورت می‌گیرد و پس از دریافت کلیه ایده‌ها و نظرات، تعامل و توافق، تمام تمرکز کار در بخش‌های مختلف در مسیر و محور تعیین شده صرف می‌شود.

وی یکی از عوامل موثر در میزان توسعه اقتصادی استان‌ها را نرخ بیکاری دانست و با اشاره به اینکه استان مرکزی طی سال گذشته کمترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد، در پاسخ به برخی گفته ‌ها مبنی بر اینکه کاهش نرخ بیکاری به دلیل خروج نیروی کار از استان است، تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری باید براساس شاخص‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد، خروج نیروی کار از استان به معنی ناامیدی و نبود شغل است در حالی که امروز بسیاری از نیروهای کار استان‌های دیگر کشور برای یافتن شغل به استان مرکزی سفر می‌کنند.

فرخی تاکید کرد: تاکنون تحلیلی درخصوص ارتباط کاهش نرخ بیکاری با خروج نیروی کار در استان مرکزی انجام نشده است به همین دلیل نمی‌توان با اطمینان کاهش این نرخ را به این امر نسبت داد، ممکن است که اثراتی داشته باشد اما از نظر علمی تحلیل و ارزیابی در این خصوص صورت نگرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بخش خصوصي توسعه اقتصادی منطقه مرکزی نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

استاندار مازندران گفت: با شناسایی چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران، برای حل اجرایی آن اقدام عملی مناسبی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه رشد اقتصادی این استان در ساری با بیان این‌که تکالیف دستگاه‌های دولتی مازندران برای رشد اقتصادی مشخص شد، اظهار کرد: برای تحقق برنامه‌های دولت جهت دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال در این استان تلاش مضاعف انجام می‌شود. ‎

وی با تاکید بر این‌که برای گام نخست چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی استان شناسایی شد و اقدام عملی برای حل آن اجرایی می‌شود، گفت: در سال گذشته برای دست‌یابی به رشد اقتصادی اقدامات خوبی در مازندران انجام شد اما هنوز با برنامه‌های دولت فاصله داریم.

استاندار مازندران از واکاوی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌روی رشد اقتصادی این استان عنوان و مطرح کرد: بر اساس اولویت‌های تعیین شده با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود موانع تولید یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

نوری با بیان این‌که از هفته آینده برای گره‌گشایی رفع موانع تولید با اولویت کشاورزی با حضور دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود، افزود: این رویه برای دیگر اولویت‌های توسعه مازندران ادامه‌دار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه تکالیف دستگاه‌های دولتی در خصوص دستیابی به رشد اقتصادی به صورت منطقه‌ای، شهرستانی و زنجیره‌ای مشخص شد، خاطرنشان کرد: اگر اختلافی بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد با برگزاری این نشست‌ها موانع برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: برای دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال بر اساس برنامه‌های دولت، تلاش مضاعفی در مازندران انجام می‌دهیم.

کد خبر 747971

دیگر خبرها

  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!