Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يکي از قديمي ترين معضلات در نظام اقتصادي کشور، عدم ايجاد رابطه صحيح ميان ايده پردازان، محققان و دانشگاهيان با مراکز تامين مالي از جمله بانک هاست، به اين معنا که صاحبان دانش و طرح هاي خلاقانه، به دليل نداشتن توانايي مالي، ايده هايشان را در کتابخانه ها بايگاني مي کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، بسيار شنيده شده که دانشمندان يا دانشجويان توانمند کشورمان، با وجود داشتن طرح هاي نو و راهکارهاي مطلوب براي حل مشکلات بخش هاي مختلف، نمي توانند اين طرح ها را عملياتي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت اين پديده هم درگير شدن نهادهاي اجرايي با اقدامات روزمره و نبود بودجه براي اجرايي کردن طرح هاي پژوهشي است.
نگران کننده تر اين که بسياري از اين طرح ها با وجود اين که مي توانند مشکلات کشور خودمان را برطرف کنند، پس از ارائه پيشنهادهاي مالي بزرگ و مناسب به کشورهاي ديگر رفته و در آنجا عملياتي مي شوند.
در چنين شرايطي، بانک ها هم به دنبال اجراي طرح هاي نو با هدف حل مشکلات جامعه هستند، اما حقيقتا پيدا کردن صاحبان چنين طرح هايي در ميان انبوهي از ايده پردازان، دانشجويان و اساتيد دانشگاهي کاري سخت و پيچيده است.
با هدف حل مشکل دوري دانشگاه از مراکز تامين مالي، بانک ملي ايران چاره اي انديشيده و آن را در مرحله اجرا قرار داده است.
در اين طرح، ايده راه اندازي دپارتمان بانک ملي ايران در برخي دانشگاه هاي بزرگ کشور مطرح و پيگيري شده است. با اين روش، نمايندگاني از بانک در اين دپارتمان ها مستقر شده و آن را به مرکزي براي دريافت ايده ها، ارائه پيشنهادهاي تامين مالي طرح ها و نيز مشاوره دريافت تسهيلات تبديل خواهند کرد.
طبيعي است که کوتاه کردن روش هاي طولاني و پيچيده اداري با هدف کمک به طرح هاي دانش بنيان و نيز حمايت حداکثري از دانشمندان ايراني در کنار تقويت استارت آپ ها، مي تواند به تسريع در حل چالش هاي موجود در کشور بسيار کمک کند.
بانک ملي ايران از ديرباز در کنار دانشگاهيان و دانشمندان کشور بوده و هست و اميدوار است اين طرح جديد که به زودي از سوي اداره کل تحقيقات و برنامه ريزي اين بانک عملياتي خواهد شد، راه تازه اي به سوي توسعه کشور باز کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح پنجشنبه در نشست با مدیران بانک‌های استان بوشهر اظهار داشت: از بانک‌های استان بوشهر انتظار داریم ۵۰ درصد تسهیلات خود را در تقویت تولید و اشتغال مصرف کنند تا در تحقق شعار سال نیز به توفیق برسیم.

وی خواستار تغییر رویکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات از مشتری محوری به توسعه‌محوری شد و افزود: طرح‌هایی که در توسعه و پیشرفت استان و رفاه و آسایش مردم تأثیرگذار هستند باید مورد نگاه ویژه بانک‌ها قرار گیرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات بویژه در حوزه تقویت فضای کسب و کار مورد توجه و تاکید قرار دارد و بانک‌ها در این راستا باید نگاه خود را تغییر دهند.

باستین با اشاره به انتخاب مدیر جدید بانک تجارت اضافه کرد: مختاری، از مدیران موفق و با کیفیت استان بوشهر هستند و در ۲ سال اخیر در بیشتر شاخص‌ها، رتبه‌های برتر بانکی را کسب کرده و امیدوارم در مسئولیت جدید در استان فارس نیز همانند گذشته، موفق باشد.

وی افزود: علیپور مدیر جدید بانک تجارت استان نیز از نیروهای بومی و متخصص و متعهد است که برای ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های این مجموعه تمام توان خود را به کار می‌گیرد.

لزوم تأمین مالی طرح‌های پیشران توسعه استان 

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: مشارکت بانک‌ها در طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان بوشهر در یک سال اخیر با موفقیت اجرایی شد و چند طرح و پروژه با کمک بانک‌ها، عملیاتی شدند که امسال این روند با شتاب بیشتری تداوم خواهد داشت.

باستین تصریح کرد: بانک‌ها باید در راستای تأمین مالی طرح‌های پیشران توسعه استان و طرح‌هایی که مطالبه عمومی است اهتمام ورزند.

وی اضافه کرد: بانک‌های استان در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزی پروری و خرما به ویژه در صنایع تکمیلی و بسته بندی مشارکت کنند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر، خواستار مشارکت بانک‌های استان بوشهر در طرح‌های درمانی شد و گفت: بوشهر نیازمند طرح‌ها و پروژه‌های درمانی با کیفیت است تا از مراجعه بیماران به استان‌های همجوار جلوگیری شود و نقش بانک‌ها در تأمین مالی این پروژه‌ها مهم است.

باستین ابراز داشت: بانک تجارت در پرداخت تسهیلات تکلیفی در استان پیشتاز بوده که امیدوارم این روند تداوم یابد.

کد خبر 6081870

دیگر خبرها

  • وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • دست انداز تازه برای واگذاری سرخابی ها به بانکها / مال بد،بیخ ریش صاحبش ماند!
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳