Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر پیشین قطر در پیامی توییتری نوشت در بحبوحه شعله‌ور شدن جنگ تجاری میان ابرقدرت‌ها، دیگر شورای همکاری خلیج‌فارس وجود ندارد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از عربی ۲۱، «حمد بن‌جاسم» نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در پیام‌هایی توییتری، توصیه‌ها و هشدار‌هایی را به کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج‌فارس مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حمد بن‌جاسم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «در شرایطی‌که اختلافات اقتصادی و سیاسی میان قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا و چین، آمریکا و اروپا، آمریکا و روسیه و آمریکا و ایران جریان دارد و با توجه به تحولات کنونی در ارتباط با کره‌جنوبی و کره‌شمالی، ما شاهد بی‌تفاوتی کشور‌های شورای همکاری خلیج‌فارس نسبت به این مسائل و بی‌توجهی‌شان به منافع عرب‌ها هستیم».

وی افزود: «در صورتی‌که جنگ‌های تجاری کنونی ادامه یابد من نگران آن هستم که اروپا شبه‌جزیره‌ای وابسته به آسیا یا به عبارت دیگر چین باشد».

نخست‌وزیر سابق قطر در ادامه نوشت: «اگر اروپا شبه‌جزیره‌ای شود پس ما عرب‌ها در شورای همکاری خلیج‌فارس چگونه خواهیم شد؟ به‌ویژه این‌که اگر متوجه شده باشیم که با نهایت تاسف، دیگر شورای همکاری خلیج‌فارس وجود ندارد».

حمد بن‌جاسم در آوریل گذشته نیز طی پیامی به شورای همکاری خلیج‌فارس تاکید کرد که این شورا به منظور فائق آمدن بر چالش‌ها و خطرات فراروی منطقه، منافع عمومی را متقدم بر منافع شخصی بداند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نخست وزیر پیشین قطر شورای همکاری خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم

شاه زلینا نماینده نخست‌وزیر مالزی در راس هیئتی در سفر به کابل با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان دیدار کرد.

وی هدف از این سفر را گسترش روابط با طالبان عنوان کرد و اظهارداشت: مالزی آماده همکاری با طالبان در بخش‌های مختلف است. 

وی افزود: طالبان باوجود تحریم‌های موجود، پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته است، اما رسانه‌های جهانی در تلاش کم جلوه نشان دادن این پیشرفت‌ها هستند.

عبدالکبیر در این دیدار با اشاره به تأمین امنیت کامل در افغانستان، از دولت و شهروندان مالزی دعوت کرد در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • خطیر: تغییر حق مالک جدید است
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود