Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت:

محمد دهقانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص نام گذاری سال جدید تحت عنوان"حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: متاسفانه به علت اینکه خیلی از بازارهای کشور و مغازه ها پر شده است از کالای های قاچاق و وارداتی خارجی مردم وقتی برای خرید به این بازارهای مراجعه می کنند نمی توانند جنس ایرانی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس پاسخ به این سوال که در سال حمایت از کالای ایرانی چه محصول و برند ایرانی را خریداری کردید، گفت:قبل از اینکه مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی را مطرح بفرمایند، من شخصا روی کالای ایرانی تعصب خاصی داشتم، اکثر لوازمی که در منزل استفاده می کنم از مبل، فرش، یخچال و فریز گرفته تا آب میوه گیری که به تازگی خریداری کرده ام همه ایرانی هستند، به عنوان مثال یخچال و فریز ما برند ارج است که از کیفت آن نیز راضی هستم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه یک بعد حمایت ازکالای ایرانی مردم هستند، گفت: مردم باید بدانند وقتی فرزندان تحصیلکرده آنها بیکاراست و از این بیکاری رنج های بسیاری خود و خانواده آنها تحمل می کنند تنها علت آن نخرید جنس ایرانی و خرید جنس و کالای خارجی است که باعث کمک به اشتغال کشورهای بیگانه و خارجی می شود.

وی افزود: وقتی مردم می بینند فرزندش بیکار است ولی وقتی به بازار برای خرید می رود دنبال جنس خارجی می گردند یک تضاد است که مردم باید به این نتچیه برسند که از کالای ایرانی استفاده کنند.

نماینده مردم درمجلس دهم در خصوص مبارزه جدی دولت با قاچاق کالا جهت حمایت از کالای ایرانی گفت: دولت در مبارزه با قاچاق کالا باید یک اراده جدی داشته باشد که متاسفانه دراین زمینه باتوجه به اینکه قانون جامعی در مبارزه با قاچاق در سال 92توسط مجلس تصویب شد اما این قانون توسط دولت به درستی اجرا نشد.

وی افزود: اگردولت سالم باشد و اراداه لازم هم برای مبارزه با قاچاق وجود داشته باشد تا جلوی واردات کالای قاچاق گرفته شود بزرگترین خدمت به کالای ایرانی و کمک به تولید داخلی است.

دهقانی در پایان گفت: درحال حاضر با گران شدن ارز بستر حمایت از کالای ایرانی فراهم شده است و فرصت طلایی برای تقویت کالای ایرانی است دولت اگر امیداش را از بیگانگان قطع کن وبه اروپا و آمریکا دلخوش نباشد با تکیه برظرفیت های داخلی امکان تولید اکثر کالا ها را در داخل کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند

سرهنگ منوچهر نصیری، جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به کشف انواع کالای قاچاق در محور‌های مواصلاتی استان قم  طی ۴۸ ساعت گذشته  گفت: این کالا‌ها شامل انواع لوازم رایانه‌ای، تجهیزات پزشکی، گردو، ابزار و تجهیزات ساختمانی، قهوه، موتور سیکلت و... است که در هشت ماموریت جداگانه توسط پلیس اقتصادی قم کشف و توقیف شد.

وی گفت: یکی از خودرو‌های توقیف شده در پوشش حمل ضایعات، انواع کالای قاچاق را جاساز کرده و از استان‌های جنوبی به سمت مرکز کشور در حال حرکت بود که با هوشیاری ماموران پلیس قم از ادامه حرکت وی جلوگیری به عمل آمد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به توقیف دو دستگاه خودروی شوتی در ۴۸ ساعت گذشته گفت: ۸  قاچاق‌بر نیز ظرف این مدت بازداشت و جهت تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی همچنین از کشف و توقیف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت گاز (گازوئیل) از یک کامیون خبر داد و گفت: این کامیون حامل مقدار قابل توجهی سوخت قاچاق از یکی از استان‌های همجوار به سمت شرق کشور در حال حرکت بود که با رصد اطلاعاتی ماموران کشف و با بازرسی از مدارک خودرو و بارنامه، قاچاق بودن سوخت در حال جابجایی محرز و توقیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران