Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@23:34:52 GMT

نوزاد باید تا یک ساعت بعد از زایمان شیر مادر بخورد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۰۲۴۵

نوزاد باید تا یک ساعت بعد از زایمان شیر مادر بخورد

زایمان امری استرس زاست و بیشتر مادران باردار فکرمی‌کنند بعد از زایمان همه چیز تمام می‌شود در حالی که کار مادرپس از آن هرگز به پایان نمی رسد.مادران از زمان بسیار قدیم کودکان خود را با شیرمادرتغذیه کرده اند و این امر درنگاه اول امری طبیعی وآسان به نظر می رسد اما این در مورد همه مادران صدق نمی‌کند.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از techtimes، سازمان بهداشت جهانی تاکید می کند که شیردهی باید حداکثر تا یک ساعت پس از تولد نوزاد آغازشود زیرا نخستین شیر همه نیازهای نوزاد را تامین میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوزان درو کرو، استاد دانشگاه استنفورد می گوید:برای مادران نخستین تجربه زایمان و شیردهی می تواند احساس فوق العاده عجیب و غریبی شبیه به تولد دوباره باشد.   به خصوص با تولد اولین فرزند ممکن است دچار مشکل شوید زیرا همه چیز تازه است و همین امر تغذیه با شیر مادر را کمی پیچیده می کند.
وی تاکید می کند:تماس پوستی بعد از زایمان برای پروسه تغذیه با شیر مادر بسیار مهم است.   مادر باید از 30 دقیقه تا یک ساعت پس از زایمان شروع به شیر دادن نوزاد کند.
کرو افزود: آغاز اولیه برای تغذیه با شیر مادر بسیار مهم است، زمانی که ارسال سیگنال ها به مغز و بدن برای تولید شیر مادر شروع می شود. اولین شیرمادر که  کولورواستروژن یا آغوز نامیده می شود نوعی شیر شیری و زرد رنگ  است که آنتی بادی ها را آزاد می کند و همه نیازهای نوزاد  را درست بعد از تولد تامین می کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زایمان طبیعی شیر مادر اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل پول قرارداد مربی استقلال رفت روی هوا! | خب الان چی بخورد؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، در خبرها آمده کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مهدی هاشمی‌نسب را به‌دلیل اظهاراتش بعد از بازی استقلال برابر آلومینیوم در اراک، ۵۰‌میلیون تومان جریمه نقدی کرده. طبیعتا نخستین چیزی که بعد از انتشار این خبر به ذهن هواداران فوتبال رسید، این بود که ابتدای فصل گفته شد رقم قرارداد هاشمی‌نسب با استقلال ۵۰‌میلیون تومان است.

در حقیقت دوستان ادعا می‌کردند هاشمی‌نسب خیلی دلی و از روی عشق و علاقه به استقلال پیوسته و فقط همین مقدار قرارداد بسته تا باشگاه از سقف بودجه تجاوز نکند. حالا اما از بخت بد همین ۵۰‌میلیون هم به‌عنوان جریمه از او گرفته خواهد شد. فقط الان نگرانیم وسط این همه گرانی، آقا مهدی چی بخورد و چی بپوشد؟ اصلا هزینه‌های ایاب و ذهابش را از کجا می‌آورد؟ فقط خدا می‌داند!

کد خبر 845358 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزندشيرخوار
  • کل پول قرارداد مربی استقلال رفت روی هوا! | خب الان چی بخورد؟
  • تولد غیرمعمول اورانگوتان نادر، دانشمندان را امیدوار کرده است
  • ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • «پا به ماه» به تلویزیون بر می‌گردد/ روایتی نفس‌گیر از لحظه‌ تولد
  • ۷۵ درصد نوزادان زنجان در سال گذشته از مادران زیر ۳۵ سال به دنیا آمدند