Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حدث نیوز، گروهی از چهره های سیاسی، دانشگاهی و فرهنگی جهان عرب در نامه ای خطاب به یمنی ها خواستار پایان جنگ یمن شده اند.

این شخصیت های عربی در نامه خود از طرف های یمنی درگیر در جنگ این کشور خواسته اند که به مدت سه ماه آتش بس در یمن برقرار شود و بعد از آن مذاکراتی جامع تحت نظارت بین المللی برای پایان به جنگ در یمن شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شخصیت ها از ایران و عربستان نیز درخواست کرده اند که در رسیدن به راهکاری مسالمت آمیز برای پایان دادن به جنگ همکاری کنند و از رهبران کشورهای عربی هم خواسته اند که تلاش خود را برای رسیدن به این هدف انجام دهند تا به این ترتیب رنج مردم یمن پایان پیدا کند.

این شخصیت ها همچنین خواستار ایجاد نظامی سیاسی در یمن شده اند که همه گروه ها و گرایش های سیاسی را در بر بگیرد و وحدت اراضی یمن حفظ شود و کشوری که در طول جنگ سه ساله ویران شده است بازسازی شود.

الصادق المهدی نخست وزیر اسبق سودان، عبد السلام المجالی نخست وزیر اسبق اردن، عمار الحکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق، مروان الفاعوری دبیرکل انجمن جهانی اعتدال از اردن، عباس زکی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، محمد طلابی نویسنده مغربی، عبد الحسین شعبان نویسنده عراقی، اکرم عبداللطیف عضو شورای ملی فلسطین، سمیر حباشنه رئیس جمعیت اردن برای علم و فرهنگ و وزیر کشور پیشین اردن، حسن نافعه نویسنده و دبیرکل سابق انجمن اندیشه عربی مصر، عدنان السید حسین رئیس  سابق دانشگاه لبنان و وزیر سابق در این کشور، صلاح عمر العلی وزیر و نماینده سابق عراق در سازمان ملل، سیف المسکری نماینده سابق عمان در شورای همکاری خلیج فارس، محی الدین المصری نویسنده اردنی و معاون پیشین سازمان آموزش و پرورش علوم و فرهنگ عربی، عاطف مغاوری نویسنده مصری، صالح قوجیل عضو شورای ملی الجزایر، مصطفی بن جعفر  نویسنده و رئیس سابق پارلمان تونس، نبیل ابن عبد الله زیر پیشین مغرب و جواد شفیق نویسنده مغربی افرادی هستند که این نامه را امضا کرده اند.

کد خبر 4348035

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران جنگ 2015 یمن عربستان سعودی یمن ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ سوریه روسیه رژیم صهیونیستی ایران عراق فلسطین ناتو عربستان سعودی افغانستان اتحادیه اروپا ترکیه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرمسئول سابق ایسنا مجرم شناخته نشد

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: هیئت منصفه در پرونده مربوط به خبرگزاری ایسنا که به ریاست قاضی کاشانکی برگزار شد، به اتفاق آرا مهدی عرفاتی مدیرمسئول سابق این خبرگزاری را مجرم نشناختند.

میزان در خبری نوشت: اکبر نصراللهی اظهار کرد: در نخستین جلسه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در سال جدید که با حضور اعضای هیئت منصفه امروز در مجتمع شهید سلیمانی برگزار شد، پرونده‌های خبرگزاری ایسنا و روزنامه سازندگی بررسی شد.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی با تشکر از رسانه‌ها در ادای مسئولیت‌های حرفه‌ای، دینی و ملی خود گفت: هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در پرونده مربوط به خبرگزاری ایسنا که به ریاست قاضی کاشانکی برگزار شد، به اتفاق آرا مهدی عرفاتی مدیرمسئول سابق این خبرگزاری را مجرم نشناختند.

وی تصریح کرد: امروز همچنین پرونده روزنامه سازندگی به ریاست قاضی کریمی و با حضور اعضای هیئت منصفه برگزار شد. اعضای هیئت منصفه بعد از استماع شکایت و دفاعیات فوق، مدیر مسئول سازندگی را با اکثریت مطلق آرا مجرم و با اکثریت آرا، وی را مستحق تخفیف دانسته‌اند.

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های مهدی عرفاتی و سید افضل موسوی مدیر مسئول روزنامه سازندگی که جداگانه به ریاست قاضی کاشانکی در شعبه سوم و قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895423

دیگر خبرها

  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • رد جایزه قلم آمریکا برای موضع ناکافی در قبال جنگ غزه
  • اسموتریچ و بن گویر چگونه به عمر سیاسی نتانیاهو پایان خواهند داد؟
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او
  • استقبال پادشاه اردن از رئیس جمهور عراق و رایزنی درمورد تحولات منطقه
  • حمایت چهره های سیاسی و مردمی افغانستان از اقدام تنبیهی ایران
  • مدیرمسئول سابق ایسنا مجرم شناخته نشد