Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج حجت‌الاسلام والمسلمین درودی اظهار کرد: در ادامه مبحث چهارم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نوبت به لبیک‌گویان هل من ناصر مقام معظم رهبری جهت عملیاتی شدن سند تحول می‌رسد؛ حامیان رفتاری رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی تحت عنوان گروه‌های جهادی در مدارس کشور و حوزه‌های علیمه و برخی مراکز فرهنگی مشغول به اجرای سند تحول در ظرفیت خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این گروه فهیم و فرزانه که عنوان آنان توسط مقام معظم رهبری در فرهنگ نامه انقلاب اسلامی تعریف شده است، رزمندگانی را در جبهه فرهنگی کشور به خود اختصاص داده‌اند که نیاز است فعالیت‌های انجام شده آنان در راستای راهکارهای سند تحول و همچنین تحت عنوان مدرسه صالح و ساحت‌های 6گانه تربیت سندتحول تشریح شود.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برای این مجموعه جهادی امیدبخش پیشنهاد می‌شود سال تحصیلی جدید را با پیشنهاداتی که ارائه می‌شود، برنامه ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه راهکارهای سند تحول دارای سه بخش است، گفت: بخش اول آن نیاز به گردش اداری از پایین به بالا دارد اما بخش دوم آن نیاز است از بالا به پایین به جریان انداخته شود و بخش سوم آن، تقریبا نیاز به فرآیند امور اداری ندارد زیرا حدوداً با کم و بیش 31 راهکار موجود در سند تحول که در آینده به‌طور جداگانه و مفصل  به آن پرداخته خواهد شد، به سبکی تهیه و تنظیم شده‌اند که از همه مدیران آزاده و جهادی مدارس آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه و همچنین مساجد و مراکز فرهنگی کشور، مطالباتی را معین و معرفی می‌کند تا در حقیقت از توان ملکوتی حیات طیبه سوره نحل در مبانی سند تحول بنیادین، جهت دفع و رفع 3 معضل تهدید ساز و سست کننده زیربناهای ارزشی انقلاب اسلامی و فراگیر نمودن آسیب های اجتماعی آن یعنی نخبه کشی، الگو گریزی و اخلاص‌ستیزی، برنامه‌ریزی‌هایی صورت پذیرد که در کف جامعه، اول برای خانواده 40 میلیونی آموزش و پرورش محسوس و ملموس بوده باشد و سپس برای صدور دستاوردهای انقلاب اسلامی که در چشم‌انداز آن وعده داده شده است، اقدامات جهادی انجام گیرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی ادامه داد: مطالبه فوق الذکر از مجموع زیرنظام‌های مبانی سند با دو شاخصه است؛ اول اینکه زیر نظام ‌ها باید به گونه‌ای سیاست‌گذاری شوند که در خدمت اهداف غایی بوده و قدرت  شتاب دهنده  برای برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی در کف مدارس را به صورت مشهود و مؤثر داشته باشند، نه اینکه زیر‌نظام‌های ساحت‌های 6گانه تربیت، برای معرکه آرایی و رقابت طلبی‌ها و همچنین سهم‌خواهی‌های اداری، صفات فرسایشی و فرمایشی زیر پوستی از خود به نمایش بگذارد که با همه­ زحمات و فعالیت‌های صورت گرفته پیرامون سند توسط مسؤولان آموزش و پرورش که بخشی از سند تحول را مکلف هستند، همانطور که در بخش چهارم به آن اشاره شد، هنوز هل من ناصر سکاندار انقلاب اسلامی بی جواب مانده است.

وی افزود: دوم شاخصه عبارت است از اینکه زیر نظام‌های تام و تمام، آنهایی هستند که حرکت ایجاد شده توسط دیگر زیر نظام‌ها را هم‌پوشانی و هم‌افزایی داشته و فردمحور نباشند؛ چراکه  صفاتی مانند موازی کاری و رقابت‌زایی و مقابله مداری از آفات بی رحم و مخرب استعداد متربیان و نیروی انسانی است؛ همچنان‌که این آسیب در گزارش‌های محققان جهانی خصوصاً کشورهای اسلامی گوشزد می‌شود.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در حال حاضر با جنگ اقتصادی که دشمن و ایادی آن به راه انداخته‌اند، قطعاً یکی از راه‌های ناکام کردن دشمن و برون‌رفت از وضعیت امروز، عملیاتی کردن سند تحول است زیرا جامعه 40 میلیونی مخاطب اقتصاد مقاومتی در حال حاضر می‌تواند نقش‌های بی نظیری در الگوی مصرف و تولیدملی و تفکر مردم باوری، جهت حمایت از کالای ایرانی در کلاس مدارس کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر سند تحول خوب گزارش نمی‌شود، دلیل آن، عدم زمینه رویش و بستر روان، برای چرخش‌های مبانی سند تحول است، گفت: زیر نظام‌های بسته بندی شده برای گردش کاری چرخش‌ها از دالان مؤلف‌های پنج‌گانه شناختی (هستی، چیستی، چرایی، چگونگی و نمایشی) مبانی سند تحول، گذار داده نشده است؛ از نشان‌های گزارش شده آن در سطح کشور می‌توان به اندام ناساز برخی از زیرنظام‌های معرفی شده که انگیزه‌ای برای کادر مدارس بر نمی‌انگیزد، اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی تصریح کرد: در این بخش پنجم معرفی سند تحول، به مباحثی پرداخته می شود تا به دو سوال مطرح شده از سوی فرهیختگان فرهنگی استان‌های کشور پاسخی اقناعی ارائه شود؛ یکی آنکه چگونه می توان میان مبانی سند و راهکارهای آن ارتباط کاری برقرار کرد و دوم اینکه در سال تحصیلی جدید کدام بخش‌های سند تحول را با عنوان مدیریت جهادی می‌توان عملیاتی کرده و زحمات برنامه‌ریزان وزارت آموزش و پرورش را پاس داشت و هم چنین مطالبه مقام عظمای ولایت را لبیک گفت.

*** خصوصیات مدرسه صالح

وی با بیان اینکه به مباحثی که مدیران  مدارس قادر هستند به آن بپردازند، اشاره می‌شود، به شاخص‌های مدرسه صالح (مبانی سند تحول صفحه -298-288) اشاره کرد و گفت: مدرسه صالح چند خصوصیت دارد؛ اول، «ساده سازی» مدیرانی که علاقه‌مند هستند آموزش متربیان از موانع نفرت آور و تلخ کامی به دور باشد و در زندگی اجتماعی یک گره بر پیچیدگی‌های خانوادگی آنان افزون نکند؛ نیاز است تربیت مدرسه‌ای را جهت رفع موانع فردی و جمعی به نمایش در آورده تا دانش‌آموزان به حب رفع موانع زندگی و جامعه خود، آهنگ آموزشگاه کنند؛ یعنی تجارب مدرسه‌ای آنان با تجارب زندگی فردی و اجتماعی آنها متجانس و متناسخ باشد تا بتواند پاسخگوی چالش‌ها و مسائل واقعی زندگی دانش‌آموزان شود.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس امین با روحانیون توانمند و متخصص در آموزشگاه توانسته با برنامه‌های تربیتی و کارشناسی شده به بخشی از ساده‌سازی دست یابند که تجارب ارزنده آنان قابل انتقال به دیگر مدارس کشور هم هست.

وی با بیان اینکه برخی مدارس کشور با استفاده از ظرفیت کمیته همکاری استان و شهرستان و مناطق موفق شده‌اند طرح‌های استانداران و فرمانداران و بخشداران و شهرداران کشور را جهت سند تحول در آموزش و پرورش عملیاتی کنند، افزود: دانش‌آموزان مناطق محروم، آثار محرومیت‌های خود و آسیب‌های آینده آن را تحت عنوان برنامه‌های درسی خودشان به مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارسال کرده و امتیازات جبرانی دریافت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی ادامه داد: ستاد همکاری با اطلاع رسانی حدود دو سال از نیازهای آموزش و پرورش به مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، میزی را به آموزش و پرورش اختصاص داد که متناسب آن به هر استانی کدهایی اعطا شده است که مدیران می‌توانند از این ظرفیت بزرگ بهره‌برداری لازم را داشته باشند؛ البته باید ایامی متناسب برنامه‌ریزی‌های مدرسه به درس تناسب‌گذاری تجارب متربیان در آموزشگاه، با موانع و چالش‌های آنان در (منزل و مدرسه و مسجد) اختصاص داده شود.

وی، «پالایش» را از دیگر خصوصیات مدرسه صالح عنوان کرد و گفت: مدارسی که در سال تحصیلی جدید احتمال می‌دهند تجربیات مدرسه‌ای که مخلوط به عوارض و مخاطرات محیطی و تغییرات نامطلوب محیط، عناصر و عوامل مخل آن را در پیش رو دارند، نیاز است با پیشنهادات زیر، برنامه‌ریزی لازم را نموده، و اقدامات پیشگیرانه را آغاز کنند؛ البته محیط آموزشگاه کاملاً قرنطینه و سترون مورد نظر نیست، بلکه مدارس باید فاقد عوامل خطرآفرین جسمی و روانی باشند، به‌گونه‌ای که هیچ عامل نامطلوبی که مانع  رشد درونی و برونی و تعال متربیان و انگیزه آنان می‌شود، و هم چنین هرگونه فشار نامساعد روانی که منجر به نگرانی و ترس و شوق آنان می‌‌شود در مدرسه مشاهده نشده و بستری برای فرود آمدن خود نیابند.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش افزود: برای این موضوع به برنامه های کارشناسی شده و تخصصی دبیرخانه ستاد همکاری که توسط وزیر آموزش و پرورش به کل کشور ابلاغ شده است، اشاره می‌شود.

1- بازدید دانش‌آموزان از مدارس علمیه که از معماری اسلامی و آثار کهن برخوردارند.

2-دیدار برنامه محور دانش‌آموزان با علمای صاحب نفس و نخبگان حوزوی

3- استفاده از ظرفیت تحقیقات نیروی انتظامی کشور در باب آسیب‌های اجتماعی که در قالب کارگاه برای دانش آموزان تشریح و تدریس‌شود؛ اگرچه برخی مدیران پر تجربه در ایام و مناسبت‌های ملی و محلی از ظرفیت کلانتری‌ها، جهت هوشیاری دانش‌آموزان استفاده می‌کنند.

4- استفاده از زندانیانی که ظرفیت انذاری مدارس را شناخته، و قادرند تجربیات سازنده خود را در قالب مباحث تربیتی برای دانش‌آموزان در درس پرورشی، تبیین و تشریح کنند.

5- دیدار دانش آموزان با مبتکران و مختراعان کشور

6- شورای عالی آموزش و پرورش در فرآیند تدریس در مدارس، حضور مددکارانه دادگاه خانواده را سیاست‌گذاری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی، «متناسب سازی» را از دیگر خصوصیات مدارس صالح نام برد و ادامه داد: مدارسی که توان مادی و معنایی آنان مستعد و متمکن از آن است که متناسب سازی ابعاد مدرسه را، مانند مدیریت، مربیان، فضا و تجهیزات و نیز تعمیم چگونگی جنبه‌های رشد گوناگون حیات متربیان را، در تقویم اجرایی (سالانه و ماهانه و هفتگی) خود داشته باشند.

وی به پیشنهاداتی در این خصوص اشاره کرد و گفت: 1- استفاده از فضای مصلی‌های نماز جمعه و سالن‌های حوزه‌های علمیه با معماری اسلامی کهن، و هم چنین دیگر فضای باستانی متناسب حضور دانش‌آموزان

2- برگزاری برخی از برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان در مساجد جذاب شهر و محیط های معنوی امامان معصوم(ع) و هم چنین امامزاگان واجب التعظیم و مراقد کثیر‌التردد برزگان دین

3- تدریس بزرگان دین و عالمان فرهیخته شهرها در برنامه‌های سالیانه انجمن اولیا و مربیان و شوراهای مختلف در آموزش و پرورش

4- مشارکتی برگزار کردن برخی از برنامه‌های مهم تربیتی در مدارس توسط ائمه جمعه و جماعات و مسئولین فرهنگی در شهرهای کشور

5- با استفاده از ظرفیت کمیته همکاری در استان‌ها می‌توان مصوب کرد که دانش‌آموزان موفق مجاز هستند از امکانات و تجهیزات مدارس برخودار، بهره‌برداری کنند.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش به «تعادل» به عنوان ویژگی دیگر اشاره کرد و گفت: مدیران مدارس باید بدانند تعادل حقیقی به اصول همه جانبه‌نگری و یکپارچگی در توجه متوازن به جنبه‌های مختلف حیات انسانی را گویند، نه صِرف توجه به یک بعد که موجب غفلت از ابعاد دیگر شود. 

وی ادامه داد: از محرمات مدرسه صالح، اجنتاب از حافظه گرایی است؛ به همین سبب مدیران مدارس را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد. یک دسته آنانی که به دانش و مهارت‌گرایی تک بعدی بر آمده از عقل سلیم  پرداخته و از طهارت قلبی متربیان غافل می‌شوند؛ دسته دوم آنان که با وزن دادن به مباحث قلبی و طهارت روحی دانش‌آموزان و صرف ارائه گنجینه ارزش‌ها، جامعه را از مهارت‌های عقلی و عملی متربیان محروم می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی اضافه کرد: دسته سوم آنانند که مهارت‌های حاصل از قوت عقلی و تعالی معرفت بر آمده از طهارت قلبی را توأمان و به صورت مکمل برنامه‌ریزی می‌کنند و شعار نه رئالیسم و نه ایده‌آلیسم بلکه هر دو آلیسم را به صورت دوسویه از آن خود می‌کنند و مدرسه را در قالب آکادمیک و آزادی آکادمیک همه جانبه نگر به نمایش می‌گذارنند که این نمایش اجازه می دهد سر درِ برخی مدارس، «مدرسه صالح» نصب شده ومعرفی شوند.

وی افزود: جهت موفقیت دو سویه نگری و مکمل محوری موارد زیر توصیه می شود. 1- مدیران از برنامه طلاب وظیفه که در برنامه‌های دبیرخانه ستاد همکاری به استان‌ها ارائه شده است، بهره‌برداری کنند.

2- مدیران حوزه های علمیه، پژوهش‌های طلاب را در سطوح مختلف به سمت و سوی تربیت دوسویه هدایت کنند.

3- ائمه جمعه و جماعات در طی سال تحصیلی  به کمک مدیران مدارس، برای دانش‌آموزان برنامه‌های دو سویه تربیتی تعریف و تصویب کنند.

3- برنامه‌های فرهنگی در استان‌ها و شهرستان‌ها توسط استانداران و فرمانداران و با استفاده از ظرفیت کمیته همکاری استان دوسویه تعریف و تصویب شود.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، «انعطاف پذیری» را به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های مدرسه صالح اشاره کرد و گفت: مدیران مدارس باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند که اصل تفاوت‌های فردی از ارکان تکوین عالم است؛ نظام مدرسه‌ای باید از انعطاف‌پذیری برخوردار باشد تا برنامه ها و رویهّ‌های جاری در آن دچار جمود و تصلب نشود.

وی ادامه داد: مدرسه باید تا حد امکان با شرایط متنوع زندگی متربیان سازگار شود لذا مدرسه از تمامی ظرفیت‌های محیط اجتماعی، در راستای تحقق اهداف نظام تربیت رسمی و عمومی و عملی شدن رسالت آن کمک می‌گیرد. تجارب سازنده و اثربخش متربیان در کالبد مدرسه‌ای رخ می‌نماید که فضای فیزیک و متافیزیکی به صورت ترکیبی و مکمل در چشم‌انداز بالفعل و بالقوه آن مشاهده گردد که این مدرسه می‌تواند فضای مجاز را در خدمت بگیرد نه اینکه مکمل آن شده و در خدمت آن در آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی تصریح کرد: برای موضوع فوق الذکر موارد زیر توصیه می شود. 1-منهدسی تمامی مدارس از یک الگوی متمرکز  با نظام معیار اسلامی فرماندهی شوند.

2- مصلی‌ها و سالن‌های شهر و مراکز باستانی در نظام معیار اسلامی موظف به برگزاری برخی از برنامه تربیتی مدارس شوند.

3- دانش‌آموزان ناموفق  موظف شوند، عدم پیروزی خودشان را در قالب یک نمایش نامه و یا پیش‌نویس فلیم تهیه و تنظیم نموده و امتیاز جبرانی دریافت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی به «رابطه احسان و عدالت» به عنوان خصوصیت دیگر مدرسه صالح  اشاره کرد و افزود: مدیران مدارس اگر قصد دارند روابط دانش‌آموزان در آموزشگاه پیشرفته و مستقل باشد لازم است عدل را در میان متربیان در مباحث و مسائل مختلف مدرسه برنامه‌ریزی کنند چراکه که از ویژگی‌های اهل داد، پیشرفت در دانش و شناخت و توانایی تولید، تحقیق، استقلال و وابسته نبودن به دیگران و سیاست جذب خیر و دفع شر است.

وی اضافه کرد: در واقع زمینه‌سازی برای تربیت افراد عادل و محسن که از اهداف بعثت انبیا و از لوازم تحقق حیات طیبه در جامعه صالح است، روابط عادلانه و مبتنی بر احسان را می‌طلبد که از لوازم ضروری تحقق اهداف تربیت رسمی و عمومی در مدرسه بوده و خود، هدف و غایت تربیت نیز هست.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر ارزش‌های اخلاقی در مدرسه هماهنگ و هم‌پوشانی داشته باشند، دانش‌آموزان بافت‌های جامعه صالح را تشکیل می‌دهند، گفت: به همین سبب باید ملاک‌های مهم ارزیابی تربیت و ساز و کارهای اخلاقی  آموزشگاه اعم از درونی و بیرونی با ارزش‌های در نظام معیار اسلامی نقد گردیده و محک بخورد.

وی ادامه داد: برای اینکه عدالت استقلال آور و احسان بستر ساز عدل و داد، حیات طبیه را در رفتار متربیان به نمایش بگذارد و هم‌چنین از رقابت حیوانی جهت تصاحب جایگاه‌ها در آموزشگاه و استکبار به هم‌کلاسان اثری نباشد به مواردی در زیر توصیه می‌شود. 1- از قهرمانان و پهلوانان نامی کشور دعوت به عمل آید تا در برنامه های متناسب آموزشگاه دلایل موفقیت خود را تدریس کنند.

2- ائمه جمعه و جماعات و مدیران موفق راهکار عملی جمع میان عدل و احسان را برای دانش‌آموزان تدریس کنند.

3- رابطه عدل و احسان در مدارس دارای رتبه جهان در متون کتب درسی متربیان به صورت مقایسه‌ای در دروس فوق برنامه و اردوها دیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی، «مشارکت و تعاون» را به عنوان ویژگی دیگر مدرسه صالح عنوان کرد و گفت: مدیرانی که قصد دارند دانش‌آموزان در فضای آموزشگاه از حس مشارکت در امور مدرسه لذت برده و برای خود توسعه جامعه محلی را شخصیت افتخار آفرین وجدان نموده، و محله خویش را مانند خانواده خودشان حمایت و هدایت نمایند، نیاز ضروری است که شخصیت متربیان را از قالب فردگرایی و رقابت طلبی مخرب دور نگه دارندو

وی افزود: تعالی مداوم ظرفیت‌های وجودی متربیان بدون همکاری امکان پذیر نیست؛  برای پیشنهاد مذکور موارد زیر توصیه می‌شود. 1-دانش‌آموزانی که فعالیت اقتصادی دارند، مهارت‌های خودشان را متناسب برنامه‌های مدرسه به دانش‌آموزان دیگر آموزش بدهند.

2- شرکت‌هایی که نیروهای متبحر و موفق دارند، راز موفقیت مجموعه اقتصادی خود را به دانش‌آموزان متناسب برنامه‌های آموزشگاه تعلیم داده، تا اینکه دانش‌آموزان هم مبلغ کالای ایرانی باشند و همچنین در مشارکت و تعاون با دستگاه‌ها دوران کار آموزی خود را سپری کنند.

3- نحوه و سطح مشارکت دانش‌آموزان کشورهای دارای رتبه تک رقمی، برای دانش‌آموزان در رسانه و دروس فوق برنامه دیده شود.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش به «فعال‌سازی متربیان» به عنوان خصوصیت دیگر مدرسه صالح اشاره کرد و گفت: مدیران موفقی که قصد دارند دانش‌آموزان آنان در اوقات فراغت و هم چنین بعد از فارغ تحصیل شدن، بیکار تحویل جامعه ندهند، استعدادهای متربیان را به فعالان اقتصادی جامعه با یک برنامه منجسم رسانه‌ای کنند. برای پیشنهاد مذکور موارد زیر توصیه می شود. 1- تعاونی‌های مدارس به صورت دوره‌ای در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شده و به عنوان یک فعالیت اقتصادی و آزمایشگاه استعدادیابی تعریف و تصویب شوند.

2- وزارت کار و امور اجتماعی و همچنین مراکز کاریابی، برنامه‌ای جهت استعدادیابی دانش‌آموزان در دستور کارخود داشته باشند.

3- صدا و سیما برنامه هایی تحت عنوان آموزش استعدادیابی دانش آموزان، در تمام شبکه‌های خود تعریف و تصویب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی با بیان انیکه «ارجاع انتظارت متربیان» از خصوصیات دیگر مدرسه صالح است، افزود: مدیران محقق مدارس هر ساله از موفقیت‌ها یا ناکامی‌های اجتماعی دانش‌آموزان آرشیویی را در دستور کارخود داشته باشند، تا با احصای آنها انتظارات و ارتباطات متربیان با برنامه‌های آموزشگاه طبقه بندی شده و در نهایت به چرخه برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ارجاع داده شده، تا اینکه به برنامه‌های در جاده صراط المستقیم شتاب داده شود و جهت عدم موفقیت برنامه پیشگیرانه تولید گردد. برای این پیشنهاد موارد زیر توصیه می‌شود. 1- مدارس امین با روحانی فعال در آموزشگاه این برنامه‌ریزی را  در دستور کار خود داشته باشند.

2- مراکز فرهنگی مساجد و پایگاه‌های فرهنگی بسیج متربیان را در این موضع حمایت کنند.

3- دانشگاه فرهنگیان درسی متناسب قاعده «ارجاع انتظارات متربیان» برای دانش‌جویان و پژوهشکده‌های آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه‌های کشور تهیه و تنظیم و عملیاتی کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه افتتاح اولین طرح ماهر استان در مدرسه شاهد دفاع مقدس اراک در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی، یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری طرح ملی ماهر بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت:  در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با همکاری هلال‌احمر برنامه‌های مختلف مشارکتی طراحی شده و در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، حداقل یک مهارت تعلیم می‌بینند به طوری که سرفصل‌های آموزشی در مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

حسینی افزود: در این دوره آموزشی دو ساعته دانش آموزان و والدین‌شان با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مثل حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

گفتنی است در مرحله اول اجرای این طرح در مدارس استان مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس متقاضی افتتاح شده و در سال تحصیلی جدید سرفصل‌های آموزشی طرح در آن مدارس تدریس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور