Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

دستور رئیس‌جمهوری به چهار نهاد دولتی درزمینهٔ پیگیری تخلف واردات خودرو و درخواست او از رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی با دقت و سرعت و مجازات متخلفان بازتاب گسترده‌ای در بین مردم داشته است. بسیاری از کارشناسان با تایید این عمل رئیس‌جمهور، آن را قدمی بزرگ و مثبت در جهت مبارزه با فساد می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، ساسان شاهویسی، کارشناس ارشد اقتصاد و سیاست درباره این اقدام و چشم‌انداز آن در برخورد با فساد گفت: با توجه به جلسه صبح امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت با مسئولان گمرکی و مالیاتی، رئیس‌جمهوری او را مسئول تهیه گزارش 15 روزه خواند و به‌این‌ترتیب بستر برخورد قضایی و قانونی در چارچوب ظرفیت‌های نظام را فراهم کرد.

شاهویسی افزود: وقتی ما دچار یک آنارشی شوک برانگیز در محیط اقتصاد می‌شویم برخوردها نیز می‌تواند مبتنی بر همین آنارشی، هیجانی و شوک برانگیز و در برخی مواقع احساسی باشد. در چنین مواردی شاید مدیریت نادرست امنیت اجتماعی، عوامل موثر اقتصادی را دچار کنش منفی کند.

او افزود: اقدام رئیس‌جمهوری را می‌توان هماهنگی اولیه بین دستگاه‌ها و عاملی برای استحکام‌بخشی به سایر بازارهایی دانست که دچار التهاب شده‌اند. پیش از اینکه زمان بگذرد باید دیگر متخلفان که از آشوب‌ها و تحولات حبابی بازارها فرصت‌طلبانه استفاده کردند شناسایی و در جامعه معرفی شوند و با آنها برخورد قضایی صورت گیرد.

شاهویسی گفت: تعامل قوا نباید برای مردم در حد رفت‌وبرگشت پینگ‌پنگی باشد، بلکه اثر وضعی و خروجی این روابط می‌تواند احساس آرامش مبتنی بر وجود یک ناظم و نظم منطقی در روابط اجتماعی باشد.

او اقدام رئیس‌جمهوری را به‌عنوان بازدارنده خواند و ادامه داد: برخوردهایی ازاین‌دست می‌تواند به اتقان جامعه نسبت به وجود آمرهایی بیانجامد که انضباط و امنیت اجتماعی و از همه مهم‌تر اعتماد عمومی را برمی‌انگیزند.

این کارشناس اقتصاد سیاسی، درخواست رئیس‌جمهوری از رئیس قوه قضاییه دراین‌ارتباط را در بعد هماهنگی ارکان نظام ارزیابی کرد و افزود: هماهنگی قوا به فرمایش رهبری که «باهم باشید مشکلات را بهتر حل می‌کنید»، ضمن رعایت خطوط قرمز درزمینهٔ تداخل وظایف حاکمیتی، بستر مناسبی برای به چالش کشیدن مشکلات بزرگ‌تری است که نظام با آن روبروست.

شاهویسی درباره روند شفافیت و پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به مردم نیز گفت: این اقدام، مناسب‌سازی روابط بین بخشی، دستگاهی و قوه را شکل می‌دهد اما تنها عنصر اثرگذار برای شفافیت و قابلیت شفافیت در بستر اقتصاد ملی و غیره نیست، بلکه باید سنجه، عناصر و عوامل مؤثر و ارتباط‌دهنده آن با جامعه مخاطب را فراهم کرد.

این کارشناس اقتصاد سیاسی افزود: این اقدام می‌تواند بستر مناسبی برای افزایش شفافیت باشد اما متاسفانه ضریب و کشش شفافیت در حوزه‌های بخشی و فرابخشی ما به‌ویژه آنجا که به مردم مربوط می‌شود، به‌شدت تضعیف‌شده است.

او افزود: چه‌بسا چنین رویکردی می‌تواند این اثرگذاری را داشته باشد که فقط به دیدگاه‌های سخنگویی در بخش و فراخش بسنده نکرده و دستگاه‌های ما آیینه تمام نمای زحمات کارگزاران نظام در بستر عمومی و دراختیار مردم باشند؛ به‌این‌ترتیب جامعه مردم‌سالار ما بهتر ازآنچه به‌عنوان ارزش‌های انقلاب دراختیار دارد، دفاع می‌کند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حسن روحانی وزیر صنعت مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سیدمحمد موسوی با بیان اینکه هر سال با نزدیک شدن به فرایند برگزاری آزمون‌های سراسری فعالیت مجرمان حوزه فضای مجازی در زمینه فروش سوالات کنکور و روش‌های متقلبانه افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا در راستای رفع دغدغه مردم در برخورد قاطع با این‌گونه جرایم در فضای مجازی وارد عمل شدند. فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به حساسیت موضوع به‌سرعت پرونده قضائی در این خصوص تشکیل شد و پس از اخذ دستورات مقتضی محل اختفای متهم را شناسایی و با تشکیل تیم ویژه از مأموران پلیس فتا ضمن هماهنگی‌های لازم و اخذ دستورات مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به همراه تجهیزات الکترونیکی ضبط شده از وی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد. وی تصریح کرد: متهم مذکور در ابتدا با کتمان موضوع سعی در گمراه کردن پلیس و اخلال در روند رسیدگی به پرونده و کشف حقیقت را داشت که پس از ارائه مستندات و ادله دیجیتال شواهد و قرائن لب به اعتراف گشود و با اعتراف به ارتکاب بزه انتصابی اعتراف گفت: با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال لو رفتن سوالات کنکور پیش از برگزاری آزمون اقدام به درج آگهی فروش هندزفری نامرئی در وبگاه دیوار کردم و با آن روش از مردم کلاهبرداری می‌کردم. موسوی در پایان با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند، خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌وجه فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغواکننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفاً با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • هشدار: شرایط پسماند در استان ایلام مناسب نیست
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود