Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@22:56:05 GMT

پزشک نداریم

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۰۷۶۰

پزشک نداریم

شهرضا -چند وقت اخیر اوضاع به کلی عوض شده برای مشکلی ساده مجبورند به شهر بیایند و برگردند، از یک روستای دور دست رفت و آمد مکرر به شهر ساده نیست، اما گاه گریزی از این ناگزیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، پسر کوچکش تب دارد و او مجبور است راهی طولانی را سپری کند تا به شهر بیاید که مبادا یک سرماخورگی کوچک، بلایی شود بر سر خانواده‌اش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا چند وقت اخیر چند روز در هفته پزشک در روستای «هونجان» حاضر می‌شد و با ویزیت رضا و دیگر هم ولایتی‌هایش نهایتا آن ها یک بار به مرکز شهرستان یا شهر منظریه برای تهیه دارو می آمدند؛ اما با تغییرات ایجاد شده در تقسیمات دانشگاه علوم پزشکی، روستا مثل گذشته پزشک ندارد و داروخانه شهر منظریه که نزدیک ترین شهر به روستای «هونجان» است نیز مانند گذشته سرویس ارایه نمی‌کند.

درد بزرگ بیماران شهرضا این روزها کمبود فضای بیمارستانی، نبود اقلام دارویی یا کمبود مراکز ارایه خدمات پیراپزشکی نیست، بلکه آنان از نبود پزشک رنج می‌برند.

پزشک نداریم

حجت الله تنهایی، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا می‌گوید: وضعیت خدمات بهداشتی و پیش بیمارستانی در این شهرستان رضایت بخش است که بخش مهمی از آن، مرهون اجرای طرح تحول در نظام سلامت و ایراپن است.

وی با بیان اینکه باید به ازی جمعیت تحت پوشش خدمات درمانی پزشک در شهرستان وجود داشته باشد، ادامه می دهد: تاکنون اطلاعات ۱۳۸ هزار نفر در سامانه خدمات جامع شهرستان ثبت شده و برای ۵۹ درصد از این افراد، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا تصریح می کند: پیش از این دو روستای هونجان و اسفرجان، دو بلوک درمانی محسوب می‌شد، اما در تقسیم‌بندی جدید این دو روستا مجموعا یک بلوک درمانی محسوب شده‌اند.

تنهایی در حالی به نبود پزشک عمومی در این شهرستان اشاره می‌کند که کمبود متخصص اطفال نیز معضل دیگر حوزه درمان این شهرستان می‌داند: «متأسفانه با افزایش دوره دستیاری تخصصی اطفال از سه سال به چهار سال، مراکز درمانی همچون بیمارستان امیرالمؤمنین که از پزشکان طرحی خود استفاده می‌کرده با مشکل مواجه خواهند شد.»

بر اساس اعلام سلامت‌نیوز، پایگاه اختصاصی حوزه بهداشت و درمان، سرانه پزشک در ایران به ازای هر یک هزار نفر ۱.۵۹ نفر پزشک است، در حالی که این شاخص در بسیاری از کشورها بیش از دو نفر پزشک بوده و در کشورهای پیشرو در زمینه بهداشت و درمان به سه تا چهار پزشک به ازای هر هزار نفر ‌می‌رسد، در حالی که همین تعداد اندک پزشک نیز به لحاظ برخورداری از امکانات و درآمد بیشتر، در شهرهای بزرگی همچون تهران حضور دارند که این مسئله باعث شده ۲۰ درصد از جمعیت کشور ساکن در روستاها و ۵۰ درصد از مردم ساکن در شهرهای کوچک با مشکل کمبود پزشک مواجه باشند.  

با چهار بلوکه شدن شهرستان مخالفیم

مجتبی صالح، رییس بیمه سلامت شهرضا با اشاره به مشکل کمبود پزشک عمومی در این شهرستان، می گوید: با چهار بلوکه شدن شهرستان مخالف هستیم، زیرا این مسئله باعث بروز مشکلاتی در نظام خدمات پزشکی می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: فاصله مکانی مناطقی همچون روستاهای اسفرجان و هونجان با مرکز شهرستان باعث شده تا پزشکان تمایل کمتری به حضور در این مناطق داشته باشند، بنابراین لازم است در این گونه مناطق تسهیلات و خدمات رفاهی بیشتر فراهم شود.

رییس بیمه سلامت شهرضا می‌گوید: در حال حاضر در هر یک از روستاهای هونجان و اسفرجان به مدت سه روز در هفته پزشک حضور دارد که این مسئله باعث ایجاد صف‌های طولانی از مراجعان می‌شود.

بیمارستان امیرالمومنین نیازمند امکانات بیشتر

سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکل این شهرستان در زمینه کمبود پزشک، می‌گوید: شهرضا یکی از شهرستان‌های بین راهی کشور است که استقرار آن در مسیر جاده ترانزیت شمال – جنوب کشور باعث شده تا بسیاری از هموطنان از امکانات آن از جمله در حوزه بهداشت و درمان، استفاده کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های درمانی این شهرستان، اظهار می‌کند: بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا یکی از بزرگترین مراکز درمانی منطقه است که روزانه تعداد زیادی از بیماران و مجروحان حوادث ترافیکی از این شهرستان، استان‌ها و شهرستان‌های اطراف به آن ارجاع داده می‌شوند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است امکانات بیمارستان شهرضا افزایش یابد، ادامه می دهد: اقداماتی برای تکمیل کادر پزشکی و تجهیزات درمانی بیمارستان شهرضا انجام شده که این مرکز را به مهم ترین قطب درمانی جنوب استان تبدیل می‌کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیمارستان امیرالمؤمنین بیماری های غیرواگیر پزشك تشخیص پزشکی شهرضا اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی فر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی پایش و رصد اطلاعاتی شبانه روزی و دقیق پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر مغایرت وزنی در محموله ترانزیتی پارچه از یک دستگاه کامیون که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود، بررسی موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری، کامیون مورد نظر را رویت و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداختند و موفق به کشف ۱۰ تن انواع پارچه خارجی قاچاق شدند.

سردار هاشمی فر ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در این راستا پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی و اقدام قرار گرفت.

کد خبر 749455

دیگر خبرها

  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • شلیک به یک پزشک در خوزستان
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی