Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، جعفر رحمان زاده ( مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران) گفت: پردیس تئاتر صبا همچون پروژه‌های تکمیل باغ کتاب، مسجد ۷۲ تن و سردرب پردیس تئاتر خاوران از جمله طرح‌هایی است که بخش‌هایی از آن در دوره گذشته مدیریت شهری انجام شده و در این دوره باید به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل پردیس تئاتر صبا اظهار کرد: اجرای این پروژه حدود ۱۱ سال پیش آغاز شد و در این مدت پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد داشته است، اما به دلیل یک سری مشکلات حقوقی امکان بهره برداری وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: با این وجود، امیدوار هستیم تا با رفع این مشکلات و اتمام عملیات عمرانی تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از پروژه پردیس تئاتر صبا به عنوان یکی از سازه مدرن در حوزه تئاتر باشیم.

رحمان زاده مرمت خانه‌های مشاهیر را از دیگر اولویت‌های مدیریت شهری در این دوره معرفی کرد و گفت: با توجه به رویکرد مدیریت شهری از مناطق درخواست کرده‌ایم، لیستی از خانه‌های تاریخی را در اختیار ما قرار دهند تا در صورت طی مراحل قانونی و کسب مجوزهای لازم، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اقدامات مربوط به مرمت را انجام دهد.

وی با بیان اینکه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی هیچ مسئولیتی در قبال خرید املاک ندارد و این امر باید از مجرای شهرداری مناطق یا سازمان املاک پیگیری شود، تاکید کرد: در حال حاضر، اولویت اصلی برای مرمت بنای تاریخی آرامگاه شهدای مشروطه است که طبق پیش‌بینی‌ها قرار است در آینده به شرکت تحویل داده شود. مرمت خانه نیما یوشیج و مهدی اخوان ثالث نیز از دیگر برنامه‌هایی است که امیدواریم با رفع مشکلات حقوقی در آینده نه چندان دور محقق شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهرداری تهران پردیس تئاتر صبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از پیگیری واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی و همچنین ایجاد پایگاه میراث ملی این کارونسرا در سال ۱۴۰۳خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم خاکی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا های ایرانی به ثبت جهانی رسید.

 
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
 
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش هایی از این بنا در نظر گرفته می شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
 
به گفته او کاروانسرای ینگی امام  از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد