Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سباستین کورتز صدر اعظم اتریش در گفتگو با یک نشریه یونانی مدعی شده که اتحادیه اروپا لازم است تا مذاکرات عضویت ترکیه را خیلی زود متوقف کرده و نوع جدیدی از رابطه با این کشور را تعریف کند.

وی در گفتگو با روزنامه یونانی «اکاتیمرنی» افزوده است اگرچه اتریش علاقمند به روابط صادقانه با ترکیه می‌باشد، اما آنکارا طی چند سال گذشته به طور مداوم از اروپا و ارزش‌های آن فاصله گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر اتریش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد و با وجود آن که دارای دولتی ائتلافی است، اما صدر اعظم این کشور از حزبی دست راستی و ضد مهاجرت به شمار می‌رود.

روابط ترکیه و کشورهای اروپایی پس از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ دچار افت و خیز بسیاری شده و در این میان دولت فعلی و راستگرای اتریش سرسخت‌ترین مواضع را علیه عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا دنبال می‌کند.

درخواست عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا از سال ۱۹۸۷ مطرح شد و از سال ۱۹۹۹ ترکیه نامزد رسمی عضویت در اتحادیه اروپایی بوده است، اما این درخواست آنکارا تاکنون اجابت نشده است.

کد خبر 4347794

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتریش ترکیه سباستین کورتز ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی سوریه روسیه ایران عراق فلسطین ناتو عربستان سعودی افغانستان اتحادیه اروپا ترکیه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) دیروز اعلام کرد که کشتار کودکان در فلسطین باید متوقف و باید فورا آتش بس برقرار شود.

عادل خدر، مدیر منطقه‌ای یونیسف در بیانیه‌ای گفت: «در آخرین عملیات نظامی در طولکرم در کرانه باختری ۷۲ کودک فلسطینی و حداقل ۱۴ کودک دیگر در رفح غزه کشته شدند.» ️

۲۴ فلسطینی از جمله ۱۳ کودک در بمباران دو خانه در شرق رفح شهید شدند.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که کودکان در کشور فلسطین برای مدت طولانی در یک چرخه تراژیک و باطل خشونت گرفتار شده اند.

او هشدار داد: «این جنگی است که به طور نامتناسبی بر کودکان تأثیر می‌گذارد. کشتار کودکان باید متوقف شود. ما اکنون به آتش بس نیاز داریم.»

به گفته کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، از زمان آغاز حمله ویرانگر اسرائیل در ۷ اکتبر به نوار غزه، بیش از ۱۳۸۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه شهید شده اند. 

اسرائیل از زمان حمله مرزی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یک حمله نظامی مرگبار به نوار غزه انجام داده است. در این حملات دست‌کم ۳۴۲۰۰ فلسطینی، اکثرا زنان و کودکان، شهید شده‌اند و بیش از ۷۷۰۰۰ نفر دیگر در بحبوحه کشتار جمعی و کمبود وسایل ضروری زخمی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه