Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس صنعت و معدن اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: کارخانه نساجی خوی به دلیل قطعی برق متحمل خسارات میلیاردی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا یوسف علی میرزالو در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: کارخانه نساجی خوی که از سال های گذشته در این استان فعالیت دارد، در ابتدا به عنوان کارخانه نخ ریسی مشغول بوده که پس از سال ۸۵ با حضور سرمایه گذار شخصی در این واحد اقدام به توسعه واحد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ مجوز خرید دستگاه های جدید صادر شده به گونه ای که امروز این واحد با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت است.

کارشناس صنعت و معدن اداره صنعت، معدن و تجارت خوی، عنوان کرد: تولید سالانه این واحد در بخش تولیدات پنبه ای ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب، پارچه جین سبک و سنگین ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار مکعب و نیز در بخش ریسندگی انوع نخ ۴ هزار و ۳۰۰ تن است.

وی، گفت: در سال‌های گذشته برخی تجار با همکاری دلال‌ها ضمن خروج این کالا به ترکیه، اقدام به واردات فرآوری شده همان کالا کرده اند که مشکلات متفاوتی را برای این واحد به بار آورده است.

علی میرزالو، بیان داشت: این واحد امروز با فعالیت ۴۰۰ نفر در روند معمولی کار خود قرار دارد و در آینده اقدام به استخدام ۵۲۰ نفر خواهد کرد.

وی، در خصوص اهم مشکلات نساجی خوی، خاطرنشان کرد: ۱۵ میلیارد ریال در راستای توسعه این واحد صنعتی از کارگروه روستایی تصویب شده و همچنین درخواست وام ارزی داده شده است.

کارشناس صنعت و معدن اداره صنعت، معدن و تجارت خوی، تاکید کرد: قطعی برق در روزهای اخیر باعث وارد شدن خسارت چند میلیاردی به این واحد شده و این در حالی است که مکاتبات بسیاری با شرکت توزیع نیروی برق استان صورت گرفته اما تاکنون نسبت به حل این بحران اقدامی انجام نداده‌اند.

وی، گفت: در سال های گذشته پنبه مورد نیاز این واحد صنعتی از گمرک سرخس وارد می شد که مسئولین این واحد درخواست دادند تا واردات پنبه از گمرک خوی انجام گیرد ولی متاسفانه این گمرک همکاری لازم را در راستای ترخیص کالاها نداشته است.

علی میرزالو، ابراز داشت: اقلام ورودی کارخانه بیش از ۸ ماه است که در گمرک خوی متوقف شده و مسئولین این گمرک همکاری لازم را برای ترخیص انجام نمی دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات

مهران فاطمی استاندار یزد درباره وضعیت صنعت فرش استان تصریح کرد: نابود شدن صنعت فرش قصه پرغصه‌ای است و باید همکاران دفتر اقتصادی و انجمن فرش این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به نگاه استان مبنی بر حرکت به سمت دانش بنیان و توسعه نساجی گفت: ما محدود کردن صنایع آلاینده پرآبخواه در استان را در پیش گرفتیم و در محور مهریز ـ عقدا کاهش هزار و ۸۰۰ مجوز را انجام دادیم.

فاطمی، در خصوص تامین مالی واحد‌های نساجی اظهار داشت: از تسهیلات سفر رئیس جمهور به یزد، هزار میلیارد تومان به نوسازی نساجی اختصاص یافته و امسال هم ۳۰ درصد تسهیلات تبصره‌ای به بخش نساجی اختصاص می‌دهیم.

استاندار همچنین خاطرنشان ساخت که ساختمان مرکز نوآوری نساجی برای تربیت نیروی انسانی ماهر را تامین می‌کنیم و تجهیز آن برعهده بخش خصوصی است تا در اول مهرماه آماده باشد.

فاطمی در خصوص راه اندازی دهکده نساجی هم گفت: این دهکده با مشکلات قانونی مواجه است و همچنین به ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد. جانمایی زمین را مشخص کنید تا زمین در اولین فرصت تامین شود.

وی با اشاره به سابقه پنج دهه استفاده استان از معادن افزود: این در حالی است که قدمت نساجی ما به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد، ولی با وجود داشتن نخبه و دانشگاه و فناوری همچنان واردکننده ماشین آلات نساجی و معدن هستیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت هم در این نشست موضوع پارچه را دغدغه اصلی حوزه کاری خود دانست و گفت: بخشی از واردات پارچه به صورت قاچاق انجام می‌شود و در این خصوص سال گذشته اقدامات را شروع کردیم و باید در قالب یک کارگروه به راه حل اجرایی رسید.

در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات صنعت نساجی یزد نیز افزایش واردات صنایع نساجی، کمبود منابع ارزی، دو نرخی بودن ارز برای صنعت نساجی و تبدیل تولیدکنندگان نساجی به وارد کننده مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • یزد؛ میزبان غول‌های صنعت نساجی
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • اسامه حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات می‌شود
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد