Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به قوانین جذب دانشجویان و اعضای هیئت علمی شاهد و ایثارگر گفت: باید این قوانین بعد از ۴۰ سال بازنگری و اصلاح شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران در گردهمایی مدیران امور شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها که امروز در این دانشگاه برگزار شد گفت: در همه دنیا شهدا و ایثارگران جایگاه ویژه‌ای دارند بخشی که منازعه‌ای در آن وجود ندارد موضوع شهداست که آن‌ها را تکمیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیاستمداران سعی کردند برای تکریم خانواده شهدا و رزمندگان قوانینی را وضع کنند و به واسطه این قوانین نیز شاهد حضور و ورود ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها در دانشگاه‌ها هستیم که باید امکاناتی را برای توانمندی این دانشجویان ایجاد کنند.
نیلی اضافه کرد: قوانین متعددی در خصوص شاهد و ایثارگر داریم که باید مورد بررسی قرار دهیم که این قوانین تا چه میزان توانسته اهداف قانونگذار را محقق کند.
رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: دانشگاه تهران بیشترین جمعیت دانشجو، هیئت علمی و کارکنان را در بین دانشگاه‌ها دارد و با توجه به اینکه قانون ملزم کرده ۲۰ درصد از این افراد باید شاهد و ایثارگر باشند دانشگاه تهران بیشترین تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر را دارد.
نیلی یادآور شد: برخی قوانین که در این خصوص وضع شده نه تنها کمک کننده نیست بلکه مانع نیز ایجاد کرده است به عنوان مثال جذب اعضای هیئت علمی در این حوزه است که دانشگاه باید به محض جذب این افراد آن‌ها را رسمی و قطعی کند به همین دلیل فرصتی برای ارزیابی باقی نمی‌ماند و به جای این که این قوانین به دانشگاه کمک کند مانع جذب می‌شوند.
وی اضافه کرد: سال گذشته نیز مجلس در مورد افزایش دانشجویان شاهد و ایثارگر قانونی را تصویب کرد که در عمل به دانشگاه‌ها کمکی نکرد و بازخورد آن هم به ضرر این جامعه دانشگاهی شد که این قانون قرار است بازنگری و اصلاح شود.
رئیس دانشگاه تهران یادآور شد: قانون جذب دانشجویان شاهد و ایثارگر و اعضای هیئت علمی باید بعد از ۴۰ سال بازنگری و اصلاح شود.
نیلی ادامه داد: از نظر ما دانشگاه تهران یا در هر دانشگاه دیگری کسی که فارغ التحصیل می‌شود باید دارای کیفیت لازم باشد و شرایط لازم را برای فارغ التحصیلی داشته باشد بنابراین اداره کل شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها فعالیت مضاعف برای این امر مهم انجام دهند دانشگاه‌ها باید این توانمندی بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند.
وی ادامه داد: اولین توانمندی دانشجویان اعتماد به نفس است و هم چنین فضای آموزشی دانشگاه که باید دانشجویان را با شرایط دانشگاه و محیط آموزشی آشنا کند.
نیلی با اشاره به تامین امکانات لازم برای دانشجویان گفت: امروز مهارت‌هایی که به دانشجو می‌دهیم مهارت‌های متفاوتی است از نظر دانشگاه باید همه امکانات برای دانشجویان فراهم شود تا فارغ التحصیل شوند. به عنوان یک جامعه دانشگاهی نباید حالت دفاعی به خود بگیریم و آنچه قانونگذار گفته باید بتوانیم به اجرا در بیاوریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیلی همایش دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • شورای‌ عالی نظام‌پزشکی: در تعرفه‌های مصوب دولت بازنگری شود
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به اخراج ۴۰ استاد: یکی فعالیت بایسته‌ای نداشت بازنشسته‌اش کردیم!
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • زهرا شجاعی درگذشت+ سوابق
  • اخراج یا بازنشستگی اجباری حدود ۴۰ استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران