Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دومین همایش و هم اندیشی بانوان کارآفرین در صنعت گردشگری و حوزه صنایع دستی بر نقش بسزای زنان در عرصه های فرهنگی و اقتصادی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه مقیمی عضو هیات رئیس اتاق بازرگانی در دومین همایش و هم اندیشی بانوان کارآفرین در صنعت گردشگری و حوزه صنایع دستی که در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، گفت:همه ما می دانیم که اگر کاری در کشور شکل می گیرد باید از نظر اقتصادی هم پاسخگو باشد زیرا اقتصاد باعث پایداری یک حرفه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:هم اکنون نیمی از مشارکت های اقتصادی برعهده زنان است و استفاده از تمام ظرفیت های جامعه می تواند بخش های اجتماعی را رشد و توسعه دهد امروزه اگرچه همکاری زنان کشورمان در مشارکت های اقتصادی افزایش پیدا کرده است اما هنوز به هدف مطلوب نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه میزان تحصیلات عالی زنان نتوانست نرخ مشارکت اقتصادی زنان را بالا ببرد، افزود:این موضوع تا اندازه زیادی به میزان به کار گرفتن و پست مدیریتی آنها در بخش دولتی برمی گردد.بخش دیگر آن به لزوم وجود سرمایه برای فعالیت در بخش خصوصی برمی گردد.

این عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اظهار کرد:در اینجا باید بدانیم که افزایش فعالیت زنان در اقتصاد می تواند به توسعه اقتصادی جامعه کمک کند.امروزه تنها راه رشد اقتصاد ما تحصیلات نیست ما می توانیم با تکیه بر توانایی هایمان به توسعه درآمدزایی کشورمان کمک کنیم.

محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از این همایش گفت:ما باید قبول کنیم که امروز دنیا،دنیای مدیریت سایه است و این مدیریت سایه همواره برعهده زنان است.امروزه ۸۰درصد پرسنل معاونت گردشگری، خانم ها هستند و در اصل مدیریت گردشگری برعهده خانم ها است.

وی افزود:ما اگر از ظرفیت های کشورمان در بخش های مختلف صحبت می کنیم مهم ترین پارامتر این است که این ظرفیت ها با استعداد و هنر روح بگیرند چرا که  خانم ها بهتر می توانند این کار را انجام دهند.

محب خدایی ادامه داد:حوزه گردشگری ما به خصوص گردشگری تفریحی، خانواده محور است که در گردشگری ما می تواند جذابیت ایجاد کند و در بحث ایجاد اشتغال نیز امید است که شاهد فعالیت چشمگیر بخش خصوصی باشیم.

وی با بیان اینکه ما پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری داریم اما باید آنها را معرفی کنیم و رونق واقعی را در حوزه گردشگری داخلی و خارجی رقم بزنیم،بیان کرد: امروز فضای مجازی نقش بسزایی در این امر دارد و بانوان کارآفرین نیز می توانند به عنوان تور اپراتورهای مجازی،تور لیدرها و بازاریاب های حرفه ای فعالیت کنید.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت:اگر پیشنهادهای راه‌گشایی دارید، ما آماده شنیدن پیشنهادهای شما هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در حکم محمد افروغ، سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) که به امضای مصطفی ده‌پهلوان رسیده، آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) منصوب می‌شوید.

توفیق روزافزون شما را در انجام مسئولیت‌های محوله به خصوص در راستای تحقق شرح وظایف مصوب با همفکری و تعامل با اعضای گروه، همکاران و همچنین تشریک مساعی با معاونت‌ها و پژوهشکده‌ها، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

طی مراسمی که با حضور رئیس و معاونان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری همراه بود از خدمات شایسته طیبه عزت‌اللهی‌نژاد، مدیر پیشین گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه قدردانی شد.

کد خبر 6086086 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد