Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- مسابقات فوتبال جام جهانی روسیه 2018 برای ایرانیان مقیم مالزی و مردم این کشور درحالی به اتمام رسید که بسیاری از مالزیایی ها در جریان مسابقات تیم ملی فوتبال ایران هوادار این تیم بودند و درعین حال براین باور بودند که تیم برزیل برنده و قهرمان جام خواهد بود.

** مالزی و حضور ایران در جام جهانی
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، همزمان با برگزاری مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی اکثر مالزیایی ها ضمن دنبال کردن این مسابقات ، ضمن هوادارای از تیم ایران،از راهیابی ایران به مرحله بالاتر نیز طرفداری می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسابقات تیم ملی فوتبال ایران با وجودی که در ساعت 2 صبح به وقت مالزی برگزار می شد اما بسیاری از مالزیایی ها این بازی ها را مانند ایرانیان مقیم مالزی به صورت مستقیم تماشا کردند.
برخی از نخبگان ورزشی و اعضای کادر مربی گری تیم های فوتبال مالزی نیز حضور ایران را این مسابقات را پرقدرت و کیفی دانستند.
تان چنگ هوTan Cheng Hoe سرمربی تیم ملی فوتبال مالزی در گفت وگو با ایرنا تیم ملی فوتبال ایران را در میان تیم های آسیایی حاضر در جام جهانی 2018 دارای بهترین کارنامه و نماینده شایسته این قاره در این مسابقات دانست.
ابوبکر فاضم مربی تیم فوتبال PKNP F.C. دسته یک مالزی معروف به مربی برن نیز به ایرنا گفت که مطمئن هستم بسیاری از باشگاههای اروپایی تمایل به استفاده از بازیکنانی مانند فوتبالیست های ایرانی که در مسابقات جام جهان بسیار خوب ظاهرشدند، در تیم های خود هستند.

** مردم مالزی و مسابقات جام جهانی روسیه 2018
به طور کلی تماشای جام جهانی فوتبال یک تجربه اجتماعی مشترک برای همه مردم جهان است و همه ملت ها در کسب این تجربه با هم سهیم هستند.
همزمان با شروع جام جهانی فوتبال 2018 روسیه، رستورانها و مغازه ها در مالزی با استفاده از صفحه نمایش های سایز بزرگ، بازیهای جام جهانی فوتبال را برای علاقه مندان به نمایش گذاشتند.
ساعت برگزاری مسابقات جام جهانی در مالزی عمدتا از شامگاه آغاز و تا نیمه های شب ادامه داشت اما این عامل باعث نشد که علاقه مندان پرشور مالایی پیگیر تماشای فوتبال تیم های مورد علاقه خود نباشند.
دریک ماه گذشته تعداد زیادی از کافی شاپ ها، رستورانها و سالن های غذاخوری عمومی درسراسر مالزی، مکانی برای بروز هیجانات مشتاقان فوتبال بود که در هنگام تماشا با پوشیدن لباسهای تیم های مورد علاقه آنها شور و هیجان استادیوم های ورزشی را به نمایش می گذاشتند.
یک آژانس تحقیقاتی در سطح جهانی با نام آیپسوس آنلاین (Ipsos Online)، به بررسی نگرش مردم نسبت به جام جهانی 2018 روسیه در 27 کشور جهان از جمله مالزی پرداخت.
بر اساس تحقیقات این موسسه 25 درصد از مالزیایی ها مشتاقانه جام جهانی 2018 را دنبال کرده و از خبرهای آن آگاهی داشتند. همچنین اکثرمردم مالزی سمپاتی خاصی در نسبت به برزیل به عنوان برنده نهایی جام داشتند.
طبق نتایج این تحقیق مردم مالزی از طرفداران پرشور فوتبال جهان هستند. 24 درصد از مالزیایی ها اکثر بازیها و 27 درصد فقط بازی های تیم های مورد علاقه خود را تماشا کردند.
بر اساس این تحقیق در مالزی تقریبا 88٪ مردم بازی ها را با خانواده و دوستان تماشا کردند که اکثر آنها (61٪)، بازی ها را از طریق تلویزیون و تقریبا یک چهارم مالایی ها (24٪) نیز بازیها را در دستگاه های تلفن همراه خود به تماشا نشستند.
لیم گوان اِنگ وزیر اقتصاد مالزی قبل از برگزاری جام جهانی گفته بود که دولت مالزی مجبور نیست حتی یک سنت برای پخش مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 روسیه پرداخت کند، زیرا دولت جدید مالزی که نزدیک به 50 روز است، به قدرت رسیده، با مشکلات اقتصادی بسیاری روبروست.
اما در نهایت و با تلاش های انجام شده دولت فدرال مالزی با کمک اسپانسرها و با دریافت مبلغ 7.54 میلیون دلار از یک شرکت خصوصی مسابقات را به صورت زنده از رادیو و تلویزیون پخش کرد.
بر اساس این توافق اسپانسر مورد نظر پخش 27 مسابقه به صورت زنده و 14 مسابقه با تاخیر را مورد حمایت خود قرار داد تا علاقه مندان مالزیایی بتوانند جام جهانی فوتبال را با هیجان بیشتر دنبال کنند.
بر اساس این گزارش، مردم مالزی از علاقه مندان به یاد ماندنی فوتبال هستند و بر اساس تحقیق عنوان شده 64٪ از آنها قصد خرید محصولات مرتبط با جام جهانی را داشتند.
25 درصد از مالزیائیها بر این باوربودند که تیم فوتبال برزیل قهرمان جام جهانی 2018 در روسیه خواهد شد و تیم های ملی آلمان (19 درصد) و اسپانیا (11 درصد) امکان قهرمان شدن در این دوره جام جهانی را خواهند داشت.
طبق تحقیق انجام شده، مالزیایی ها با درصد بسیار بالا و شگفت انگیزی در جهان یعنی به میزان 88 درصد، با خانواده و یا دوستان خود مسابقات جام جهانی 2018 روسیه را تماشا کردند.
همچنین 70 درصد مالزیایی ها عمدتا مسابقات را به اتفاق همکاران خود تماشا کردند و تقریبا نیمی از مالزیایی ها (49٪) بازی ها را در یک رستوران یا مغازه عمومی به تماشا نشستند.
علاوه براین همزمانی تعطیلات و مراسم طولانی مدت 'هری رایا ' ویژه عید فطر و مسابقات جام جهانی و پخش زنده تلویزیونی از شبکه RTM مالزی جشن های مالزیایی ها را مضاعف کرد و با توجه به ظرفیت ها و تعاملات خانوادگی بین مردم این کشور باعث شد تا خانواده ها دراین کشور با هیجان بیشتری به تماشای بازی ها بپردازند.
گزارش: مریم شفیعی
آساق**1599**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ايران مالزي جام جهاني روسيه 2218

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانک پرتوآذر قهرمان کراس کانتری کلاس۲ جهانی اسپانیا شد

فرانک پرتوآذر بانوی پرافتخار دوچرخه‌سواری کشورمان که به همراه تیم باشگاهی پامپ فورپیس راهی مسابقات کراس کانتری کلاس ۲ جهانی اسپانیا شده است توانست به مقام قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند. این برای اولین بار است که یک رکابزن آسیایی توانسته است مدال طلای چنین سطحی را کسب نماید.

پرتوآذر پس از پایان این رقابت‌ها به طور مستقیم به تیم ملی دوچرخه‌سواری کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور مالزی ملحق خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • برای ما قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد/ فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • اعتراف اوسمار درباره دوران فوتبال بازی کردنش
  • اوسمار: فقط به خاطر پرسپولیس به ایران آمدم
  • فرانک پرتوآذر قهرمان کراس کانتری کلاس۲ جهانی اسپانیا شد
  • قهرمانی پرتوآذر در دوچرخه‌سواری کراس کانتری کلاس۲ جهانی
  • ۵ رکابزن کوهستان راهی مالزی می شوند