Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@02:38:11 GMT

وزیر اقتصاد: ریال به ریال حق مردم را مطالبه می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۱۵۵۴

وزیر اقتصاد: ریال به ریال حق مردم را مطالبه می‌کنیم

به گزارش الف به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، مسعود کرباسیان طی یادداشتی در اینستاگرام خود در این باره نوشت: امروز برای پیگیری امور مربوط به اتفاقات اخیر و در راستای عمل به دستور رئیس جمهور به سازمان امور مالیاتی رفتم و در جمع تمامی مدیران سازمان از آنها خواستم که با جدیت وارد عمل شوند؛ چراکه در راه مبارزه با رانت و فساد و  برای حفظ ثبات اقتصادی و حراست از منابع کشور هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم در دیدار امروز با هیات دولت بار دیگر بر اصل مبارزه با فساد و برخورد با متخلفان تاکید کردند، گفت: عمل به این موضوع اساس اقدامات وزارت اقتصاد است.

وزیر اقتصاد همچنین در این یادداشت اینستاگرامی تاکید کرد: بر این اساس اقدامات اجرایی زیر در این حوزه صورت خواهد گرفت: 

اول/ سازمان امور مالیاتی خریداران عمده سکه را شناسایی کرده‌ و طبق قانون آنها مکلف به پرداخت مالیات بر«سود اتفاقی» هستند.

وی افزود: 100 نفر اول این لیست که بیشترین خرید را انجام داده‌اند، به صورت اولویت دار مورد بررسی و مطالبه مالیات قرار می گیرند. 

دوم/ همین روند در مورد بازار ارز هم صورت می گیرد. هر مجموعه ای یا فردی که از طریق خرید و فروش ارز سوداتفاقی بدست آورده، مشمول این مالیات می شود و دایره بررسی ها و مطالبه‌گری ما شامل تمام بخش‌های اقتصادی کشور می‌شود.

کرباسیان تصریح کرد: خوشبختانه سازمان امورمالیاتی این گروه را نیز شناسایی کرده و طی روزهای جاری آنها مکلف به پرداخت مطالبات دولت می شوند.

وزیر اقتصاد افزود: همچنین موسسات و آژانس های مسافرتی هم به دقت رصد می‌شوند و با برخی از آنها که از موضوع پرداخت ارز مسافری برای سفر به کشورهای بدون نیاز به روادید سوء استفاده کرده اند، برخورد خواهد شد و همچنین شامل دریافت مالیات می شوند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی هم از وضعیت ارز مسافری سوء استفاده کرده اند و با برخی اقداماتشان سودهایی بدست آورده اند که این گروه نیز باید مالیات سود اتفاقی را پرداخت کنند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه "مردم مطمئن باشند کوتاه نخواهیم آمد و ریال به ریال حق آنها را مطالبه می کنیم"، گفت: قرار نیست تولیدکنندگان با زحمت و عبور از موانع کار کنند، مالیات بدهند و گروه دیگری زیر سایه اقتصاد زیرمینی از پرداخت حقوق دولت و ملت خوداری کنند.

کرباسیان با بیان اینکه، حرکت وزارت اقتصاد در این میدان براساس قانون و برمبنای گسترش شفافیت است،  اظهار داشت: به همکاران سازمان امور مالیاتی تاکید کردم وزارت امور اقتصادی و دارایی حامی بخش خصوصی متعهد است؛ بنابراین اساس رفتار با این گروه باید برمبنای صداقت باشد کما اینکه سال گذشته یک میلیون و 300 هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی آنها به صورت خوداظهاری پذیرفته شد.

وی یادآور شد: رویکرد ما برای مبارزه با فساد، گسترش سیستم الکترونیکی است و خوشبختانه امسال هم تا اینجای کار 99 درصد اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی اظهار شده است.

کرباسیان در پایان این یادداشت بار دیگر تاکید کرد: وزارت اقتصاد در مسیر مبارزه با فساد، گسترش شفافیت و بهبود فضای کسب وکار از پای نمی نشیند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: پارسال ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از مالیات اخذ شده با بررسی‌های صورت گرفته به مودیان تولیدکننده در استان برگشت داده شد.

شکوری افزود: یکی از گلایه‌های فعالان اقتصادی، دیرکرد در استرداد مالیات بر ارزش افزوده بود که با رویکرد جدید نظام مالیاتی و پس از اصلاحاتی که در قانون مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت، استرداد مالیات بر ارزش افزوده به‌شدت سرعت گرفت.

وی با بیان اینکه تسریع در امور مربوط به استرداد مالیات یکی از شاخص‌های نشان دهنده تکریم ارباب رجوع است، تصریح کرد: موضوع برخی از این استرداد‌ها چندین سال طول کشیده بود ولی این موضوع به روز شده است و تاخیر در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد سازمان امور مالیاتی حمایت از تولید است، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما تسهیلگری در خصوص مالیات برای بخش تولید است، چرا که اگر چنین حمایت‌هایی انجام نشود اشتغال و تولید در کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

شکوری با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از درآمد‌های استان زنجان از طریق مالیات تامین می‌شود، گفت سهم درآمد‌های مالیاتی در تامین منابع بودجه ۷۴۸ همت (هزار میلیارد تومان) و سهم استان در سال گذشته در تامین درآمد‌های مالیاتی ۹۲ هزار میلیارد ریال بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام مالیاتی که از سوی صنوف، واحد‌های تولیدی و خدماتی و همه مودیان پرداخت می‌شود به جامعه باز می‌گردد و صرف عمران و آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها می‌شود.

دیگر خبرها

  • درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها
  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است