Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از مازندران آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران  امروز 25 تیرماه در آیین افتتاح چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه مازندران که در باشگاه برق ساری برگزار شد، گفت: خدا را شاکر هستیم که در این چنین رویداد قرانی تعداد فراوانی از فعالان قرآنی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه قران دارای ظاهر و باطن است، افزود: فهم بطون قرآن برای افراد عادی به استثنای ائمه مشکل است و همانطور که درک کامل خداوند برای ما انسانها ممکن نیست شناخت همه ابعاد قران و حقیقت آن از انسانهای عادی برنمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبرسی یکی از عوامل گمراهی انسانها را کم توجهی به سیره نبوی و علوی دانستند و تصریح کرد: هر کس بخواهد به وادی فهم قرآن وارد شود باید به ائمه اقتدا کند و با نور ائمه به درک قرآن نائل شود.

وی با اشاره به وجود فرقه‌های زیاد در جوامع اسلامی، افزود: سنی‌ها قرآن را بدون عترت برداشتند و ما شیعیان  قرآن را با عترت پذیرفتیم اما عترت را بیشتر از قرآن استقبال کردیم و حق قرآن را به جای نیاوردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به توجهات مقام معظم رهبری به ترویج فرهنگ قرآنی در کشور و جهان، اظهار کرد: امروز به برکات انقلاب و تاکیدات رهبری قرآن به شکوفایی رسید و نتایح مسابقات بین‌المللی قرآن موید این مطلب است و باید قدر این نعمت را دانست.

وی با اشاره به اینکه باید خدا را شکرگزار باشیم که بر سر سفره کتاب الهی نشسته‌ایم، افزود: آشنا شدن با کلام الهی را نمی توان برای آن ارزش تعیین کرد چرا که علتغایی خلق انسان فهم قرآن است و فهم قرآن مهمتر از خلق انسان است.

طبرسی با بیان اینکه ما باید زندگی‌مان را با مفاهیمی قرآنی تطبیق دهیم ادامه داد: قرآن برای زندگان است و ما برای زندگی کردن به تعلیمات قرآنی نیازمندیم و برای زندگی سالم و رفاه و آسایش باید به قرآن مراجعه کنیم.
وی با اشاره به اینکه قرآن کتابی مدون تعلیمی و تربیتی است، افزود: علت نقص جامعه اسلامی این است که بهره‌گیری گزینشی از  مفاهیم قرآن دارند.و  آنانی که زهد قرآن، اعجار قرآن، تقوای قرآن، جهاد، علم و دانش قرآن را توامان پذیرفتند به رشد اسلامی رسیدند.

وی با بیان اینکه دشمن برای بی‌هویت کردن جوامع اسلامی دنبال تخریب اصول است، افزود: تخریب حجاب و ترویج بی‌بندباری در جوامع اسلامی و فضای مجازی برای دگرگون کردن هویت اسلامی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با قرآن مقاومت می‌کنیم و اسرائیل را شکست می‌دهیم



به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکی از مهمانان ویژه محفل قرآنی امام حسنی‌ها در استادیوم آزادی تهران بود.
این چهره مطرح حوزه مقاومت پس از ورود به تهران به طور مستقیم از فرودگاه خود را به ورزشگاه آزادی رساند تا در این مراسم حضور داشته باشد.
وی در سخنانی کوتاه در این مراسم گفت: در این روز مبارک از ماه مبارک رمضان و در این اجتماع بزرگ قرآنی در این مناسبت عزیز در کنار شما هستم تا سلام و درود مردم فلسطین را به شما برسانم.
وی ادامه داد: اگرچه شما به صورت فیزیکی در تهران هستید، اما می‌دانیم که قلوب یکایک شما در فلسطین عزیز است و مردم فلسطین نیز دائما قلب‌هایشان با مردم تهران و ایران عزیز است. همیشه قرآن ما را با هم جمع می‌کند، همان قرآن کریمی که این جلسه بزرگ برای آن تشکیل شده است.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به حضور پرشور مردم ایران در این مراسم عنوان کرد: در این جلسه قرآنی به شما تاکید می‌کنم که فلسطین باقی خواهند ماند، قرآن باقی خواهد ماند و ملت قهرمان فلسطن مقاومت خود را ادامه خواهند داد. کسانی که در فلسطین مقاومت می‌کنند، حافظان قرآن و قاریان قرآن و اهالی انس با قرآن هستند و به واسطه همین قرآن است که در صحنه مقاومت باقی مانده‌اند.
وی اضافه کرد: به برکت حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، با این قرآن مقاومت و پایداری می‌کنیم، اسرائیل را شکست می‌دهیم و آنها را نابود می‌کنیم.
زیاد نخاله در پایان سخنانش عید نوروز و ولادت امام حسن مجتبی را به حاضران در ورزشگاه آزادی تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • «محفل امام حسنی‌ها» شناخت نسبت به مفاهیم قرآنی را افزایش می‌دهد
  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • رونمایی از صندوقچه محافل خانگی قرآن کریم در گیلان
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • ۲۵ هزار لرستانی تحت پوشش طرح «زندگی با آیه‌ها» قرار می‌گیرند
  • قرآن در تخصیص بودجه باید عنوان مستقلی داشته باشد
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد
  • با قرآن مقاومت می‌کنیم و اسرائیل را شکست می‌دهیم
  • بخش بین الملل نمایشگاه قرآن