Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره آواها و نواهای رضوی در سومین سال برگزاری با استقبال هنرمندان و اهالی موسیقی مواجه شده است. ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: جشنواره آواها و نواهای رضوی در سومین سال برگزاری با استقبال چشمگیر هنرمندان و اهالی موسیقی مواجه شده است که این نشان از علاقمندی و ابراز ارادت جامعه هنری و هنرمندان عرصه موسیقی به ساحت نورانی امام هشتم است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با ارائه گزارش آماری از نحوه دریافت  و جمع آوری آثار افزود: در این جشنواره بیش از 300 اثر در بخش های مختلف و از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه گفت: در این دوره از جشنواره با توجه به برنامه ریزی های مدون و زمانبندی مناسب و با اطلاع رسانی های فراگیر و جامع در سطح کشور شاهد تنوع آثار هنری از سراسر کشور بودیم به طوری که هنرمندان غالب استان های کشور در این دوره حضور دارند.

مریدی افزود: شرکت کنندگان در این دوره در بخش های  رقابتی شامل: آهنگسازی، تنظیم و ساخت ملودی و بخش غیر رقابتی  شامل: موسیقی ردیف دستگاهی،کرال و آکاپلا، موسیقی اقوام و نواحی مختلف ایران و موسیقی پاپ حضور پیدا کرده اند.

دبیر برنامه موضوعی سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی همچنین از حضور هنرمندان خارجی از کشورهای افغانستان،گرجستان،ترکیه و آذربایجان خبرداد و گفت: بخش موسیقی ملل این جشنواره برای دومین سال پیاپی با دعوت از هنرمندان سایر کشورها که در حوزه رضوی تولید اثر نموده اند به ارائه و معرفی آثار موسیقایی در سطح بین المللی می پردازد. 

ایشان از حضور داوران برجسته و کارشناسان با سابقه حوزه موسیقی در سومین دوره این جشنواره خبر داد و افزود : داوران این جشنواره که به میزبانی استان تهران برگزار می شود متشکل از: دکتر شاهین فرهت، احمد صدری، تقی ضرابی، حسام الدین سراج، آریا عظیمی نژاد  و شهرام صارمی می باشد که مسئولیت انتخاب آثار برتر را به عهده دارند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم با پایان داوری شاهد اثرات ممتاز و ارزشمند فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف موسیقی و در راستای توسعه فرهنگ و معارف اسلامی به ویژه معارف رضوی در استان تهران باشیم.

استان تهران در ایام دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س)  میزبان برگزاری سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی از سری برنامه های شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)  خواهد بود.

انتهای پیام/

R33357/P1439/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط آستان قدس رضوی موسیقی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آستان قدس رضوی موسیقی آستان قدس رضوی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، هیات داوران سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک پس از برگزاری نشست نهایی نامزد‌های دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش ویژه را معرفی کردند.

اثر رادیویی نوایی (موسیقی مقامی ایران) به تهیه‌کنندگی محمد چگنی در بخش پاسداشت زبان پارسی و اثر رادیویی مزرعه ماهی از راحله اکبری در بخش شعار سال به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک راه یافتند.

دیگر خبرها

  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان
  • پلیر موسیقی Winamp باز می‌گردد!
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک