Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مک آفی به تازگی اعلام کرده که مجرمان سایبری برخی از اطلاعات اساسی و حیاتی نهادهای دولتی و فرودگاه‌های بین‌المللی را در محیط دارک وب به فروش رسانده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت هکرنیوز، پس از آنکه تحقیقات بسیاری در زمینه گزارش های وصاله درباره فروش اطلاعات و داده های حیاتی سازمان های مهم از جمله نهادهای دولتی، امنیتی و همچنین فرودگاههای بین المللی از سوی متخصصان و مهندسین شبکه فعال در شرکت مک آفی که در زمینه امنیت سایبری فعالیت های گسترده ای دارد، صورت گرفت، حالا روابط عمومی این شرکت اعلام کرده است که خیل عظیمی از مجرمان سایبری و هکرها داده های مهم و اساسی نهادهای مهم از جمله فرودگاههای بین المللی را در محیط دارک وب ( dark web) به فروش رسانیده اند که این امر به طور قطع تهدید جدی برای سلامت و امنیت این سازمان های مهم به شمار خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسانی که در حوزه امنیت و حفاظت از اطلاعات رایانه ای فعالیت می کنند، بر این باورند که فروش اطلاعات نهادهای مهم می تواند آسیب و خسارات جبران ناپذیری را به آنها وارد کرده و سلامت شهروندان و امنیت ملی کشورهای مختلف را به مخاطره بیاندازد.

این تحقیقات از زمانی آغاز شد که تیم تحقیقات پیشرفته شرکت مک آفی (McAfee) مشغول بررسی دقیق بازارهای دارک وب یا شبکه تاریک شدند و به نتایج عجیب و جالبی دست پیدا کردند. آنها در این پژوهش ها دریافتند که مجرمان سایبری با راه اندازی فروشگاههای مجازی امکان دسترسی به سیستم و پایه داده ( database) شرکت های مختلف را برای فروش می گذارند که در میان فهرست این نهادها و شرکت های قربانی نام برخی از فرودگاههای بین المللی نیز به چشم می خورد.

جالب اینجاست که مجرمان سایبری که خواهان دسترسی به این اطلاعات بودند، می توانستند تنها با پرداخت ۱۰ دلار به آنها دست یابند. بدین ترتیب ، مجرمان سایبری و هکرها قادر خواهند بود به سیستم های امنیتی فرودگاههای موردنظر، اطلاعات اتوماسیون، نظارت و حمل و نقل های آن اشراف یافته و کنترل امور مختلفی را در اختیار بگیرند.

در حقیقت این فروشگاههای مجازی و غیرقانونی در محیط دارک وب اقدام به فروش پروتکل های از راه دور برای دسترسی به رایانه های موجود در فرودگاه می کند که به گفته آنها می توانند اقدامات خرابکارانه ای همچون فعال ‌سازی آژیر خطر برای تیم‌های امنیتی، ارسال پیام های مزاحم (Spam)، ویروس و بدافزار، سرقت اطلاعات و دسترسی‌های امنیتی، استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده و گرفتن باج از فرودگاههای بین المللی را نیز انجام دهند.

پیشتر باج افزاری تحت عنوان سم سم (SAMSAM) از طریق حفره های امنیتی و آسیب پذیری های موجود در رایانه های دسکتاپ به داده های ذخیره شده در آنها دسترسی پیدا کرده بود.

مک آفی همچنین در گزارش خود اعلام کرده است که در محیط دارک وب علاوه بر اطلاعات خطیری که در فرودگاههای بین المللی وجود دارد، داده های مهمی که در سایر سازمان های حیاتی کشورهای مختلف نظیر زیرساخت های سلامت و بهداشت ایالات متحده آمریکا نیز موجود است و به فروش گذاشته شده است.

این شرکت همچنین به دلایل امنیتی از ذکر نام و اعلام دقیق مشخصات شرکت ها و فرودگاههای مذکور خودداری کرده است ولی گفته است که این موضوع را با مسئولان مربوطه سازمان های موردنظر در میان گذاشته و مطرح کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شبکه تاریک مجرمان سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ فرودگاه کیش سومین فرودگاه پرتردد در ایام نوروز سال ۱۴۰۳

تین نیوز

بر اساس آمارهای ارائه شده از مورخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ششم فروردین سال جاری، فرودگاه بین المللی کیش به عنوان سومین فرودگاه پرتردد کشور پس از فرودگاه های مهرآباد و مشهد موفق به جابه جایی شمار زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی کیش، عزت اله محمدی با بیان این که پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در حوزه صنعت گردشگری با بهره گیری از تجهیزات هوشمند و ابزارهای مدرن از ظرفیت های ارزشمندی در زمینه افزایش پذیرش مسافر هوایی برخوردار است، اظهار کرد: این فرودگاه در پیک نخست سفرهای نوروزی و ظرف مدت ۱۲ روز گذشته نسبت به پذیرش و اعزام تعداد ۱۴۴ هزار و ۸۶۰ نفر مسافر و گردشگر و ارائه خدمات فرودگاهی به ایشان اقدام کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در طول زمان یاد شده با نشست و برخاست تعداد یک هزار و ۱۵۲ پرواز، فروگاه بین المللی جزیره کیش پس از فرودگاه های مهرآباد و مشهد، به عنوان سومین فرودگاه پر تردد در سطح کشور نقش موثری در ارائه خدمات شایسته به میهمانان نوروزی داشته است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش تصریح کرد: جلب رضایت گردشگران نوروزی از ماموریت های اصلی کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش است و خوشبختانه با تلاش شبانه روزی در این زمینه گام های موثری برداشته شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • ◄ فرودگاه کیش سومین فرودگاه پرتردد در ایام نوروز سال ۱۴۰۳
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه
  • ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشوری
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ فروردین
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول