Web Analytics Made Easy - Statcounter

رازقی گفت: نمایندگان مجلس از تولید کشور حمایت کنند نه اینکه حامی فاسدین، رانت خواران و رباخواران در کشور باشند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در روز یکشنبه مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در شیراز با اشاره به نحوه‌ی برخورد حضرت علی با یک مفسد در حکومت ایشان، اظهار داشت: در این کشور افتخارمان این است که شیعه علوی هستیم و تابع فرمایشات حضرت علی اما چرا به سیره ایشان عمل نمی‌شود؟!

سالهاست در کشور به جای تولید موضوع اشتغال را هدف قرار داده و به اشتباه در این بخش پول‌هایی را هزینه می کنند اما هیچ اشتغال پایداری ایجاد نشده زیرا از تولید غافل شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال رازقی افزود: امروز تولیدکننده های ما گرفتار تامین ارز برای موارد اولیه است و ما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی دست نمایندگان مجلس را که به تولید در کشور توجه کنند، می بوسیم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اظهار داشت: جا دارد که صدا و سیمای ما نیز غارتگران بیت المال، واردکنندگان خودرو با ارز دولتی و وضعیت تولیدکنندگان را به تصویر بکشد تا مردم بدانند برخی افراد چه بلایی بر سر کشور و مردم آورده اند.

وی اضافه کرد: امروز بخش تولید 65 درصد مالیات کشور را پرداخت می کند درحالی که واردکننده‌ها که اتاق اصناف مسؤول آن هستند 12 درصد و بخش قاچاق نیز هیچ مالیاتی نمی دهند که ضرورت دارد نمایندگان و کسانی که دست‌اندرکار حوزه قانونگذاری هستند برای صنعت و اصلاح قانون مالیات فکری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه تولیدکنندگان استان فارس مشکل درون استانی ندارند اما مشکل آنها مشکل ملی است، گفت: واحدهای تولیدی کشور با بحران قیمت تمام‌شده روبه‌رو هستند به همین دلیل نمی‌توانند در بازارهای داخلی و خارجی با کالاهای خارجی رقابت کنند.

وی با اشاره به نبود گوش شنوا در مورد مشکلات بحران قیمت تمام‌شده تولید در کشور، تصریح کرد: تولید کنندگان و صادرکنندگان ما 40 سال است که هزینه سیاست های کشور را به دوش می کشند اشکال ندارد ما ایرادی نمی‌بینیم در موضع بزرگان کشور اما چرا هزینه‌های آن را تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید بپردازند و عده‌ای در کشور منابع کشور را ببلعند و بچاپند؟

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به این‌که متهم اصلی ثامن‌الحجج با 12 هزار میلیارد تومان اختلاس کشور را ترک کرد، گفت: در کلانتری‌ها تولیدکننده‌ها را که نظام فاسد بانکی هرروز ظلم مضاعفی به آن‌ها می‌کند، چگونه با دست بند و پابند می‌برند و این افراد به‌راحتی آزاد هستند که از کشور خارج می‌شوند؟!

رازقی با بیان اینکه نه تنها امکان جذب سرمایه‌گذاری خارجی نداریم بلکه نمی‌توانیم امنیت سرمایه‌گذاری داخلی را نیز حفظ کنیم، اظهار داشت: تا زمانی که نظام بانکی اصلاح نشود امکان اصلاح حوزه تولید نیست و وضعیت اقتصاد ما بهبود پیدا نمی کند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس تصریح کرد: اینکه نظام فاسد کشور دارد روزانه هزار میلیارد تومان سود موهومی تولید می‌کند، در کشوری که سود حاصل از فعالیت‌ها اقتصادی سالانه از 100 هزار میلیارد تومان تجاوز نمی‌کند، چگونه ممکن است این نظام فاسد بیش از 365 هزار میلیارد تومان سود شناسایی کند و اختلاف حدود 400 هزار میلیارد تومان حتماً هزینه دارد، این کسری را باید از کجا تأمین کند، یقه‌ی تولیدکننده را بگیرد؟

رازقی خطاب به مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: چرا اصلاح نمی‌کنید آقای رضایی، شما نماینده ما در مجلس هستید، قرار نیست هرکسی آمد پشت تریبون گلایه کند! ما شمارا به‌عنوان نماینده خودمان انتخاب کردیم که این نظام فاسد بانکی را اصلاح کنید. چرا نمایندگان موضوع به موضوع مهم تولید در کشور ورود نمی کنند؟ چرا دستگاه های نظارتی ما با فساد برخورد نمی کنند؟

نماینده پارلمان بخش خصوصی استان فارس با اشاره به واردات کالاهای نامرتبط توسط سازمان‌ها و اداره‌ها با دلار دولتی، بیان کرد: امروز این هشدار را می‌دهیم با این وضعیت یا می‌رویم به سمت ونزوئلایی شدن یا می‌رویم به سمت سوریه و لیبی شدن، پس‌دست بردارید و کشور را از فساد پاک کنید و نمایندگان مجلس به‌جای حمایت از رانت خوران و فاسدین و رباخواران از تولید حمایت کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در چهاردهمین نشست این دور از هیأت نمایندگان به موضوع بحث ساماندهی تعطیلات آخر هفته و مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تعطیل شدن روز پنج‌شنبه اشاره کرد و گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که فعالان اقتصادی بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌ها درباره تغییر قانون تعطیلات انجام دادند و خواستار تعطیلی روز شنبه در تقویم به جای پنج‌شنبه شدند؛ متأسفانه آنچه کمیسیون اجتماعی مجلس تدوین و تصویب کرده تعطیلی پنجشنبه و جمعه است.

وی افزود: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس استدلال کرده‌اند که نظر دولت هم تعطیلی پنجشنبه و جمعه است و این احتمال وجود دارد که در چند روز آینده این موضوع به صحن علنی مجلس برای رأی‌گیری و تصویب نهایی برود.

رئیس اتاق تهران تصریح کرد: از همه اعضای هیأت نمایندگان می‌خواهم به هر شکلی که با مجلس و نمایندگان ارتباط دارند این موضوع را پیگیر شوند که روزهای تعطیل پایان هفته به جمعه و شنبه تغییر کند. اتاق تهران هم از تمامی مسیرهای موجود پیگیر این مساله است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی روز پنجشنبه و فاصله بیشتر ایران با اقتصاد جهانی، مبانی اقتصادی کشور را در این شرایط بحرانی و آن هم در سالی که جهش تولید مدنظر قرار گرفته بر هم خواهد زد.

کد خبر 6080046 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن لایحه اصلاح «قانون مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن «لایحه اصلاح مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • بیانیه ۲۲۰ نفر از نمایندگان در حمایت از راهبرد‌ها و تولیدات قرآنی رسانه ملی