Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@07:46:22 GMT

استخراج آب از «ماه» عملیاتی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۲۰۲۳

استخراج آب از «ماه» عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز،گروه متنوعی از دانشمندان، مهندسان و متخصصان حوزه معدن قصد دارند نقشه راهی به منظور انجام اکتشافات پیشرفته در کره ماه تهیه کنند تا بتوانند یخ های موجود در این قمر زمین را استخراج کنند.

هدف از استخراج یخ های کره ماه، تبدیل آنها به اکسیژن، آب مایع و همین طور سوخت سفینه های فضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بررسی های انجام شده این نوع یخ ها بیشتر در نواحی قطبی کره ماه قرار گرفته اند و در صورت استخراج، می توان از آنها برای تداوم حیات در کره ماه و حضور طولانی مدت فضانوردان در این  قمر بهره گرفت. علاوه بر این، سرمایه گذاری در این زمینه می تواند در درازمدت بسیار سودآور باشد.

از جمله شرکت های سرمایه گذار در این زمینه می توان به یونایتد لنچ الاینس اشاره کرد که به ازای هر کیلوگرم سوخت موشکی که به این شیوه تهیه شود، سه هزار دلار به عوامل اینکار پرداخت خواهد کرد.

گفتنی است در ماه گذشته نشستی در این زمینه در دانشگاه کلورادوی آمریکا برگزار شد و چالش ها و جنبه های مثبت و منفی طرح مذکور مورد بررسی قرار گرفت. البته هنوز در مورد پراکندگی، عمق قرارگیری و شرایط جغرافیایی ذخیره سازی یخ در کره ماه اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

در یک دهه اخیر کشورهای زیادی از برنامه های خود برای اکتشافات گسترده در کره ماه برای استخراج منابع موجود در آن خبر داده اند. اما بعید به نظر می رسد این فعالیت ها به طور عملی زودتر از 10 سال آینده آغاز شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جلال ملکی درباره آخرین اقدامات تیم اعزامی از سوی آتش‌نشانی تهران به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: امروز سوم اردیبهشت ماه، چهارمین روز از فعالیت تیم عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان است. این شهرستان، در پی بارش‌های بی سابقه، دچار آبگرفتگی های بسیاری شده بود که آتش نشانان برای انجام اموری مانند تخلیه آب به این شهرستان اعزام شده بودند.

ملکی گفت: بیش از هشت محله این شهرستان بسیار وضعیت بدی داشت. همچنین محوطه یک بیمارستان، کاملاً به زیر آب رفته بود که تیم‌های عملیاتی بیش از ۲۴ ساعت است که در آنجا مشغول تخلیه آب هستند. البته این بیمارستان فعال است. همزمان تخلیه آب از بیش از ۳۰ خانه توسط آتش‌نشانان نیز انجام شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر، بخشی از تیم عملیاتی، در روستای پزم شهرستان کنارک در حال اجرای عملیات تخلیه آب هستند و حضور آتش‌نشانان در این مناطق تا هر زمانی که نیاز باشد، ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6085482

دیگر خبرها

  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان
  • آتش‌نشانی رشت مانور عملیاتی برگزار می‌کند
  • اعزام ۹۰ دانش آموز جوانرودی به مناطق عملیاتی
  • کشف ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق در اصفهان
  • شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کرد
  • زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی
  • زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در یک شهرک صنعتی
  • زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در شیراز
  • استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال با برق سراسری