Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-29@06:49:32 GMT

رساندن انسان به آرامش رسالت اصلی حجاب است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۲۰۴۷

رساندن انسان به آرامش رسالت اصلی حجاب است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط کریم اظهار کرد: رسالت اصلی حجاب رساندن انسان به آرامش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سیدفرهاد افتخارزاده در مراسم جشن سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت با توجه به روایتی منتسب به امام رضا (ع) که فرمود: «هر کس معصومه را در قم زیارت کند مانند کسی است که مرا زیارت کرده است» گفت: حضور دختر مایه برکت و آرامش در خانواده است و دختران باید در تمام زندگی، رفتار این بانوی بزرگوار را سرلوحه کارهایشان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس واحد پرند و رباط کریم با توجه به آغاز دهه کرامت حجاب و عفاف بیان کرد: «تعبیری که از حجاب است فقط مختص زن و دختر نیست بلکه حجاب تمام افراد را دربر می‌گیرد.»

وی افزود: «حجاب ابعاد مختلف دارد مثل حجاب در چشم، حجاب در کلام و... حجاب فقط به معنای پوشش نیست، رسالت اصلی حجاب رساندن انسان به آرامش است.»

دکتر زهرا حیرانی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد پرند و رباط‌کریم هم با بیان اینکه از این جشن‌ها باید نکاتی را به یادگار داشته باشیم گفت: «فرزندان‌مان پس از ما سختی‌های زیادی را پیش رو خواهند داشت. چراکه با بحران آب، نبود آرامش و نبود هوای پاک، تحت فشار خواهند بود و ما به‌عنوان مادر باید به فرزندانمان کمک کنیم که در زندگی مستقل باشند.»

این مراسم که به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در سالن اجتماعات علامه طباطبایی برگزار شد با اجرای تواشیح، مولودی خوانی، اجرای مسابقه و اهدای جوایز به رسم یادبود به کارکنانی که نامشان مزین به معصومه بود، نمایشگاه نقاشی با موضوع حجاب و عفاف از سوی فرزندان کارکنان و اهدای جوایز همراه بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگسرای نگین در منطقه ۱۲ اصفهان احداث می‌شود

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: در راستای خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان، فرهنگسرای نگین در زمینی به مساحت ۳۰۷ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احداث فرهنگسرا یکی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم محسوب می‌شود که به‌منظور توسعه فرهنگ، هنر، آموزش و دسترسی عمومی به منابع فرهنگی در یک منطقه یا جامعه انجام می‌شود.

وی افزود: فرهنگسراها به‌عنوان مراکزی چند منظوره با تمرکز بر ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه، محلی برای تبادل ایده‌ها و اطلاعات، آموزش مستمر، هنر و فرهنگ عامه معرفی و ترویج می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از احداث فرهنگسرای نگین در شهرک نگین واقع در خیابان کاوه خبر داد و گفت: در راستای خدمت‌رسانی شایسته و تأمین رفاه اجتماعی شهروندان فرهنگسرای نگین در زمینی به مساحت ۳۰۷ متر مربع با ۹۰۰ متر مربع زیربنا احداث می‌شود.

رسالت با اشاره به شروع عملیات خاک‌برداری و سازه نگهبان فرهنگسرای نگین گفت: این مجموعه در چهار طبقه شامل یک طبقه اداری و بازی کودکان، یک طبقه سالن ورزشی و دو طبقه کارگاهی، با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال (شامل تملک و احداث) تا ۱۰ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

رسالت با اعلام پیشرفت ۱۵ درصدی این پروژه تصریح کرد: در این عملیات تاکنون ۱۵۰۰ متر مکعب خاک‌برداری و ۱۲ تن فولاد برای اجرای سازه نگهبان استفاده شده که احداث این مجموعه سطح فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرک نگین واقع در خیابان کاوه را ارتقا می‌بخشد.

کد خبر 739972

دیگر خبرها

  • ۱۰ آقازاده پای میز محاکمه؛ از پسر آیت الله جنتی و فرزندان هاشمی رفسنجانی تا دختر آقای وزیر
  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • فرهنگسرای نگین در منطقه ۱۲ اصفهان احداث می‌شود
  • (ویدئو) متلک یک دختر بچه به حامد آهنگی؛ مردم از خنده منفجر شدند
  • (عکس) امضای جهانبخش بر روی پای دختر هلندی!
  • (ویدئو) بازداشت یک مولوی هنگام تجاوز به دختر ۱۲ ساله‌ای که برای آموزش قرآن آمده بود!
  • وقتی مظفرالدین شاه در یک نمایش فقط دختران خوشگل را می‌بیند!
  • بزرگترین سفره افطاری در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکل حقوقی در پرند تا نیمه اول امسال
  • حال‌وهوای حرم حضرت معصومه در شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع)