Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@01:18:41 GMT

استغفار، یکی از مهمترین اعمال ماه ذی القعده

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۲۴۱۵

استغفار، یکی از مهمترین اعمال ماه ذی القعده

به گزارش جهان نيوز، محمدرضا کربلایی کارشناس مذهبی با اشاره به فرارسیدن ماه ذی القعده و اعمال این ماه گفت: با توجه به اینکه هم اکنون ماه ذی القعده فرا رسیده می توان به اعمال این ماه عزیز توجه ویژه ای داشت. یکی از مهمترین اعمالی که مومنان در ماه ذی القعده می توانند انجام دهند، استغفار کردن است.

وی ادامه داد: براساس فرموده حضرت علی (ع) استغفار کردن درجه علیین است و فردی که استغفار می‌کند، باید چند مرتبه را رعایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استغفار مراحل خاص خود را دارد که رعایت آنها بر انسان لازم است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در نخستین مرتبه استغفار فرد باید از صمیم قلب از آنچه انجام داده، پشیمان باشد و در مرحله بعدی با عزم راسخ هیچگاه به سوی آن گناه بازنگردد.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: در مرحله بعد فرد باید تلاش کند اگر حقی از دیگران بر گردنش مانده را ادا کند و سپس اگر امر واجبی بر گردنش بوده و آن را انجام نداده، به جای بیاورد.

کربلایی توضیح داد: فردی که استغفار می کند همچنین باید گوشت و پوستی که از انجام دادن عمل حرام بر بدنش روئیده را با سختی از بین ببرد و به اندازه‌ای بر خود سخت بگیرد که این دشواری را به اندازه شیرینی گناه در زمان مرتکب شدن آن، با تمام وجود خود احساس کند.

وی یادآور شد: براساس تاکیدی که از سوی مولای متقیان (ع) در منابع دینی ذکر شده، فرد مومن پس از انجام دادن این مراحل و پس از اینکه با قلب خود به چنین باوری دست پیدا کرد، می‌تواند ذکر " اَستَغفِرُ الله" را به جای بیاورد.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: با توجه به اینکه ولادت با سعادت امام رضا (ع) در ماه ذی القعده قرار گرفته، شایسته است مومنان با درخواست کردن از پروردگار و در صورتی که امام هشتم (ع) آن‌ها را بطلبد، فرصتی را فراهم آورند تا به زیارت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بروند.

کربلایی خاطرنشان کرد: به طور یقین با توجه به قرار گرفتن زمان ولادت امام رضا (ع) در ماه ذی القعده زیارت این حضرت در این ماه ثوابی چند برابر ماه‌های دیگر دارد.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،  مهمترین رویداد‌های روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه استان قم در بسته خبری ۱۲۰ ثانیه سیمای نور مرور می‌کنیم:

۱- رونمایی از ثبت جهانی کاروان سرای دیرگچین
۲- نشست بررسی ابعاد حقوقی تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی
۳- آئین گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد قرنی
۵- معارفه روسای دانشکده شهید محلاتی و پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع)
۶- مراسم بزرگداشت آیت الله بروجردی - امشب؛ پس از فریضه عشاء
۷- طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال
۸- برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های دانشگاهی استان
۹- مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شاهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • مهمترین اقدامات انجام شده پروژه سایت نهضت ملی مسکن اشکذر