Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@01:13:34 GMT

ثبت ۵۶۳ نفر کشته در صحنه تصادفات

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۲۴۸۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، سردار تقی مهری در جلسه کمیسیون پایش تصادفات جاده ای و ارزیابی و عملکرد استان ها در جمع خبرنگاران گفت: این ششمین جلسه کمیسیون پایش تصادفات در سطح کشور در سال جاری برای بررسی سفرهای درون شهری و برون شهری است.
وی ادامه داد : یکی از اقدامات پلیس در سال گذشته تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات در سراسر کشور بوده و جلسه کمیسیون پایش و ارزیابی استان ها در این راستا شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهری با اشاره به آمار تصادفات در تابستان امسال گفت : در تابستان امسال 6 درصد هم سفر هموطنان افزایش یافته است.
وی با اشاره به بیشترین شهرهای تصادف خیز در کشور افزود: استان های مسافرپذیر شمالی وخراسان رضوی ازنظر آمار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند ، لذا اجرای طرح ترافیک تابستانه تا پایان شهریور ادامه خواهدداشت.
سردار مهری با اشاره به میزان و عوامل تصادفات صورت گرفته تصریح کرد: 20 درصد جانباختگان سرصحنه تصادف به دلیل سرعت غیرمجاز ، 40درصد به علت خستگی ، خواب آلودگی و بی توجهی به جلو و 35 درصد از جانباختگان به دلیل سبقت و سرعت غیر مجاز گزارش شده است و حدود 75درصد ازجانباختگان سال 97 به دلیل این سه عامل جان خود را از دست داده اند.
وی گفت : 85 درصد کشتگان جاده های برون شهری به دلیل ناآگاهی مسافران به مسیر و جاده های تردد بوده است و 63 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح در 30 کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته که به دلیل بی توجهی به خط کشی و علائم راهنمایی ورانندگی صورت گرفته است لذا از رانندگان درخواست می شود به علائم نصب شده در 30کیلومتری شهرها بیشتر توجه کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود : از ابتدای تابستان تاکنون 563 نفر از هم وطنانمان در سرصحنه تصادف جان خود را از دست داده اند و به همه عوامل پلیس ابلاغ شده و خط قرمزهای جدیدی به فرماندهان سراسر کشور اعلام شده است تا از تصادفات و تخلفاتی که منجر به جرح و فوت افراد می شود ، جلوگیری کنند.
وی تصریح کرد : از این پس کسی که دو تخلف انجام دهد از ادامه سفر بازمی ماند.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تصادفات کشته تابستان پلیس راهور سردار مهری جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

کد خبر 6086327

دیگر خبرها

  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز