Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@18:04:10 GMT

زندگی نامه شهید محمد پیرزاد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۲۶۵۸

زندگی نامه شهید محمد پیرزاد

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمد پیرزاد یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
شهید محمد پیرزاد سال 1341 در شهرستان ارومیه به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در مدرسه ای در نزدیکی بیمارستان عارفیان سپری کرد شاگرد خوب و زرنگی بود.
ایشان به امام راحل علاقه شدید داشتند و همیشه گوش به فرمان فرمایشات امام بودند. فعالیت های پشت جبهه زمینه ساز ایشان برای رفتن به جبهه شد فعالیت ایشان در پشت جبهه فعالیت در پایگاه ها و شرکت در تشیع جنازه شهدا و جمع آوری کمک های مردمی به جبهه بود.
ایشان اولین بار آمادگی خود را در سن 18 سالگی برای رفتن به جبهه اعلام کردند و داوطلبانه عازم جبهه ها نبرد حق علیه باطل شدند.ایشان در عملیات دارلک آرپی جی زن بود در این عملیات زخمی می شود و با همان زخمش همرزم شهیدش را به دوش میگیرد و پشت خط می آورد. و خود دوباره برمی گردد و عاقبت در تاریخ 1360/03/18 به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید محمد پیرزاد

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
پس از شهادتم مرا در پیش دوستان شهیدم رحیم زینتی و علی بهبودی و سایر دوستانم دفن کنید و از پدر و مادرم می خواهم که وقتی بر سر قبر من می ایند هیچ وقت گریه نکنند و برای اینکه چشم دشمنان اسلام و منافقین کور شود همیشه بر سر قبرم شادی کنید و عوض گریه کردن خواهش می کنم شاد و خندان باشید. و به برادرم حسین که او را از همه بیشتر دوست دارم وصیت می کنم که چون خیلی زرنگ است وقتی که بزرگ شد اگر توانست راهم را ادامه داده و اسلحه مرا برداشته و با کفار و دشمنان اسلام بجنگد این بود وصیت نامه من.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید محمد پیرزاد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از شهید بهروز واحدی، اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳

روز گذشته بود که روابط عمومی سپاه البرز اعلام کرد: پاسدار بسیجی بهروز واحدی از نیروهای سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) کرج در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید؛ در ادامه تصاویری از اولین شهید مداقع حرم سال ۱۴۰۳ را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز گذشته بود که روابط عمومی سپاه البرز اعلام کرد: پاسدار بسیجی بهروز واحدی از نیروهای سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) کرج در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید.

این شهید والامقام بامداد امروز سه شنبه همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید و دارای یک فرزند ۲ ساله و ساکن کرج بود؛ در ادامه تصاویری از شهید بهروز واحدی را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 739532

دیگر خبرها

  • روایتی از زندگی شهید لشنی از شهدای لرستان
  • ملت ها با مطالبه از دولتمردان خود سفارتخانه های رژیم اسرائیل را تعطیل کنند
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • تصاویری از شهید بهروز واحدی، اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • وصیت نامه کودک غزه ای: اسباب بازی هایم را به دوستانم بدهید
  • شهادت یک عضو یگان تکاوری سیستان و بلوچستان
  • شهادت ستوان دوم شهید محمد ذخیره در حمله تروریستی در خاش/ جزییات
  • یک پلیس در خاش به شهادت رسید
  • شهادت مامور یگان تکاوری پلیس در خاش