Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@23:55:53 GMT

جوامع اسلامی در بحث حجاب کاهلی می کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۲۷۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، "عبدالله شمس " امام جمعه موقت شهرستان دهلران در گردهمایی حجاب و عفاف ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت: در مسئله حجاب اسلامی مسلمانان به اندازه غربی ها ارزش و امنیت آنرا درک نکرده اند.

شمس افزود: با اینکه حجاب یک نماد اسلامی بوده و ذهن و افکار را به پشتوانه این پوشش رهنمود می کند اما جوامع اسلامی نسبت به مسئله حجاب و پوشش اسلامی کاهلی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگر کسی دارای پوشش اسلامی باشد ذهن آن نیز به سوی اعتقادات اسلامی هدایت خواهدشد.

وی با اشاره به تضاد در اعتقادات و اندیشه های غربی یادآور شد: دانشمندان غربی و محافظان مکاتب مادی به خوبی به ارزش حجاب بعنوان یک مسئله اعتقادی با ارزش پی برده و سالها شاهد مبارزه آنها بر روی این مسئله هستیم

شمس افزود: مسئله حجاب یکی از مهم ترین جریانات در غرب بوده که در تضاد و تقابل رسانه ای عمل می کند.

وی یادآور شد: تصویری که رسانه ها بر مبنای الگوی حاکم در جوامع خود برای زنان و دختران ما ارائه داده اند در واقع تلاش در جهت تغییر معنایی نشانه حجاب بوسیله یک بازنمایی نامناسب از این جریان اعتقادی اسلامی است.

وی تصریح کرد: تبلیغات گسترده نامناسب در رسانه های غربی علیه حجاب نیز یکی دیگر از حوزه های فعالیت رسانه های غربی در جوامع ما است.
امام جمعه موقت دره شهر یادآور شد: رقص و آواز خواندن زنان یکی از حرام ترین مسائلی است که اسلام با آن به مخالفت برخواسته است که رسانه های غربی در میان جوامع امروزی آن را جا انداخته اند.


شمس با اشاره به جریان فکری اومانیسم بعنوان انسان محوری افزود: در این تفکر انسان یک موجود مادی زمینی بوده که تنها برای خود تلاش و مبارزه خواهد کرد.


وی تصریح کرد: در تفکر فرد گرایی افراد خود به خود ارزش پیدا کرده و جامعه به یک ابزاری برای رسیدن به اهداف تبدیل شده و به دور از پیروی از قانون دست به هرکاری خواهند زد .

وی با اشاره به نمایان کردن زنان و دختران در رسانه و تلویزیون بعنوان یک الگو ایده آل اما غلط افزود: از دیدگاه این رسانه ها اگر کسی از این الگو پیروی نکند شخصی دارای اختلال شدید جسمی است.

امام جمعه موقت دره شهر خاطر نشان کرد: اگر این تفکرات در جامعه ما نهادینه شوند برای مسئله حجاب جایگاهی باقی نخواهد ماند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌های وقف با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه انفال، اظهار کرد: پس از عملیات وعده صادق دیپلماسی ما در جهان تفاوت کرده است. وعده صادق حرکتی بود که همگان آن را مشاهده کردند، اما بنا به نظر مقام معظم رهبری، اراده قوی ملت ایران برای پاسخگویی محکم به رژیم صهیونیستی مهمترین مسئله بود. وعده صادق ضربه کاری به صهیونیست‌ها بود آن هم رژیمی که هیچ کس جرأت حمله بدان را نداشت.

خاموشی ادامه داد: امروز جبهه اصلی دفاع از مظلومین، ایران اسلامی است. ایران پس از نزدیک به پنج دهه تحریم با دانش و توانمندی خود به تولیداتی دست پیدا کرد که در جهان بی‌نظیر است. امروز با صدای بلند اعلام می‌کنیم که انقلاب اسلامی درک کرده که حزب خدا پیروز است و در همین مسیر حرکت می‌کند. امروز جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است و این ثمره درایت و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است. باید باور کنیم که ایران نقش اساسی در ترسیم نقشه آینده جهان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف سازمانی است که تصدی اداره موقوفات مجهول‌التولیه و فاقد تولیت را برعهده دارد. اگر در وقف‌نامه متولی بتواند سلسله خود را ثابت کند، می‌تواند موقوفه خود را اداره و مدیریت کند؛ لذا وقف نهادی است که در حکومت اسلامی تعریف دارد. در این نمایشگاه موقوفاتی حضور دارند که متولی خاص خود را دارند و فعالیت‌های خود را ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: موقوفاتی که متولی ندارند و متصدی آنها سازمان اوقاف است نیز در این نمایشگاه حضور دارند و خدمات خود را ارائه داده‌اند. در دو سال اخیر بسیاری از موقوفات کشور دارای سند تک برگی شده‌اند و این مسئله، تداخل اسناد و مشکلات حقوقی موقوفات را کاهش چشمگیری داده است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی اظهار کرد: موضوع بعدی بحث حقیقی مربوط به موقوفات است که برخی از آنها بایر بوده‌اند و امروز احیا شده‌اند. البته اجرای چنین برنامه‌ای دشواری‌های خاص خود را دارد. برای احیای موقوفات باید این کار را ادامه دهیم و سرمایه‌های موجود را حفظ کنیم و ارتقا دهیم؛ لذا حوزه حفظ‌العین موقوفات بسیار وسیع است و باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: مسئله بعدی افزایش بهره‌وری موقوفات است. سال گذشته قراداد‌های زیادی برای احداث مراکز و املاک موقوفه منعقد شده است. البته اهم موقوفات، وقف‌های منفعتی است که باید به رشد درآمد متنابهی برسند تا همگان در جریان آن قرار گیرند.

رئیس سازمان اوقاف اضافه کرد: بنده رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال را دور از دسترس نمی‌دانم. امروز این منافع به هفت همت رسیده و هر روز بیشتر می‌شود. امسال و با توجه به داده‌های سامانه اوقاف بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان هزینه شده تا این نیات به خوبی اجرایی شوند.

دیگر خبرها

  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر ادامه دارد
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم/ برخی تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله حجاب را حل کنند
  • ببینید | رییس قوه قضاییه: اگر کسی در مسئله حجاب از دستور پلیس تمرد کرد، نمی‌توان نیروی در صحنه را تنها گذاشت
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!