Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@16:15:35 GMT

دلار رکورد زد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۲۷۷۷

دلار رکورد زد

اقتصاد > اقتصاد‌ جهان - همشهری آنلاین:
دلار با افزایش تنش‌ها تجاری بین چین و آمریکا در معاملات جهانی به بالاترین سطح شش ماه خود رسید.

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: هر دلار آمريكا در معاملات امروز به بالای ۱۱۲ ین رسید. شاخص دلار نیز که نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با شتابی قابل توجه در سطح ۹۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۵۰ واحد قرار گرفت.

نگرانی‌ها از پیامدهای جنگ تعرفه‌ها بر اقتصاد چین، یوان را متزلزل کرده و هر دلار به بالای ۶.۷۰ یوان رسیده است. تحلیل گران بانک "جی پی مورگان" در یادداشتی نوشتند: آمارهای تولیدات صنعتی و خرده فروشی آمریکا که تا فردا منتشر خواهند شد در کنار آمارهای رشد اقتصاد چین این اطمینان را به همه خواهد داد که اقتصاد جهانی در چه وضعیتی قرار دارد.

دیدار امروز ترامپ و پوتین در شهر هلسینکی- پایتخت فنلاند و نشست جروم پاول - رئیس بانک مرکزی آمریکا - با نمایندگان کنگره این کشور از رویدادهای مهم ارزی این هفته خواهند بود. اقتصاد آمریکا در حال حاضر دومین دوره رشد متوالی خود را تجربه می‌کند.

یورو نیز به پایین‌ترین نرخ برابری خود در ۹ روز گذشته در برابر دلار رسیده است و پوند تا سطح ۱.۳۱۰ دلار نیز رسیده است. میزان پیشرفت مذاکرات برگزيت و انتشار آمار تورم منطقه یورو که این هفته خواهد بود، می توانند باعث تشدید کاهش ارزش این دو ارز در برابر دلار شوند.

در بین ارز کشورهای نوظهور نیز هر دلار به ۶۸.۵۳۱۳ روپیه هند، ۱.۳۴۴۸ دلار استرالیا، ۱.۳۱۴۰ دلار کانادا و ۴.۸۴۳۹ لیر ترکیه رسیده است.

در همین زمینه: عقب‌نشینی دلار در معاملات جهانی کاهش ارزش دلار در برابر یورو کاهش ارزش یورو در برابر دلار ادامه دارد نتایج نظرسنجی رویترز | پادشاهی رو به زوال دلار گزارش خبری رویترز از وضعیت جهانی دلار

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار رومانی در راستای اقتصاد پایدار سبز

رومانی از راه‌انداری یک مسیر سبز اقتصادی به ارزش ۲.۱۵ میلیارد دلار در میان فشارهای وارده بر بخش‌های زیست‌محیطی جهان رونمایی کرد و از عرضه اوراق قرضه سبز برای اجرای پروژه‌های پایداری خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، رومانی طی اقدامی دوستدار محیط زیست، اولین اوراق قرضه سبز خود را راه‌اندازی و دو میلیارد یورو معادل ۲.۱۵ میلیارد دلار برای پروژه‌های سازگار با محیط زیست و جذب سرمایه‌گذاران پایدار جمع‌آوری کرد.

اقتصاد پایدار با اوراق قرضه سبز در رومانی

رومانی با انتشار اولین اوراق قرضه سبز خود، ورود قابل‌توجهی به دنیای مالی پایدار داشته است. این اوراق به ارزش دو میلیارد یورو به‌تازگی راه‌اندازی شده و با پیشنهادات بیش از ۱۰ میلیارد یورویی توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. سررسید این اوراق فوریه ۲۰۳۶ و شروع قیمت‌گذاری آن از ۳۰۰ واحد پایه نسبت به سوآپ‌های میانی بود که ۴۵ واحد پایه کمتر از راهنمایی اولیه است.

رومانی همچنین اعلام کرد که دو میلیارد یورو از یک اوراق قرضه متعارف یورو ۲۰۳۱ جمع‌آوری و پیشنهادات ۶.۵ میلیارد یورویی ارائه خواهد کرد. این انتشار اوراق سبز پس از بیش از یک‌سال تلاش برای آماده‌سازی‌های لازم توسط پایتخت کشور، بخارست، انجام گرفته و و رئیس خزانه‌داری رومانی، برنامه‌هایی را برای این انتشار به اندازه معیار، با هدف نیمه اول سال ۲۰۲۴ به اشتراک گذاشته است. این کشور قصد دارد ناشر سالانه اوراق قرضه سبز با تمرکز بر حجم کمتر باشد.

طبق بیانیه منتشر شده، اوراق قرضه سبز برای تأمین مالی پروژه‌هایی با مزایای زیست‌محیطی طراحی شده‌اند. دولت‌ها در سراسر اروپا، اوراق قرضه سبز قابل‌توجهی منتشر کرده‌اند و رومانی درآمد حاصل از این اوراق خود را به انرژی‌های تجدیدپذیر، حمل‌ونقل سبز، ساختمان‌های با انرژی کارآمد و احیای جنگل اختصاص خواهد داد. این کشور قصد دارد انتشار خالص اوراق قرضه یورو را به حداکثر ۶ میلیارد یورو در سال جاری کاهش دهد که نسبت به ۹.۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۳ کاهش داشته است.

شرکت خدمات مالی آمریکایی مورگان استنلی که در بخش‌های بانکداری سرمایه‌گذاری، کارگزاری بورس و مدیریت دارایی فعال است، در مورد قیمت‌گذاری رقابتی این اوراق اظهار نظر و به ارزش اوراق قرضه رومانی با توجه به رتبه‌بندی‌ها اشاره کرد. طبق اظهارات این شرکت، رومانی در ژانویه بر مبنای تقاضا، سرمایه‌گذاری‌های خود را روی این اوراق آغاز و چهار میلیارد دلار اوراق قرضه یورو برای سال‌های ۲۰۲۹ و ۲۰۳۴ منتشر کرده است. با چشم‌اندازهای پایدار آژانس‌های رتبه‌بندی، سرمایه‌گذاری اوراق قرضه سبز رومانی گامی اساسی به سوی سرمایه‌گذاری پایدار و پروژه‌های زیست‌محیطی است.

کد خبر 738705

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • ابتکار رومانی در راستای اقتصاد پایدار سبز
  • قیمت ارز دلار سکه طلا یورو در بازار امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • سوغات خارجی‌های پرسپولیس از فیفادی
  • حرف‌های تلخ ستاره ملی‌پوش؛ در گوگل در مورد مرگ جستجو می‌کردم!
  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو
  • قیمت دلار امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • قیمت دلار امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳