Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: با بررسی سلامت قلب می توان خطر ابتلا به ببماری پارکینسون را پیش بینی کرد.

به گفته محققان، بررسی استرس و التهاب در قلب Heart می تواند شیوه اصلی پیش بینی ریسک بیماری پارکینسون باشد.

 این راهکار می تواند به پزشکان در آزمایش راه های جدید درمان و به تاخیر انداختن روند پیشرفت اختلال کمک کند.

به گفته محققان، زمانیکه بیماری پارکینسون در فرد تشخیص داده می شود حدود ۶۰ درصد آنها دچار آسیب جدی به ارتباطات قلب شان با سیستم عصب سمپاتیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط سلامت، این اعصاب با تحریک قلب موجب تسریع پمپاژ آن شده تا به سرعت با تغییر در حرکت و فشارخون هماهنگ شود.

«مارینا ایمبورگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ویسکانسین آمریکا، در این باره می گوید: «بروز این تخریب عصبی در قلب موجب می شود بدن بیمار کمتر در واکنش به استرس و تغییرات ساده نظیر ایستادن آماده باشد. از اینرو ریسک خستگی، بی حال شدن و زمین خوردن افزایش می یابد که می تواند باعث آسیب و صدمه شوند.»

در این مطالعه، محققان از میمون ها به عنوان مدل آزمایشگاهی علائم پارکینسون استفاده کردند. این میمون ها دوز مشخصی نوروتوکسین دریافت کردند که می تواند موجب آسیب به اعصاب در قلب به شیوه ای شود که بیماری پارکینسون بر بیماران تاثیر می گذارد.

به گفته محققان، در بیماری پارکینسون، آسیب به قلب وجود دارد اما هنوز علت دقیق آن مشخص نیست. اما در یافته های جدید مشخص شده است که هرجائیکه التهاب و استرس اکسایشی در قلب اتفاق می افتد می تواند منجر به از بین رفتن ارتباطات نورونی در قلب بیماران مبتلا به پارکینسون شود.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت قلب Heart مدل سلامت قلب پیشگیری هولناک بیماری پارکینسون عکس خانواده قتل حوادث تصاویر ایران فیلم پلیس ویدیو ها پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک