Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@02:56:32 GMT

روحیه سلحشوری عشایر موجب پایداری ایران اسلامی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۳۶۷۳

روحیه سلحشوری عشایر موجب پایداری ایران اسلامی شد

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار ' غلامرضا سلیمانی ' روز دوشنبه در همایش تکریم چوپانان و گله داران عشایر استان اصفهان در اردوگاه شهدای درچه افزود: نقش عشایر در حفظ کیان کشور از ابتدای ورود اسلام تا ابتدای دوران پهلوی بی بدیل و تاثیرگذار بوده است.
وی اضافه کرد: با آغاز دوران پهلوی به علت کینه انگلیس ها و دست نشانده های آنها در ایران بسیاری از سران عشایر دستگیر، تبعید و یا اعدام شدند و نقش اجتماعی و سیاسی آنها محو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) افزود: سران عشایر در دوران تبعید امام خمینی (ره) برای حمایت از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام (ره) پیام دادند که این پیام ها در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است.
وی ادامه داد: نقش عشایر در حفظ انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته در مقابله با تجزیه طلبی ها، کودتاها و دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بوده است .
سردار سلیمانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: سبک زندگی امروز عشایر که با کمترین امکانات بیشترین بهره وری را دارند الگویی برای سایر اقشار جامعه است.
وی افزود: عشایر علاوه بر حضور در عرصه اقتصادی و دفاعی نقش فرهنگی مهمی در حفظ فرهنگ اصیل ایرانی دارند .
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) خاطرنشان کرد: امروز سپاه با تمام توان خود در کنار عشایر قرار دارد و تلاش می کند با استفاده از توانایی های عشایر، زمینه رفع مشکلات آنها را فراهم می کند.
وی افزود: امروز دشمن از گزینه نظامی و جنگ دم نمی زند بلکه تاکید آنها فشار اقتصادی برای معامله گری است و متاسفانه عده ای در پازل دشمن بازی می کنند و به جای اینکه پول های خود را به سمت تولید و حل مشکلات جامعه سوق دهند در عرصه هایی مانند دلار و سکه هزینه می کنند.
سردار سلیمانی اضافه کرد: این حجم از نقدینگی اگر در خاکستر هم سرمایه گذاری شود، این ماده بی ارزش را به کالایی گران قمیت تبدیل می کند.
مسئول بسیج عشایر استان اصفهان نیز در این همایش با اشاره به نقش عشایر در زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گفت: عشایر خدمات بسیار ارزشمندی به کشور کرده اند ولی تاکنون در قبال ارائه این خدمات آنگونه که شایسته است، خدماتی دریافت نکرده اند.
سرهنگ دوم پاسدار ' بشیر کیانی نژاد ' نبود سازمانی به عنوان متولی رسیدگی به ایل روها را یکی از مشکلات عشایر کوچ رو اعلام کرد و افزود: زیرا امروز زندگی عشایر ماشینی شده و ضرورت دارد ایل روها برای کوچ عشایر وضعیت مناسبی پیدا کنند.
وی فقدان خدمات بهداشتی مناسب برای عشایر و حیوانات آنها را از دیگر مشکلات این قشر بیان کرد و افزود: استان اصفهان با همکاری بخش محرومیت زدایی قرارگاه خاتم الانبیای سپاه برای اولین بار اقدام به طراحی و ساخت دستشویی ها و حمام های سیار برای عشایر کوچ رو کرده ولی تعداد آنها بسیار اندک است.
مسئول بسیج عشایر استان اصفهان گفت: بیمارستان های سیار یکی از نیازهای اصلی عشایر در حوزه بهداشتی است که البته بسیاری از پزشکان نیز در قالب اردوهای جهادی از حضور در این بیمارستان ها استقبال کرده اند ولی زیر ساخت های مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده است.
وی با بیان اینکه مسئولان به این مشکلات آگاهی دارند، افزود: ضرورت دارد ابعاد مختلف این مشکلات شنیده شود و برای برطرف شدن این مشکلات و جلوگیری از بروز مشکلات دیگر از جمله مهاجرت عشایر به شهرها و افزایش معضلات حاشیه نشینی، ارگان های خاصی متولی هر یک از این بخش ها شوند .
مسئول بسیج عشایر اصفهان با بیان اینکه عشایر این استان درحال حاضر حدود یک میلیون راس دام پرورش می دهند، افزود: سالانه 25 درصد گوشت قرمز ، 30 درصد لبنیات و همچنین 25 تن عسل و 24 هزار و 500 متر انواع منسوجات صنایع دستی استان اصفهان توسط عشایر تولید می شود.
همایش ' تکریم شبانان و گله داران عشایر استان اصفهان ' روز دوشنبه با حضور فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج ) و 400 نفر از عشایر این استان در اردوگاه شهدای درچه برگزار شد.
تکریم عشایر استان اصفهان و بیان خواسته ها و مشکلات این قشر خدوم از جمله اهداف برگزار این همایش اعلام شده است.
در استان اصفهان 52 هزار عشایر کوچ رو و 18 هزار عشایر نیمه کوچ رو و ساکن در سه شهرستان فریدون شهر، چادگان و سمیرم زیست بوم دارند و همچنین پنج هزار نفر از عشایر عرب در منطقه جرقویه اصفهان زندگی می کنند.
در کل کشور 10 هزار شهید متعلق به جامعه عشایری است که از این تعداد 200 شهید از استان اصفهان می باشد.
7134/ 2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اجتماعی و سیاسی ایران اسلامی پول حاشیه نشینی منویات مقام معظم رهبری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • حمله گرگ به گله گوسفند در کوه‌های شرقی سمیرم