Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هزاران نفر در پايتخت مغرب در اعتراض به زنداني شدن شماري از مخالفان دولت، عليه نظام قضايي اين کشور تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، هزاران معترض روز يکشنبه با تجمع در رباط، پايتخت مغرب، شعار «مردم نظام قضايي را تحريم مي کنند» و «زندانيان را آزاد کنيد» سر دادند.
تظاهرکنندگان همچنين در اعتراض به نظامي شدن منطقه ريف در شمال مغرب که در سال هاي 2016 و 2017 صحنه اعتراضات مردمي بود، شعار سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادگاهي در مغرب به تازگي و پس از گذشت يک سال و نيم از آغاز اعتراضات منطقه ريف، «ناصر الزفزافي» رهبر جنبش اعتراضي اين منطقه را به بيست سال زندان محکوم کرد.
ناصر الزفزافي رهبر جنبش اعتراضي ريف مغرب به 20 سال زندان محکوم شده است
45 نفر از ديگر اعضاي اين جنبش نيز به دو تا 15 سال زندان محکوم شده‌اند.
عفو بين الملل خواستار لغو اين احکام شده است.
نيروهاي امنيتي مغرب، «الزفزافي» و بيست نفر ديگر را ماه مه 2017 در تظاهرات‌ شهر الحسيمه (2) در منطقه ريف بازداشت و آنها را به اخلال در امنيت عمومي متهم کرده بودند.
جنبش «الريف» پس از سلسه حوادثي که در شهر «الحسيمه» در 26 اکتبر 2016 به وقوع پيوست و منجر به کشته شدن يک فرد ماهي‌فروش شد، شکل گرفت و در چندين شهر نيز تظاهرات گسترده‌اي بر پا شد.
گفته مي‌شود که مطالبات اجتماعي و اقتصادي در رأس خواسته‌هاي معترضان بود. در پي اين حوادث 450 نفر نيز دستگير شدند.
118/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند

رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش «تابناک»، ساعت ۱۲ شب ۱۳ اردیبهشت، حریقی در منطقه امامزاده ابراهیم شفت (استان گیلان) مخابره شد که خیلی زود به سر خط خبرها رسید؛ آتشی گسترده که گریبان بازار این امامزاده را گرفت و به سرعت وسعت یافت تا جایی که در نهایت از ده‌ها واحد مسکونی و تجاری جز تلی از خاکستر برجای نگذاشت.

رویدادی که به سرعت توجه بسیاری از هموطنان مان در سراسر کشور را به خود جلب کرد به ویژه از این رو که تصاویر مغازه ها و خانه ها قبل از حریق با ویرانه های برجای مانده از ماجرا بعد از آتش سوزی دست به دست می شد و این سوال را به دنبال داشت که آیا تدابیر لازم برای پیشگیری از این وقایع اتخاذ و اجرایی شده بود یا خیر؟

سوال مهمی که با بازدید میدانی برخی مسئولان از جمله دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت از محل حادثه و تاکید بر تشکیل پرونده قضایی و صدور دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق، این انتظار به وجود آمد که پاسخ بیابد و حالا به نظر می رسد گام های موثری در این مسیر برداشته شده است.

این را می شود از اظهارات حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان دریافت که با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟ | اینفوگرافیک
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو