Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@07:29:10 GMT

پیش‌بینی برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی از مزارع بهار

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۳۸۸۵

پیش‌بینی برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی از مزارع بهار

هوشنگ کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز برداشت سیب زمینی بهاره در شهرستان بهار خبر داد و اظهار داشت: برداشت سیب زمینی در سطح ۵۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بهار با متوسط عملکرد ۴۳ تن در هکتار آغاز شده است.

وی بابیان اینکه پیش بینی می شود حدود ۲۵۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار مصرف ارائه شود، گفت: مارفونا، سانته و آریندا از جمله ارقام سیب زمینی است که در این شهرستان کشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار تامین نهادهای مورد نیاز، برگزاری کلاس های آموزشی، ارائه آموزش های فنی به سیب زمینی کاران و معرفی کشاورزان به مراکز تهیه بذر مطمئن و گواهی شده را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان بهار اعلام کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: برداشت محصول سیب زمینی بهاره در این شهرستان تا اواخر شهریور ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از کشاورزان سیب زمینی کار درخواست کرد محصول را با توجه به نیاز بازار برداشت و عرضه کنند.

کرمی یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع آبی اقدام به کشت دوم سیب زمینی ممنوع بوده و با افرادی که به کشت دوم اقدام کنند برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

کد خبر 4348291

منبع: مهر

کلیدواژه: برداشت محصولات کشاورزی سیب زمینی شهرستان بهار بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند مشهد شیراز مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف دهه کرامت یاسوج حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ نخستین برداشت گندم در مناطق گرمسیر کشور به طور رسمی آغاز شد. علیرضا مهاجر، معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی امروز همزمان با سفر به استان هرمزگان به مهر گفت: نخستین برداشت گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به طور رسمی آغاز شد.

وی افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور و در استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، جنوب کرمان و جنوب فارس امروز انجام شد.

معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر در اردیبهشت ماه بارش خوبی داشته باشیم پیش بینی می‌شود امسال خودکفایی گندم تکرار شود و حدود ۱۱ میلیون تن محصول به شرط عدم آفت و بلای طبیعی برداشت شود.

کد خبر 6063442 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی درچهارمحال و بختیاری
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • بازدید و پایش عوامل خسارت زای گیاهی مزارع چنقرالوی پل ارومیه
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است