Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:36:37 GMT

سرمایه اصلی رسانه ها، اعتماد اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۴۰۷۶

سرمایه اصلی رسانه ها، اعتماد اجتماعی است

یزد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مهمترین سرمایه رسانه ها را اعتماد عمومی جامعه دانست و گفت: در صورتی که این سرمایه از دست برود افکار عمومی جامعه نسبت به رسانه ها بی تفاوت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مجید جوادیان زاده روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران و اصحاب رسانه استان ، همچنین تکثر رسانه ای و فعالیت برخی شبه رسانه های غیررسمی را تهدیدی برای افکار عمومی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در شرایط حاضر به دلیل کثرت رسانه ها آسیب های مانند پرخوری رسانه ای مخاطبان را تهدید می کند که تنها با افزایش سواد رسانه ای شهروندان می توان رژیم مناسبی برای تغذیه نیاز اطلاعاتی در پیش گرفت.
وی با تاکید بر ایجاد فضای شفاف و همراه با پاسخگویی از سوی مسئولان برای رسانه ها اظهار داشت: مدیران باید مهارت ارتباط با رسانه ها را در مجموعه خود ایجاد کنند و بررسی های نشان می دهد که موفق ترین مدیران و دستگاه های اجرایی ، رسانه ای ترین ها این بخش بوده اند.
جوادیان زاده زمینه سازی برای آموزش مستمر فعالان عرصه رسانه ، رایزنی برای کاهش هزینه های پستی و پرداخت هزینه اشتراک مطبوعات و پیگیری برای کاهش مشکلات تامین کاغذ و چاپ رسانه های نوشتاری استان را مورد تاکید قرار داد.
وی یادآور شد: یزد با سابقه بیش از یک قرن روزنامه نگاری و فعالیت حرفه ای رسانه ای از استان های پیشرو در این زمینه در کشور است و برای رسیدن به جایگاه شایسته در شرایط حاضر همه بخش های مرتبط با حوزه رسانه به ویژه فعالان این عرصه باید تعامل هدفمندی را برای تحقق این مهم داشته باشند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با تاکید بر تداوم نشست های مسئولان ارشاد استان با فعالان حوزه های مختلف فرهنگی، هدف این نشست ها را هم افزایی برای رفع مشکلات از طریق تعامل متولیان و فعالان حوزه فرهنگ بیان کرد.
سیدخلف حوتی نژاد گفت: افزایش تعامل میان رسانه ها و دستگاه های اجرایی استان نیازمند فرهنگ سازی است و این امر زمان بر بوده و در کوتاه مدت نمی توان انتظار تحولات شگرف را داشت، بلکه باید با تفاهم بخش های مختلف نقاط قوت و ضعف شناسایی و برای بهبود امور برنامه ریزی شود که نتیجه آن توسعه استان خواهد بود.
در این نشست فعالان عرصه رسانه استان یزد افزایش هزینه تامین کاغذ، مشکلات چاپ، ضعف همکاری برخی مسئولان و دستگاه های اجرایی با رسانه ها، نبود خبرنگار حرفه ای و ضعف آموزش های خبرنگاری به عنوان مشکلات اصلی این حوزه برشمردند.
رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد نیز در این نشست از ایجاد کمیته های مختلف برای پیگیری مطالبات اعضای خانه مطبوعاتی استان در زمینه آموزش، امور حقوقی و رفاهی اعضاء خبرداد و گفت: تقویم آموزشی خانه تدوین شده و چند دوره نیز تا کنون برگزار شده است.
کاظم صادقپور افزود: با شهرداری یزد مذاکراتی برای ایجاد فرهنگسرای رسانه انجام شده که با توجه به استقبال شهرداری پیگیری در این زمینه در حال انجام است.
وی همچنین از برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات استان در 31 تیرماه جاری برای انتخاب بازرسان این تشکل صنفی خبرداد و اصحاب رسانه استان را برای شرکت در این انتخابات دعوت کرد.
تا کنون بیش از 150 رسانه در استان دارای مجوز فعالیت هستند و افزون بر یکصد فعال رسانه ای نیز عضو خانه مطبوعات استان یزد می باشند.
/6014/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه مديركل ارشاد يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت گفت: سرمایه گذاران و فعالان عرصه تولید از افسران جنگ اقتصادی به شمار می روند که در این شرایط تحریمی با همه امکانات و توان در عرصه تولید حضور دارند.

استاندار قم بیان کرد: رویکرد مجموعه استان حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل مسیر سرمایه گذاری است که ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان قم به صورت مستمر جلسات خود را برگزار می کند و موضوعات مورد دغدغه فعالان اقتصادی دنبال می شود.

آقامیری اضافه کرد: بخش خصوصی ظرفیت و توانمندی خوبی در عرصه های مختلف اقتصادی دارد و ما بر این امر اعتقاد داریم و توجه به این بخش از برنامه های استانداری قم است.

وی ابراز کرد: دولت سیزدهم در عرصه رونق اقتصاد و حمایت از بخش تولید دغدغه جدی دارد و در طول دوره فعالیت این دولت شاهد این رویکرد بوده ایم.

وی تاکید کرد: ثبات اقتصادی از مهمترین عوامل شکوفایی و رونق بخش تولید است و در البته نباید از پرداخت مالیات فرار کرد و در عین حال اخذ مالیات باید از درآمدهای واقعی باشد.

کد خبر 6094280

دیگر خبرها

  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد