Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اولین جلسه اتاق فکر فرهنگی ورزش و جوانان برگزار شد که بخشی از آن با حضور عبدالحمید احمدی سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی این وزارتخانه همراه بود.

احمدی در این بخش فضای فرهنگی ورزش کشور را متاثر از فضای فرهنگی جامعه و کشور دانست و گفت: ورزش در فضای فرهنگی جامعه هم تاثیرگذار و هم تاثیرپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر باید با توجه به چالش های موجود فرهنگی و احصاء آنها، به ایجاد پشتوانه فکری و ایده پردازی خلاقانه در برنامه ریزی های فرهنگی بپردازیم تا بتوانیم در میدان عمل از نتایج آنها به خوبی بهره مند شویم.

احمدی به ضعف ترویج و نهادینه سازی ورزش همگانی توجه داشت و گفت: فرهنگ سازی ورزش عمومی و نهادینه سازی آن در سبک زندگی ایرانی از موضوعاتی است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد که این موضوع نیازمند عزم ملی و تلاش هماهنگ همه دستگاه های ذیربط است تا با برنامه ریزی علمی در بخش ورزش همگانی که از بخش های مهم و موثر حوزه ورزش است شاهد ارتقاء جایگاه آن در کشور باشیم.

وی ورزش قهرمانی را ظرفیت بزرگ دیگری از بخش ورزش دانست که باید از آن در جهت تاثیرگذاری موثر در جامعه و به ویژه ایجاد همبستگی اجتماعی و نشاط و شادابی در مردم بهره برد.

وی با اشاره به ضرورت ترویج و تحکیم فرهنگ پهلوانی در ورزش، گفت نهادینه سازی این موضوع نیاز به باور و پایبندی به این فرهنگ و عمل به آن در همه عرصه های ورزشی است.

سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در بخش پایانی صحبت های خود به برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت فدراسیون ها، باشگاه ها و هیأت های ورزشی به عنوان نهادهای غیردولتی در بخش ورزش و حدود 2000سمن جوانان در برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیش از پیش استفاده کنیم و با همکاری و مشارکت داوطلبانه آنها فضای همدلی و نشاط عمومی در جامعه را گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی سبک زندگی فرهنگ سازی ورزش و جوانان وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای مدارس استان قزوین فرسوده است

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین همزمان با روز گردامیداشت مقام معلم در مدرسه شاهد فضیلت گفت: شأن و جایگاه معلمان در کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی از جایگاه ویژه و برجسته‌ای برخوردار است.

وی افزود:  دولت سیزدهم قدردان زحمات و تلاش‌های معلمان در تعلیم و تربیت تربیت نسل جدید است.

اعلایی با اشاره به حوادث و تحولات در دانشگاه‌های آمریکا بیان کرد: دولتمردان آمریکایی تصور چنین تحولاتی را نداشتند.

وی با اشاره به بروز برخی ناهنجاری‌ها در جامعه تاکید کرد: سیستم آموزشی ما در مدارس باید برنامه ریزی کند تا با ریشه یابی این ناهنجاری‌ها جلوی این مشکلات گرفته شود.

استاندار قزوین، تخلیه هیجانات با بازی و ورزش را یکی از بهترین راهکار‌های جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها در سطح جامعه برشمرد.

وی توجه به مسائل دینی، ارزشی و اخلاقیات را از بهترین فاکتور‌های ایجاد جامعه مناسب بیان کرد.

اعلایی در پایان این دیدار با اهدای گل به معلمان مدرسه شاهد فضیلت از زحمات این قشر تقدیر و تشکر کرد.

محمد مهدی اعلایی سپس در جمع مربیان و معلمان هنرستان تربیت بدنی دولتی پسرانه ارزش گفت: ورزش در ایجاد روحیه شاداب و همچنین توسعه و پیشرفت جامعه تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: اثر گذاری وسیع هنرستان تربیت بدنی بر عرصه‌های مختلف جامعه بر کسی پوشیده نیست و این تاثیر به خوبی ملموس است.

استاندار قزوین با اشاره به ظرفیت‌های مستعد استان در حوزه ورزش اظهارداشت: ما این تاثیر را در خصوص عملکرد تیم فوتبال شمس آذر و همچنین المپیک دیدیم.

اعلایی بر حمایت مجموعه استانداری از ورزش استان تاکید کرد و گفت: استعداد‌های خوبی در استان در رشته‌های مختلف ورزشی داریم که کشف و شناسایی آنها در رونق ورزش استان بسیار اهمیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • ورزشکاران در فرهنگ جامعه نقش‌آفرین هستند
  • نهادینه‌شدن باشگاه شهراندیشان در شهرداری و شهر اصفهان پیگیری می‌شود
  • فضای مدارس استان قزوین فرسوده است
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد