Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:52:38 GMT

سوانح ریلی در راه آهن شمالشرق(1) 100درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۴۷۱۷

سوانح ریلی در راه آهن شمالشرق(1) 100درصد کاهش یافت

فرشاد زادخور دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اعلام این خبر افزود:توجه به آموزش، اجرای دقیق مقررات و ایمن سازی گذرگاه ها از جمله علل کاهش چشمگیر سوانح است.
وی با اشاره به مراقبت های شبانه روزی کارکنان این اداره کل در طول مسیر، یادآور شد: به منظور کاهش حوادث، 2 گذرگاه غیر همسطح ساخته شده و سیستم مدیریت ایمنی نیز استقرار یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل راه آهن شمالشرق (1) برگزاری نشست ها و دوره های مختلف ایمنی سیر را از دیگر عوامل تأثیرگذار در کاهش سوانح ریلی برشمرد و تصریح کرد: آموزش به حاشیه نشینان و همسایگان راه آهن و همچنین اهتمام در راستای رفع نواقص مشاهده شده در بازرسی های مستمر فنی کمیسیون های عالی و کمیسیون های داخلی از دیگر علت های این موفقیت است.
زادخور در ادامه از اجرای گام دوم نصب سوزن های بتنی در محدوده راه آهن شمالشرق (1) نیز خبر داد و گفت: تعویض سوزن های تراورس چوبی با سوزن های بتنی سبب افزایش سرعت قطارها در مسیر تهران-مشهد و کاهش زمان سفر می شود.
وی با بیان اینکه میزان زمان مورد نیاز برای اجرای طرح 6 ماه برآورد شده، افزود: پس از پایان کار، سرعت سیر قطارها در ایستگاه هایی که در آن ها نیاز به توقف قطار نیست، از میانگین 80 به 120 کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد.
زادخور یادآور شد: هزینه ی خرید و نصب هر دستگاه سوزن، چهار میلیارد ریال است و اجرای گام دوم این طرح در مجموع به 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی اضافه کرد: این پروژه از ایستگاه راه آهن ابریشم آغاز شده و در نهایت 89دستگاه سوزن ، حد فاصل سوزن ورودی ایستگاه بسطام تا سوزن ورودی ایستگاه نقاب تعویض می شود.
به گزارش ایرنا، ، پیش از این فاز نخست پروژه نصب سوزن های سنگین تراورس بتنی به جای سوزن های سبکتر تراورس چوبی در ایستگاه های 27 گانه راه آهن شمالشرق (1) از سوزن ورودی ایستگاه یاتری شهرستان گرمسار تا سوزن خروجی ایستگاه کلاتخوان شهرستان شاهرود اجرایی شده بود.
در راه آهن، سوزن به عنوان دو راهی شناخته می شود که با استفاده از آن، مسیر قطارها در خطوط مختلف تغییر می کند. بیشتر ایستگاه های راه آهن شمالشرق (1) در خطوط اصلی به هشت سوزن و در ایستگاه های بزرگ تر به 12 سوزن تجهیز شده است.
بخش زیادی از خط اصلی مسیر 926 کیلومتری تهران - مشهد زیر پوشش اداره کل راه آهن شمال شرق(1)  قرار دارد و روزانه 90 رام قطار در این مسیر در حال رفت و آمد است. اداره کل راه آهن شمال شرق(1) دارای یک هزار و 357 نیروی انسانی است که یک هزار و 201 نفر آنان عملیاتی و بقیه اداری هستند.
7359/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اداره کل راه راه آهن شبانه روزی مشهد نیروی انسانی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار حاجی زاده: 100درصد می‌زنیم!

حجم ویدیو: 315.43K | مدت زمان ویدیو: 00:00:04 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • سیلاب مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست
  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی
  • مسیر ریلی راه آهن زاهدان_میرجاوه مسدود شد
  • سردار حاجی زاده: 100درصد می‌زنیم!
  • سوانح جاده‌ای خراسان رضوی یک کشته و ۱۲ مصدوم برجا گذاشت
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک