Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، نامگذاری روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) ، خواهر بزرگوار حضرت امام الرئوف علی بن موسی الرضا (ع) بعنوان روز گرامیداشت مقام دختر نقطه عطفی در رشد و بالندگی هر چه بیشتر جامعه دین محور ایران و به تبع آن جامعه جهانی بود بدین منظور و برای آگاهی از برنامه بسیج خواهران استان البرز پای صحبت نجمه چگینی مسئول بسیج خواهران استان البرز نشستیم:

همانطور که استحضار دارید امروز(24 تیر) روز دختر نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفا در ابتدا بفرمایید که دختر با معیارهای حضرت معصومه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
در اسلام برای دختران و زنان ویژگی های بسیاری شمرده شده است و متناسب با شرایط سنی و مسئولیت هایی که بر عهده می گیرند متغیر است. در مورد حضرت معصومه(س) همانطور که می دانید ایشان به دلیل شرایط آن زمان نتوانستند ازدواج کنند و حتی یاران امام موسی بن جعفر(ع) از اینکه با ایشان ملاقات داشته باشند خوف و وحشت داشتند چراکه دشمنان آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. حضرت معصومه(س) تمامی ویژگی‌هایی یک الگوی موفق را دارند و می‌توانند به لحاظ اخلاق، رفتار و عبادت الگو بسیار خوبی برای دختران باشند.

نقش دختر در جامعه اسلامی تا چه میزان اهمیت دارد؟
دختران امروز مادران فردای کشور هستند و باید به گونه ای تربیت شوند که همه خصایل نمونه را به خانواده ها ببرند تا بتوانند نقش تربیتی در تربیت نسل های آینده را به خوبی ایفا کنند. توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب بسیار کارگشا می باشد که میفرمایند «بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویتی و فرهنگیِ خود را به دنیا صادر و این سخن جدید را اعلام می‌کنند که زن می‌تواند با حفظ حجاب و عفاف و جلوگیری از سوء استفاده مردان بیگانه و زیاده‌طلب، در میادین اجتماعی حضور فعال و مؤثر داشته باشد». بنابراین مهمترین وظیفه دختران و زنان در درجه اول حفظ حجاب و سپس افزایش مهارت های خانواده داری است که مهمترین شغل و مسئولیت بانوی ایرانی است.

بسیج خواهران استان البرز برای ترویج شاخص های دختر نمونه چه اقداماتی انجام داده است؟
برای این منظور و به تناسب اقتضائات دوره های متعددی را برگزار کرده ایم که کارگاه های مهارت افزایی از جمله ان هاست همچنین کلاس های مختص دختران بالای16 سال را برگزار کرده ایم تا آن ها بتوانند مهارت لازم برای حضور در اجتماع را کسب کنند. برای ارج نهادن به جایگاه دختران، هرساله در روز دختر جشن های متعددی در سطح حوزه های مقاومت برگزار می کنیم همچنین اهدای گل به دختران محجبه در سطح شهر دیگر برنامه های مدنظر است.

با توجه به نقش دختران امروز به عنوان مادران فردا، فکر می کنید سیستم آموزشی چقدر تامین کننده نیاز تربیتی دختران است؟
سیستم اموزشی ما انچنان که بایدبه مسئله تربیت مادران اینده نمی پردازد و عمدتا به مباحث تئوری غیرکاربردی بسنده میکند در حالیکه اموزش بایدهمراه تربیت باشد و مسائل تربیتی به تناسب به دختران منتقل گردد برای حل این موضوع نیازمند کارهای زیادی درسیستم اموزشی کشور هستیم.

 

لطفا در مورد بسیج خواهران هم توضیح دهید که فعالیت های شما در چه حوزه هایی متمرکز است؟
در حوزه های مختلفی متمرکز شده ایم که اقتصاد خانواده با محوریت اقتصاد مقاومتی، ترویج سبک زندگی اسلامی و تربیت فرزند، معرفی الگوی سوم و مبتنی بر زن متعالی ایرانی و مباحث سواد رسانه ای از جمله این محورها هستند.

برنامه های شما برای سال 97 چیست؟
در حوزه ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی متمرکز می شویم همچنین فرهنگسازی ازدواج در بین دختران مجرد و مقابله با هجمه های دشمنان برای تضعیف بی حجابی و بی عفتی در بین دختران در اولویت خواهد بود.

برای تابستان و روزهای آتی چه برنامه خاصی دارید؟
در طول سال کلاس های متعددی را در زمینه موضوعات هنری، فرهنگی و علمی مدنظر داریم و برگزار می کنیم در فصل تابستان نیز با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تلاش می کنیم مهارت های خانه داری را به دختران آموزش دهیم.

 

خبرنگار : عطیه قمی

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)

 ایل بختیاری در اواخر دوران قاجار تاثیر بسیار زیادی بر وقایع و رویدادهای سیاسی ایران داشت. در این دوران سران این ایل به دلیل قراردادی که با شرکت‌های نفت خارجی در حفظ امنیت جاده‌ها و تاسیسات نفتی جنوب غرب کشور بسته بودند، از درآمدهای سرشار نفتی برخوردار شدند. این درآمدها به اضافۀ نفرات آماده به رزمی که آن‌ها در اختیار داشتند، از ایل بختیاری یک قدرت تاثیر گذار در سپهر سیاست ایران ساخته بود.

به گزارش فرادید، به همین جهت بود که ورود سران ایل بختیاری به میدان انقلاب مشروطه از رویدادهای موثر در پیروزی این جنبش به شمار می‌آید. پس از مشروطه برخی از سران این ایل مانند سردار اقبال و محمد تقی اسعد بختیاری (امیر جنگ) به نمایندگی مجلس رسیدند.

اما روی کار آمدن رضاخان اوضاع متفاوتی را برای سران ایل بختیاری پدید آورد. در سال 1312 جمعی از سران بختیاری از جمله سردار اقبال، امیر جنگ و جعفرقلی‌خان سردار بهادر به دستور رضاخان به زندان افتادند و برخی از آن‌ها در همانجا به دستور شاه به قتل رسیدند.

عکس‌هایی که در اینجا ملاحظه می‌کنید مربوط به اوایل دوران سلطنت پهلوی یعنی حدودا بین سال‌های 1302 تا 1316 است؛ در این عکس‌ها جمعی از دختران سران ایل بختیاری از جمله بی‌بی افسر اسعد (دختر محمدتقی خان امیر جنگ)، بی‌بی خاور اسفندیاری بختیاری (دختر سردار اقبال)، بی‌بی اختر اسعد (دختر محمد تقی خان امیر جنگ) و نازی خانم (دختر نجف‌قلی صمصام‌السلطنه) حضور دارند.

عکس‌های اول و دوم در محوطۀ کافه بلدیه تهران گرفته شده‌اند که از نخستین کافه‌های شهر تهران به شمار می‌آمد و در محل کنونی تئاتر شهر واقع شده بود.

دومین عکس در منطقۀ درکۀ تهران گرفته شده است.

عکس آخر در یک باغ خصوصی در شمیران تهران ثبت شده است.

    کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • چرا قانون حمایت از فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟
  • سیل جان ۳ دختر را در کرمان گرفت / آخرین خبر از سرنوشت دختران
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور در زاهدان برگزار می‌شود
  • نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود
  • زاهدان میزبان اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور